Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szabó Zénó zeno@inf.elte.hu Az animáció Szabó Zénó zeno@inf.elte.hu.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szabó Zénó zeno@inf.elte.hu Az animáció Szabó Zénó zeno@inf.elte.hu."— Előadás másolata:

1 Szabó Zénó zeno@inf.elte.hu
Az animáció Szabó Zénó

2 Az animáció típusai Állandó előtérrel készülő animáció
Állandó háttérrel készülő animáció Objektum animáció

3 Szerzői rendszer elemei
Stage (színpad) Timeline (időszalag) Canvas (vászon) Work Area (munkaterület)

4 Képkockák Nincs képkocka Képkocka Empty Keyframe
Frame-By-Frame Animáció Motion-Tweened Animáció Shape-Tweened alakváltoztató animáció Probléma

5 Animáció elemei Objektumok Szimbólumok - szimbólumpéldányok
Szimbólumkönyvtár Jelenet Interakciók Mozi

6 Szerkesztés lépései Forgatókönyv Eseményvázlat (storyboard) Vázlat
Kulcskockák Animáció

7 Háttér Háttérnek nevezzük az animáció környezetét. Benne (előtte, mögötte) mozognak a szereplők, figurák. Szokás még színnek, helyszínnek is nevezni. belső teret ábrázol? (szoba, űrhajó, autó, stb...) vagy külső teret? (tengerpart, mező, park, stb...) a szereplő a kép előtt mozog majd? vagy takarják őt a tereptárgyak? a szereplők a kép előterében vannak, vagy a távolban

8 Szereplő SZEREPLŐK A szereplők (figurák) az animáció aktív, mozgó részei. Habár természetesen a háttér is változhat, mozoghat, a középpontban mindig a szereplő áll. Ne feledd! A szereplő része a helyszínnek, benne mozog. Attól lesz élő az animációd, hogy a szereplő a háttérrel kapcsolatba kerül. Mire figyelj, amikor a figurát elhelyezed a színen? a háttér nincs mindig a figura mögött, néha takarja figyelj a részletekre! Az egyszerű helyszínt néhány odaillő részlet élethűbbé teszi

9 Perspektíva Lényege, hogy ami a képen:
távolabb van, azt kisebbnek látjuk hozzánk közelebb esik, azt nagyobbnak látjuk A párhuzamos egyenesek a végtelenben találkoznak! Legalábbis, ha perspektivikusan rajzolod le őket. Rajzórán is tanulhattad már, hogy ennek az ábrázolásnak az a lényege, hogy a képen egy, vagy több úgynevezett gyújtópont helyezkedik el, amelyekben a képen lévő párhuzamos egyenesek gondolatban meghosszabbított vonalai összefutnak. Gondolj a vonatsínekre, vagy az országútra! Vagy nézd meg ezt az animációt! (az animációban egy perspektivikus testet rajzolunk a gyújtópontok megjelenítésével, majd megforgatjuk) A karakterek (figurák) méretét mindig igazítsd a helyszín méretéhez! A helyszínen lévő kisbaba ne legyen kétszer akkora, mint a mellette lévő hegyvonulat! A helytelen arányokat mutatja a következő animáció. (Az országúton távolodó teherautó mérete nem csökken, így azt a benyomást kelti, mintha folyamatosan nagyobbodna.) A perspektíva alkalmazásával érdekes hatásokat érhetsz el: gólya perspektíva béka perspektíva

10 Hangulat Hangulatok és időjárás -
Az animáció hangulatát a szereplők és háttér együttesen alakítják. Lehet a történet vidám, vagy szomorú, felszabadult, vagy nyomasztó. A figurák testtartása és arcjátéka sokat nyom a latban. Az arc rajzolásáról és kifejező képességéről bővebben itt olvashatsz. (élőkapocs a témát feldolgozó oldalra) A háttér alapján viszont a helyszín lehet: nappali, vagy éjszakai Nappali helyszín lehet például: meleg, napos (nyáron). Itt az égbolt kék, vattaszerű bárányfelhőkkel. felhős, hűvös. Az égbolt halványabb, a felhők szabálytalanok. ködös. Mint az előbb, csak a felhők a figurák között vannak. közeledő vihar. Az egész képet betölthetik a hatalmas barna felhőhegyek. naplemente, napfelkelte. Az égbolt rózsaszínben játszik, a háttérben vöröslő napkorong.

11 Fény és Árnyék az előtér világítást a háttér világítást
a nap helyzetének és az árnyék irányának összefüggését és a megvilágítás figyelemfelhívó erejét Az előtér megvilágítása esetén az előtérben lévő tárgyak és figurák részletesen, éles határvonalakkal látszanak, míg a háttérben (tehát a szemlélőtől távolabb eső dolgok esetében) elegendő pusztán árnyképeket, körvonalakat alkalmazni. (pl. kép) A háttér megvilágítás épp az előző ellentéte (pl. kép) A nap helyzete jelezheti az idő múlását az animációban. Ebben az esetben a figurák, tárgyak árnyékának követni kell a nap mozgását! A déli napsütésben az árnyékok rövidek, szinte teljesen eltűnnek és a figurára merőlegesek, míg egy alacsony napállásnál hosszan elnyúló árnyékot kapunk. (pl. kép) Ha egy animációban külön megvilágítunk valamit - legyen a fényforrás akár egy zseblámpa, vagy egy utcai lámpatest - a megvilágított tárgy, vagy alak kerül a figyelem középpontjába. Így tudod irányítani a néző figyelmét, vagy drámai hatást elérni. (pl. kép)

12 Speciális effektek A végére hagytunk néhány ötletet, amivel színesebbé teheted az elkészült animációt. rajzold az animációt felhő alakú keretbe, ha a történetet álmodja valaki félbevághatod az animáció képét, ha pl. telefonbeszélgetést ábrázolsz (így egyszerre lehet a képen mindkét egyébként távol lévő szereplő) tegyél az animáció fölé kulcslyukat ábrázoló réteget, máris olyan, mintha kívülről leselkedne valaki. használj vágóképeket, drámai jeleneteknél váltogasd a közeli és távoli képeket (pl. mutasd a figurát távolról, majd a következő kép egy közeli az arcáról.) A vágás jelentőségéről és használatáról olvashatsz itt.


Letölteni ppt "Szabó Zénó zeno@inf.elte.hu Az animáció Szabó Zénó zeno@inf.elte.hu."

Hasonló előadás


Google Hirdetések