Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBorbála Kisné Megváltozta több, mint 9 éve
1
A kapcsolati hálók szerepe a tudásháló építésében Kis Márta Heller Farkas Főiskola A konnektivizmus a tudásszervezés új paradigmája MAFIOK XXXIII. országos és nemzetközi konferenciája 2009. augusztus 24-26.
2
A tanulók új nemzedéke Digitális technológiák mindenütt. Az infokommunikációs technológiákat (IKT) a legfiatalabbak gyakran használják → befolyásolja tanulási szükségleteiket, igényeiket és elvárásaikat. Készségeket és ismereteket kell tanulniuk; önmaguk fejlesztésére, társadalmi beilleszkedésük, illetve jövőbeni foglalkozásuk érdekében. IKT használata iskolán kívüli tanulás céljából. Felnőtt a tanulók egy „új nemzedéke”, illetve megjelentek új tanulási módok.
3
„Tudásháló” Csomópontok: a legkisebb, értelemmel bíró egységek (fogalmak, mondatok) Élek: asszociatív kapcsolatok Tanulás Új csomópontok kapcsolódása a hálózathoz Meglévő tudásanyaghoz csatlakozva (asszociatív tanulás) Ismétlés révén (meglévő tudáshoz csak lazán, vagy egyáltalán nem kapcsolódó pontok) Meglévő élek újjászervezése
4
Oktatási paradigmák Behaviorizmus Megfigyelő Feladatorientált tanulás, frontális oktatás Kognitívizmus Strukturáló, modellező Érvelés, világos célkitűzés, probléma megoldás Konstruktivizmus Tanulóközpontú, csoporttevékenységek Dialógus, nyitott kimenetelű feladatok Konnektivizmus Hálózatalapú Fogalomtérképek, integratív összegző tanulmányok
5
Oktatási technikák rendszerezése Joseph D Novak és Alberto J. Canas (2006) nyomán Kulcsár Zsolt (2009)
6
Konnektivizmus – A hálózat alapú tanulás „Azáltal, hogy elolvasom az adott cikket, leírást, még nem fogok érteni a kívánt területhez. Az elmélyüléshez tudásszervezésre van szükség: vissza kell osztanom azt, amit erről gondolok, tartalmat kell formálnom, hogy a fejemben összeálljon a kép.” (Kulcsár Zs.) A tudásalapú munkavégzésnek az alapja: 1. Olvass! 2. Alkoss (írj)! 3. Oszd meg!
7
Konnektivizmus „A tanuló jelentősen javíthatja tanulása hatásfokát, ha részt vesz egy, a témával foglalkozó hálózatban, virtuális közösségben.„ ( Bessenyei I. 2007 )
8
Együttműködés eszközei Közösségi hálózatok Facebook, MySpace, Linek In, IWIW Flickr YouTube Blogok, Twitter Wikipédia Podcastok
11
Web 2.0 Gayla S. Keesee, 2007
12
Web 1.0 –2% szerkeszti –98% használja Web 2.0 –98% szerkeszti –2% használja
13
Online kurzus a konnektivizmusról a Manitoba Egyetemen
14
http://konnektivizmus.ning.com/ Konnektivizmussal foglalkozó magyar oldalak
15
http://www.konnektivizmus.hu/
16
http://www.crescendo.hu/
17
Apa, hogy tudtak az emberek egymásnak e-mailt írni mielőtt lett volna internet?
18
Születési évInternettel való találkozásuk időpontja Veteránok1925-45Életük második felében Bébi-bumm nemzedék1946-6430-40 életév között X. generáció1965-79Kamaszként / tinédzserként Y. generáció1980-95Gyermekkorban Z. generáció1996-Nem éltek internet nélküli világban
19
A technika nem minden… „A tanulás minősége nem a technikától, nem a hordozó eszköztől függ, hanem a tananyagba beépített oktatási stratégiától.” ( Clark, 1983 ) … illetve a jól kiválasztott tanulási stratégiától.
20
Köszönöm a figyelmet! kis.marta.com@gmail.com
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.