Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Tanulásmódszertan, időmenedzsment
2
Célok megfogalmazása célok fontossága motiváció, tudatosság, tervezhetőség reális célok az élet minden területére tanulás, sport, egyéni teljesítmény stb. nem a merev ragaszkodás fontos hozzájuk, hanem a dinamikus gondolkodás ha kell, újratervezni, átértékelni a célok lebontása távlatuk szerint: - éves/féléves/több hónapos célok (személyiségfejlődés, nagyobb eredmények – nyelvvizsga, felvételi, sportteljesítmények) havi és heti célok: programokhoz igazodnak napi célok: feladatlista az adott napra fontos a célok időnkénti átgondolása, az egyéni teljesítmény- értékelés
3
Kulcs: mindent leírni! csak akkor tudunk tervezni , ha mindent leírunk
határidőnapló, mobiltelefon, füzet, netbook stb. mindig kéznél legyen! mindig átláthatjuk, strukturálhatjuk a feladatokat, bővíthetjük őket Mit érdemes leírni? - dátumokat – érdemes akár évre előre tervezni, de a havi szintre mindenképpen! aktuális feladatlista – a feladatok rangsorolása határidők! pénzügyi tervezés – kiadások/bevételek kölcsönadott, beszerzendő dolgok stb. - ötletjegyzék stb. stb.
4
Ideális munkakörülmények
ideális körülmények csak így lehet zavartalanul dolgozni - fizikai zavartalanság, elszigeteltség ha koncentrációt igénylő munka: nincs msn, FB, telefon - zene emberfüggő - rend a környezetünkben, átlátható íróasztal szem előtt a feladatlista (post-itek akár) harmonikus, de rendezett környezet: nyugalmat sugalló tárgyak OK, de ha túl sok figyelemelterelés mottók, idézetek akár! motiváció a munka ritmusának beosztása
5
Feladatok rangsorolása
szükséges egy feladatlista, határidőkkel nem minden feladat ugyanolyan súlyú! És nem mindenre van idő! Pareto-törvény: a feladatok 20%-a fontos, 80%-a lényegtelen 20% okozza a problémák 80%-át! szem előtt a feladatlista (post-itek akár) Nagyobb feladatokkal foglalkozzunk előbb több kicsi megoldása nem visz előre daraboljuk a nagyobbakat! Feladatok prioritásának meghatározása: - fontos és sürgős (A) - sürgős, de nem fontos (B) - elvégzendő, de ráér (C) - lényegtelen, elhagyható (D)
6
A munka ütemezése elvégzett fázisok kipipálása
a munkarend (feladatsorrend) követése elvégzett fázisok kipipálása Időkontroll ellenőrzés, időbeosztás újraértékelése Szünetek beiktatása (másfélóránként mindenképp) testmozgás hatékonyság növelése Naponta nagyobb szünet/pihenés teljes relax Kommunikáció tervezése: kivel, miről akarunk beszélni célirányosság Naponta – ideálisan este – feladatok értékelés e, másnapi teendők átgondolása
7
A pozitív gondolkodás hatalma
mentális egészség kihat a fizikaira is nem hamis illúziókat jelent! hanem a problémákkal, feladatokkal való szembenézést, DE pozitív várakozásokkal Bizalom önmagunkban – az egyéni képességekben minden fejleszthető sikerre kondicionált elme „can do it” Minden feladat csak annyira nehéz, minden probléma csak annyira súlyos amennyire annak látjuk naponta célok ellenőrzése pozitív megerősítés, pozitív üzenetek megfogalmazása ha rossz történik okok feltárása, a javítási/elkerülési lehetőségekre koncentrálás nem elfojtás!
8
Még néhány tanács saját jegyzetekből tanulás már a leírás, a vázlatkészítés is segít lényegkiemelés (fogalmak külön!) dolgozat/felelés előtt pozitív gondolkodás a „worst-case scenario” minimalizált lámpaláz stressz mindig van és lesz, de csökkenthető a negatív stressz tervszerű problémamegoldás asszertív embertípus: Derűs Nyugodt Magabiztos Kooperatív ha kell, kérjünk tanácsot, segítséget!
9
Megfontolásra „A nagy megpróbáltatások nagy kegyelmeket készítenek elő!” (Szent Bernát) „Az alaptörvény kimondja, hogy a hasonló, hasonlót vonz. A negatív gondolkodás biztosan negatív eredményt hoz. Ennek megfelelően ha valaki rendszeresen optimistán és pozitívan gondolkozik, akkor ezen gondolatai kreatív erőket hoznak mozgásba – és a siker, ahelyett, hogy elkerülné, elkezd felé áramlani.” (Norman Vincent Peale) „Az akadályok nem törhetnek meg; minden újabb akadály az elszántságomat fokozza.” (Leonardo da Vinci)
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.