Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
Vitéz Gyöngyvér közoktatási szakértő
2
Az Okosdoboz.hu digitális taneszköz
3
Az Okos Doboz digitális teszt és feladatgyűjtemény célja
Mottó: Játssz velünk, tanulj velünk, hogy élmény legyen a tanulás! Két fő részre, működésre bonthaó: évfolyamos tanulók ismereteinek begyakorlása évfolyamos tanulók tudásszintjének felmérése
4
Előzetes kutatás/Új trendek nemzetközi trendek tapasztalatai
Technológiai trendek (átjárható-kapcsolt szolgáltatások, mobil eszközökre optimalizált, felhő alapú megoldások) Grafikai trendek (egységes arculat, egységes szín és formagazdag keretbe ágyazott, mégis a konkrét feladatban egyszerű kivitelezés, nem grafika-túlsúlyos feladatok, a figyelemtartás, motiváció megtartása céljából) Tartalmi irányelvek egységesítése, tankönyvfüggetlenség Mérés-értékelés szerepe (hangsúlyos szerepet kap: azonnali visszacsatolás a megoldásról, a feladatavégzés közben önellenőrzés lehetősége, a helyes megoldás azonnali rögzítése, tesztek jó mérési eredmény-mutatói)
5
Hazai irányelvek Új tartalmi szabályozások, Nat 2012
A fejlesztési területek, nevelési célok: Erkölcsi nevelés Nemzeti öntudat, hazafias nevelés Önismeret, társas kultúra fejlesztése Családi életre nevelés Testi, lelki egészségre nevelés Környezettudatosság Médiatudatosság Tanulás tanítása: módszertani változatosság, önellenőrzés, javítás
6
Az Okos Doboz feladatainak sztenderdjei
Kognitív funkciók Gondolkodási műveletek Nemzeti alaptanterv/Kerettanterv (emelt) A köznevelés évfolyamai, korosztályai Digitális feladattípusok Bloom-taxonómiája
7
Kerettanterv és a fejlesztéseink kapcsolata
Műveltségterületek/Tantárgyak alapján tematizált tartalmak Tematikai egység/Fejlesztési cél: 170 kerettantervi témakörhöz kapcsoltuk a tartalmakat Készség-képességfejlesztés fókuszait minden esetben meghatároztuk Kulcsszavak: kerettantervben meghatározott kulcsszavakra kersehetők a tartalmak Kapcsolódási pontok: a tartalmak között szinergia van, így is kereshetők lesznek a tartalmak differenciált tartalmak, témakörönként jelenleg minimun, és közepes-optimum szintű feladatok
8
Bloom-taxonómiája Tudás Megértés Alkalmazás Elemzés Szintézis Értékelés
9
Eredmény www.okosdoboz.hu Akkreditált digitális tananyag 6 tantárgy
170 kerettantervi témakör 251 feladatsor Feladattípusonként 6 db feladat Összesen 1506 db feladat
10
A fejlesztés mottója élményszerű tevékenységbe ágyazott, cselekedtető
játszva tanulást támogató igényesen kivitelezett kereshető tartalmak
11
Hol használható? Kiknek ajánljuk?
Otthon: gyakorlás, játszva tanulás, szülői nyomonkövetés Óvoda Iskola Tanórai foglalkozások Tanórán kívüli foglalkozások 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés a tartalmak tanórai bevezetésének támogatására
12
Az Okos Doboz oldal felépítése
13
Gyakorló módban szabadon kereshetők, válaszhatók a feladatok
14
Gyakorló mód szerkezeti felépítése
15
Tudáspróba mód
16
Játsszunk közösen! Válasszunk a gyakorló módban található ingyenes feladatok közül 1-1 feladatot! Játsszuk végig, egy tudáspróbát, hogy megtapasztaljuk a játékok hangulatát, stílusát, ellenőrzés- értékelés módját!
17
Köszönjük észrevételeit, kérdéseit!
Kérdések-válaszok Köszönjük észrevételeit, kérdéseit! Vitéz Gyöngyvér Közoktatási szakértő
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.