Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar"— Előadás másolata:

1 Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar
Dr. Horváth Sándor dékán TÁMOP A/1-11/1 projektnyitó 2012. február 16.

2

3 A kar története Budapesti Állami Közép-Ipartanoda
1889 A magyar iparügy palotája Magyar Királyi Állami Felső-ipariskola 1901 Galamb József befejezi tanulmányait 1954 BÁNKI Donát nevének felvétele 1962 Felsőfokú Gépipari Technikum 1969 Gépipari Műszaki Főiskola 1991 Műszaki Főiskola BMF Bánki Kar 2010 ÓBUDAI EGYETEM Bánki Kar

4 Gépipari mérnökasszisztens Munkavédelmi mérnökasszisztens
Képzési kínálat németül is Gépipari mérnökasszisztens Munkavédelmi mérnökasszisztens angolul is

5 több mint 2300 hallgató, várhatóan tovább nő a létszám
kontakt óraszám korlátozott sokan részidős képzésre járnak hiányos természettudományos alapismeretek

6 Főbb kutatási területek
Anyagtudományi szimulációs szoftverfejlesztés (OTKA-TéT, vállalati megbízások) Mikroszerkezet kutatás: modellezés és minősítés sztereológiai módszerekkel (OTKA-TÉT) Felületi topográfia 3D-s vizsgálata (OTKA) Tribológiai kölcsönhatások elemzése (OTKA) Forgácsolószerszámok minőségképessége (OTKA-TÉT) Mester-szolga manipulációs rendszerek kutatása (TÉT) Mechatronikai elméleti kutatás és hardver fejl. (OTKA-TÉT) Végeselemes szimuláció, szemcsés anyagok mechanikája, polimerek- és polimer kompozitok mechanikája Biztonságtechnikai, munkavédelmi és ergonómiai rendszerek vizsgálata Technikatörténet

7 Köszönöm a figyelmet! www.bgk.uni-obuda.hu

8 Köszöntjük az Óbudai Egyetem és a Széchenyi István Egyetem TÁMOP-4. 1
Köszöntjük az Óbudai Egyetem és a Széchenyi István Egyetem TÁMOP A/1-11/ projekt Nyitó rendezvényének résztvevőit

9 Helyzetkép Európai Szociális Alap (ESZA): Humánfejlesztés, képzés,…
= Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) Területi felhasználás: Közép-magyarországi régió (KMR): kevesebb forrás 6 konvergencia régió: relatív forrásbőség Probléma: Közép-Magyarországi Régió: Felsőoktatási kapacitások 50%-a KMR-ben van Felsőoktatási fejlesztési források kevesebb, mint 20%-a költhető KMR-ben

10

11

12 A pályázat története 2011. január a TÁMOP A/1-11/1 Képzés- és tartalomfejlesztés, képzők képzése, különös tekintettel a matematika, természettudományi, műszaki és informatikai képzésekre és azok fejlesztésére pályázat kiírása, 2011. május, a pályázat benyújtása (összesen 106 pályázó), 2011. október 10. a támogatói döntés (81 nyertes pályázat), 2011. december 23. a támogatási szerződés aláírása, 2012. január augusztus 31. a projekt futamideje.

13 A projekt célja Az innovatív hazai cégek számára jól képzett szakemberek kibocsátásához és továbbképzéséhez szükséges műszaki és természettudományos ismeretek átadására alkalmas tananyagok fejlesztése. Ez a célkitűzés szervesen illeszkedik az Óbudai Egyetem és a Széchenyi István Egyetem intézményfejlesztési terveihez, melyek a korszerű, igényes, de ugyanakkor erősen gyakorlatorientált ismeretek oktatását tűzik ki célul, összhangban a felvevőpiac elvárásaival.

