Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaÉva Balog Megváltozta több, mint 9 éve
1
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti, milyen célokat tudna az adott szervezet legjobban kiszolgálni, meghatározza a szolgáltatásokat és programokat, s felhívja a szervezet tagjainak figyelmét, hogy a fogyasztó (felhasználó) fejével gondolkodjék és szolgálja a fogyasztót (felhasználót). A marketing tehát olyan társadalmi és vezetési lépések láncolata, melynek során az egyének és csoportok termékeket és értékeket alkotnak, s cserélnek ki egymás között, mialatt kielégítik szükségleteiket és igényeiket. (Philip Kotler—„marketing atyja”) Minta Rochy Anna
2
A marketingkoncepció kialakítása
A marketingkoncepció kialakítása során első lépés a pontos állapotfelmérés (marketingkutatás). Ennek ismeretében lehet a célokat megfogalmazni, a szükséges marketing-mix intézkedéseket meghatározni. A program készítése több lépcsőből áll és bármelyik elem kihagyása az egész folyamat sikerét veszélyeztetheti. Marketing mix 4P— Product (termék/termékpolitika) Price (ár/árpolitika) Place (értékesítés/értékesítési politika) Promotion (piacbefolyásolás/kommunikációs politika) Minta Rochy Anna
3
A marketingtervezés az alábbi lépésekből áll:
Makro- és mikrokörnyezet elemzése, helyzetelemzés Termék piaci lehetőségeinek elemzése, célpiacok felkutatása, szegmentálás Célcsoportképzés, pozicionálás Marketingstratégia meghatározása és lebontása részstratégiákra, marketing-mix kialakítása (termékhez, értékesítéshez, árkialakításhoz és a promócióhoz kapcsolódó marketing eszközök meghatározása) Minta STP stratégia ÉS ÍGY TOVÁBB ÉS ÍGY TOVÁBB Rochy Anna
4
Marketingkoncepció 4 pillére:
Piacközpontúság: A vállalatnak minél alaposabban meg kell ismernie a piac igényeit. Ki kell választania a fogyasztói csoportot, melynek szükségleteit termékeivel tudja kielégíteni. Vevőorientáció: A vevő fejével való gondolkodást jelenti. Koordinálás (összehangolás): A marketingfeladatokat össze kell hangolni a termékpolitikával, az árpolitikával, az elosztás politikával és a reklámmal. Profit elérése: Minden vállalat első számú célja a nyereség, profit elérése. Minta Rochy Anna
5
Az egyedi arculatnak miért fokozódik a jelentősége?
Egyre több nagyobb cég van, akinél fontos, hogy az arculati elemet a dolgozóiban is elmélyítse. A versenytársak közül szeretnénk kitűnni egy vonzó megjelenéssel. A fogyasztók kizárólag az image és az arculat alapján döntenek sokszor, mivel a termékek egyre bonyolultabbak, ezért vonzóvá kell tenni a termékkel és a körülményekkel a céget. Minta Rochy Anna
6
Egyedi arculat, mint a piaci siker forrása
A piaci siker szempontjából a kulcs: a vállalat pozicionálása. A versenytársakhoz képest hol helyezkedek el, és meddig akarok eljutni? Ismertség és ismerhetőség (pl. McDonalds M betűje). Akkor javul, ha sok helyről kapjuk az impulzusokat. Rochy Anna
7
Azok a belső tényezők, melyek a vállalatot hátrányba hozzák a piacon.
SWOT analízis Strengths /S/ ERŐSSÉGEK /E/ Azok a belső tényezők, melyekben a vállalatnak versenyelőnye lehet a piacon. Weaknesses /W/ GYENGESÉGEK /GY/ Azok a belső tényezők, melyek a vállalatot hátrányba hozzák a piacon. Opportunities /O/ LEHETŐSÉGEK /L/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvező piaci pozíció elérését teszik lehetővé a vállalat számára. Threats /T/ VESZÉLYEK /V/ A külső környezetnek azok a tendenciái, melyek kedvezőtlenek a vállalat számára. Minta Rochy Anna
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.