Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre."— Előadás másolata:

1 Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre

2 A kompetencia fogalma a pszichológiában Az én-pszichológia Robert W. White és a kompetencia motiváció. A kompetencia: a környezettel való hatékony interakció képessége. Erik Erikson és az életciklusok elmélete. Kompetenciával az alacsonyabb rendűség érzése ellen.

3 A szakértelem elmélete Dreyfus-fivérek, 1986 analitikus, tudatos, absztrakt szabályok alkalmazása egészében nézi a helyzetet, automatikus, intuitív Holisztikus sablonalkalmazás

4 A kompetencia szerkezete Szituációfüggetlen tudás Szituációfüggő tudásElkötelezettség Ismeretek és készségek összessége: analitikus, tudatos Helyzetfelismerés: holisztikus, intuitív Hit abban, hogy érvényes a tudásom: attitűd

5 Kísérlet a tudás fogalmának értelmezésére Tudás Ismeret (deklaratív) Készség (procedurális) KOMPETENCIA Képesség

6 Az iskolai tudás Az iskolai tudás hagyományos összetevői Visszamondható szövegek Rutinszerűen be- gyakorolható algoritmusok KEZDŐ SZINTŰ TUDÁS A szelekció szolgálatában Minden tőlünk függ. A szorgalom kompenzálni tudja a felkészültség hiányait

7 Lehetséges-e kompetenciaalapú oktatás egy szelektív rendszerben? Három tantárgy példája Rajz : kompetenciára kellene osztályozni, de spiritualizálódik a minősítés. Matematika : kompetenciára kellene osztályozni, a minősítés lényeges, de előtérbe kerülnek a szövegek és rutinok. Angol : kompetenciára kellene osztályozni, a minősítés lényeges és megkerülhetetlen.


Letölteni ppt "Tanítás- és tanuláselmélet V. A kompetencia Knausz Imre."

Hasonló előadás


Google Hirdetések