14 A projekt részcéljai: Vállalati-felsőoktatási kapcsolatok fejlesztése
Hiányzó, korszerű tananyagok fejlesztése A műszaki képzés népszerűsítése A projekt eredményeként létrejövő képzési programok, tananyagok használatához, oktatásához kapcsolódó oktatás-módszertani továbbképzés

15 A projekt keretében az alábbi területeken történik meg korszerű, az egységes, mérnöki szemléletű tananyagok kifejlesztése: 1. Természettudományos alapismeretek 2. Mérnöki alapismeretek 3. Alkalmazott mérnöki ismeretek 4. Példatárak / projektfeladatok a fenti területekhez kapcsolódóan

16 A megvalósítás során elkészítendő tananyagok ÓE
Szerző/Szerkesztő Munkahelyek ergonómiai ellenőrzése (angol nyelven is) Dr. Szabó Gyula Géptan Stein Vera Kémia Kutasi Istvánné dr Mechanika 1 (Statika) (német nyelven is) Dr. Legeza László Mechanika 2 (Szilárdságtan) (német nyelven is) Mechanika 3 (Kinematika és kinetika) Mechatronika alapjai Dr. Bencsik Attila Mérnöki fizika I. Dr. Pápay Kálmán Hallgatói projektmunka feladatok az alkalmazott műszaki ismeretekhez (ÓE-SZE közös fejlesztés) Dr. Horváth András

17 A megvalósítás során elkészítendő tananyagok SZE
Szerző/Szerkesztő Alkalmazott/mérnöki rugalmasságtan Dr. Égert János Elemi fizikai példatár Dr. Horváth András Informatikai eszközök alkalm. mérnöki számításokhoz Pusztai Pál Informatikai rendszerek alapjai Járműelemek (német nyelven is) Kovács Gáborné Matematikai analízis és differenciálegyenletek Lukács Antal Lineáris algebra és többváltozós függvények Dr. Gáspár Csaba Valószínűség-számítás és matematikai statisztika Dr. Harmati István Árpád Mérnöki fizika 2 Műszaki ábrázolás Dr. Kovács Miklós

18 Pozitív elképzelések Mindkét konzorciumi partnernél alkalmazható, használható, valóban korszerű, új tananyagok fejlesztése a cél. A szerzők a tananyagok tartalmát egyeztetik a konzorciumi partner társoktatóival, szükség esetén kibővítik azt. A konzorciumi partnerek egymás tananyagait lektorálják. Minden szerző illetve szerkesztő elkészíti saját fejezetekre lebontott ütemtervét. Kifizetés csak ennek teljesítése esetén lehetséges. A tananyag adatlapokon megadott terjedelem minimum követelmény! A szerzők és társoktatók résztvesznek a pályázatban leírt képzéseken.

19

20 A projekt menedzsment Moharos István ÓE projekt menedzser,
Dr. Palásti Kovács Béla ÓE szakmai vezető, Marton Zoltánné ÓE pénzügyi vezető, Dr. Horváth András SZE alprojekt vezető, Dr. Legeza László ÓE alprojekt vezető, ? SZE pénzügyi munkatárs,

21 Moharos István projekt menedzser
A megvalósításról… Moharos István projekt menedzser

22 A projekt teljes költségvetése: 104.643.950 Ft
A támogatási összeg I. A projekt teljes költségvetése: Ft

23 A projekt teljes költségvetése: 104.643.950 Ft
A támogatási összeg II. A projekt teljes költségvetése: Ft

24 A projekt ütemezése

25 Még nyitott kérdések Hogyan biztosítható egységes formátum?
Ki végzi a digitalizálást és milyen kiinduló formátumból? Az animációk és interaktív tartalmak hogyan illeszthetők a megkívánt formátumhoz?

26 Köszönjük figyelmüket, köszönjük, hogy megtisztelték részvételükkel a projekt nyitó rendezvényét, a szerzőknek és minden közreműködőnek jó munkát, sikeres és harmonikus együttműködést kívánunk.


Letölteni ppt "Óbudai Egyetem Bánki Donát Gépész és Biztonságtechnikai Mérnöki Kar"

Hasonló előadás


Google Hirdetések