Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A reneszánsz és az alföldi realista tájfestészet
2
Centrális perspektíva
Más néven egy iránypontos vagy vonalperspektíva Ha egy szögletes formával pontosan szemben állunk, akkor a távolodó párhuzamos élek látszólag egy pontban találkoznak Pl.: Leonardo da Vinci: Utolsó vacsora, Raffaello Santi: Athéni iskola
4
Békaperspektíva Horizontsík alól
Mintha egy béka szemszögéből figyelnénk a látványt Térmélység illúzióját kelti Pl.: Masaccio: Szentháromság
6
Madártávlat A horizontsík a formák felett helyezkedik el
Jól elkülönülő formák Térképszerűség Pl.: Id. Pieter Bruegel: Tél
8
Levegőperspektíva Plasztikussá formált alakok Feloldódó körvonalak
Sfumato – az éles körvonalak tompítása, részletek lágyítása, fátyolosítása A horizont felé közeledő formák egyre halványabbak Pl.: Leonardo da Vinci: Mona Lisa, Szent Anna harmadmagával
10
Színtávlat A közeli formák színei élénkebbek, melegebbek
A távolabbiaké tompábbak, hidegebbek Pl.: Giorgione: A vihar
12
Eszközök Előrajzolt háló Iránypont meghatározása
Háromszög kompozíció (festészet) Gúla kompozíció (szobrászat)
14
Realizmus Valóság megragadására törekszik Nem idealizál
A képek viszonylag sötétek Pontos emberábrázolás Képviselői: Munkácsy Mihály, Szinyei-Merse Pál, Paál László
15
Munkácsy Mihály
16
Szinyei-Merse Pál
17
Paál László
18
Tornyai János
19
Rudnay Gyula
20
Tornyai János: Alföldi táj rózsaszín felhőkkel
21
Tornyai János: Alföldi tanya
22
Koszta József
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.