Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

The International Air Transport Association

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "The International Air Transport Association"— Előadás másolata:

1 The International Air Transport Association

2 A IATA-ról Ahhoz hogy egy utazási cég repülőjegy értékesítéssel foglalkozzon, ÜGYNÖK minősítést kell szereznie amit a IATA hagy jóvá. Székhelye: Montreál, Quebec, Kanada Az európai központ Genfben található

3 IATA engedély Az engedély megszerzése után, a IATA és az utazási válallkozó között szerződés köttetik, mely a repülőjegyek értékesítésének feltételeit írja le A kérelmet a Magyarországon működő AIP( Ügynöki Kivizsgáló Testület) titkárságára kell benyújtani

4 Beadandó dokumentumok
Utolsó évi vagy fél évi beszámoló, melyet könyvvizsgáló hitelesít Bankgarancia Minimum 2 szakképzett jegyeladó, vizsgabizonyítvány kötelező Biztonsági berendezések Infrastruktúrális háttér

5 Soroljon fel repülőjegy foglalási rendszereket /CRS/, ismertessen egyet!

6 Legismertebb foglalási rendszerek
GALILEO, AMADEUS, WORLDSPAN, SABRE

7 Az utazási irodák és az Amadeus
Partneri viszony kialakítása - közös növekedés technológiai előnyök közös kihasználásának segítségével

8 Történelmi mérföldkövek
2002 Utazási irodai foglalások (395 millió foglalás) 1999 Madrid, Párizs, Frankfurt 1996 E-commerce üzletág beindítása (265 millió foglalás) © copyright AMADEUS Global Travel Distribution S.A. / all rights reserved / unauthorized use and disclosure strictly forbidden 1995 Amadeus az USA-ban 1992 Európai indulás (Első foglalás Január 7-én) 1991 Infrastruktúra, szoftverek és rendszerfejlesztés 1988 Irodanyitás 1987 Az Amadeus alapítása az Air France, Iberia, Lufthansa és SAS légitársaságok által

9 Jelentős iparági jelenlét
14% online foglalás +360,000 Értékesítési pont világszerte 95% A világ menetrendszerinti járatainak 280,000,000 tranzakció / naponta Amadeus is the world’s leader in travel distribution with a 28.8% overall worldwide market share. Global reach 86,000 sales locations in 217 markets worldwide 14% of all Amadeus air bookings are made online +70 airline and hotel websites are powered by Amadeus + 360,000 points of sale worldwide Processing power We are the biggest processor of travel bookings: + 280m transactions are processed every day in our data centre in Erding, Germany +450m bookings processed in 2004 +300 corporations use our corporate travel management solutions Content 95% of the world’s scheduled airline seats 503 airlines bookable, of which 151 have completely outsourced their reservation system to Amadeus 241 hotel chains 42 car rental companies cruise lines, rail companies, ferry lines and travel insurance companies are ALL accessible through Amadeus Only GDS with ISO 9001:2000 Quality certification. 151 Amadeust használó légitársaság 241 hotel - lánc +450,000,000 Foglalás lebonyolítva 2004-ben

10 Utazás disztribúció Amadeus - világviszonylatban vezető
58.3% 8% 56.8% 26.3% Note: The decline experienced by Amadeus in CESE is due to a technology deal between Sabre and Aeroflot that has increased the size of the Russian GDS market by including agencies formerly serviced by Gabriel. 48.4% 26% Amadeus piaci részesdése % ( 2005.) Source Amadeus internal – Travel Agency Air bookings

11 Üzleti folyamatok az utazási irodákban
Milyen tevékenységekkel töltik az utazási irodák a időt? Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás 12% 8% 24% 18% 26% 5.5% 6.5%

12 Az Amadeus feladata ma:
Értek hozzáadása a teljes folyamatban, átjárható egységes rendszerek biztosításával Mindenki számára nyereséges módon Csomagok összeállítása Igények felmérése Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás Foglalás és eladás Számlázás, Követelések behajtása Végrehajtés, Ellenőrzés Riportolás, tervezés Marketing Foglalási folyamat Adminisztráció, támogatás 12% 8% 24% 18% 26% 5.5% 6.5%

13 Amadeus informatikai megoldások…
Csomagok összeállítása Többcsatornás (multi-channel) értékesítés elősegítése Az utasoknak Lehetőség on-line foglalásokra A szolgáltatóknak Lehető legszélesebb körű lefedettség A vállalatoknak Választási lehetőség

14 Amadeus informatikai megoldások…
Igények felmérése Az Amadeus az utazási ügynök „memóriája” lesz

15 Amadeus Informatikai megoldások
Amadeus Értékesítési Platform (Vista) Az összes légitársaság (menetrendszerinti és fapados) Integrált hozzáférés: fényképek, térképek Grafikus tartalom az értékesítés hatékonyságának növelése érdekében Keresés, Összeállítás, Ajánlattétel, tárgyalás

16 Attraktív értékesítés

17

18 Több nyelven

19 Az Amadeus szerepe tehát…
“az utazási és turisztikai szakma szereplőinek sikereit elősegítő vezető Informatikai megoldásszállító legyen” Az utazási iroda … Munkájának elősegítése minden foglalási csatornán Számára értékesíthető tartalom biztosítása Munka-hatékonyságának növelése Számára költségek megtakarítása Ügyfelei számára biztosítani, hogy partnerként részt vehessenek a folyamatban döntéshozás támogatása

20 Foglalja össze az értékesített repülőjegyek elszámolásának időszakát és módját!

21 Elszámolás=BSP (átutalás)
A jutalékot a légitársaságoknak a havonta átutalandó összegből kell levonni. Az ügynökség köteles az ügynöki szerződésben meghatározott időpontra a légi okmányokon feltüntetett díjtételek jutalékkal csökkentett összegét a légitársaságnak átutalni. Az átutalás mindenkor a BSP-n (Banki Elszámolási Rendszer) keresztül történik.

22 Milyen formájúak a repülőjegyek és mi a tartalmuk?

23 MALÉV repülőjegy borító

24 MALÉV repülőjegy tartalma

25 Travel service repülőjegy

26 Repülőjegy tartalma 1. A repülőjegynek 23 rovata van.
Legfontosabbak a következők: Utas neve Jegy érvényessége Honnan-hová, illetve az útvonal városneveinek rovatai Érvényesítés

27 Repülőjegy tartalma 2. Légijáratok, illetve helyfoglalási adatok (légitársaság járata, fuvarozási osztály, dátum, indulási idő, helyfoglalás státusza) Díjmentesen szállítható poggyász (súly vagy darab) Fizetés módja díjtípus Díjtétel Illeték

28 Milyen bevétele /haszna/származik az utazási irodának a repülőjegyek értékesítéséből?

29 Jutalék Az ügynöki jutalék mértéke 7%
A jutalékot a légitársaságnak a havonta átutalandó összegből kell levonni Az átutalás minden esetben BSP-n keresztül történik ( Banki Elszámolási rendszer)


Letölteni ppt "The International Air Transport Association"

Hasonló előadás


Google Hirdetések