Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEnikő Gulyás Megváltozta több, mint 9 éve
1
FENNTARTHATÓ LÉTÜNK A MEGUJULÓ ENERGIÁK TÁRSADALMASÍTÁSA
2
MEGUJULÓ ENERGIÁK TUDÁSMEGOSZTÓ PROGRAMJA TEHNOLÓGIAVÁLTÓ SZAKKÉPZÉS Készült a TÁMOP 2.2.3-07-2F-2008-0033 számú pályázatának támogatásával
3
A FENNTARTHATÓSÁG ÉRTELMEZÉSE A létünket veszélyeztető programok is fenntarthatóságra törekszenek Céljuk: a gazdaságot társadalmat működtető erőforrások magánosítása, szűk érdekcsoportokhoz kötése A mi programunk az igazi egyenlő esélyeket biztosító PROGRAM Célunk: a gazdaságot társadalmat működtető erőforrások TÁRSADALMASÍTÁSA a FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD PROGRAMJA
4
A FENNTARTHATÓSÁG EGYSZERŰSÍTETT FELÉPÍTÉSE GAZDASÁGI ALAPOK ÉLTETŐ ÉS ÉLHETŐ TERMÉSZETI KÖRNYEZET EGÉSZSÉGES TÁRSADALMI KÖRNYEZET KÖRNYEZET ÉS KÖZÖSSÉG- TUDATOS EGYÉNI LÉT
5
A FENNTARTHATÓSÁG PILLÉREI GAZDASÁGI TÁRSADALMI ALAPOK ÉS FELTÉTELEK TUDÁSMEGOSZTÁS AZ ÁLTALÁNOS ÉS SZAKKÉZÉS, A FELNŐTTKÉPZÉS MINDEN TERÜLETÉN TISZTESSÉGES KÖZÉRDEKŰ MÉDIAPROGRAM KÖZÉRDEKDŐL VEZÉRELT TÖRVÉNYI HÁTTÉR A MŰKÖDÉS ÉS MŰKÖDTETÉS LEHETŐSÉGE
6
A FENNTARTHATÓSÁG PROBLÉMÁI DRASZTIKUS EGYIDEJŰ FOGYASZTÁS ÉS NÉPESSÉGNÖVEKEDÉS LÉTET ÉS ÉLETMINŐSÉGET VESZÉLYEZTETŐ FOGYASZTÁS SZERKEZET AZ ANYAGI FORRÁSOKHOZ VALÓ HOZZÁFÉRHETŐSÉG ARÁNYTALANSÁGA A MEGOLDÁSHOZ VEZETŐ ÚT ISMERETEINEK ELZÁRÁSA, SZŰK CSOPORT ÉRDEKEKHEZ TÖRTÉNŐ KÖTŐDÉSE
7
LEHETSÉGES KÖVETKEZMÉNYEK TÚLNÉPESEDÉS LÉTALAPNAK MINŐSÜLŐ FELTÉTELEK DRASZTIKUS LESZŰKÜLÉSE ( víz, élelem, élettér stb.) AZ ENERGIAFOGYASZTÁS SZERKEZETE A TERMÉSZETI KÖRNYEZETÜNK SÚLYOS DEFORMÁCIÓJÁNAK OKA ÉS ELŐIDÉZŐJE KATASZTRÓFÁLIS ARÁNYTALANSÁGOK KIALAKULÁSA AZ EGYÉNI ÉLETMINŐSÉGEKBEN. AZ ÉLETMINŐSÉG ELTOLÓDÁSA, EGYÉRTELMŰ TORZULÁSA, A JÖVŐ MEGŐRZÉSE HELYETT A JÖVŐ FELÉLÉSE. SZÉLESKRŰ KOLLEKTÍV TUDÁS ÉS FELELŐSÉGÉRZET HELYETT, A TÖMEGTUDÁS ÉS TÖMEGTUDAT FOGYASZTÁSI IGÉYEK KORLÁTAI KÖZÉ SZORÍTVA ÉS LESZŰKÍTVE
10
Hagyományos és megújuló energiák aránya
11
MEGOLDÁS PARADIGMAVÁLTÁS A CSALÁD ÉS NÉPESSÉGTERVEZÉS FOGYASZTÁSI SZERKEZET ÉS MINŐSÉG ELOSZTÁSI SZERKEZET ÉS ARÁNY VALAMINT AZ ENERGIAFELHASZNÁLÁS ÉS TUDÁSMEGOSZTÁS TERÜLETÉN
12
A FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD (NORMÁLIS FÖLDI LÉT) EGYIK LEGSÚLYOSABB PROBLÉMÁJA A FELHASZNÁLT HAGYOMÁNYOS ÉS MEGÚJULÓ ENERGIÁK ARÁNYA
13
A NAPENERGIA EGYRE NÖVEKVŐBB FELHASZNÁLÁSÁHOZ A SZAKKÉPZETT HUMÁNERŐ KIALAKÍTÁSA A FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD SZAKKÉPZÉSI PARADIGMAVÁLTÁSSAL JÁRÓ MEGOLDÁSA A TECHNOLÓGIAVÁLTÓ SZAKKÉPZÉS ELSŐ LEGNAGYOBB KIHÍVÁSA A NAPENERGIA EGYRE NÖVEKVŐBB FELHASZNÁLÁSÁHOZ A SZAKKÉPZETT HUMÁNERŐ KIALAKÍTÁSA
14
A LEGNAGYOBB VESZÉLY A KLÍMAVÁLTOZÁS FENYEGETŐ REALITÁSA
15
A NAPENERGIA EGYRE HATÉKONYABBAN EGYRE OLCSÓBBAN EGYRE NAGYOBB TÁMOGATÁSSAL KI TUDJA VÁLTANI A MAKRO ÉS MIKROGAZDASÁG ÁLTAL JELENLEG HASZNÁLT EGYRE DRÁGULÓ KIFOGYÓFÉLBEN LÉVŐ SZENNYEZŐ HAGYOMÁNYOS ENERGIÁKAT!!!
16
TUDÁSMEGOSZTÓ- TECHNOLÓGIAVÁLTÓ PROGRAMUNK ELSŐ TERÜLETE A NAP ENERGIÁJA !
17
PARADIGMAVÁLTÁSI KORSZAKOK A SZAKKÉPZÉSBEN SZÁRAZÉPÍTÉS CNC TECHNOLÓGIA
18
TÁMOGATÓK Folyamatosan bővülő létszámmal
19
MIT JELENT NEKÜNK A NAP? KIMERÍTHETETLEN TISZTA ENERGIA FENNTARTHATÓ LÉTÜNK ALAPFELTÉTELE ÁTALAKÍTHATÓ ÉS ELRAKTÁROZHATÓ ENERGIAFORRÁS A III. ÉVEZRED MEGHATÁROZÓ IPARI ÉS HÁZTARTÁSI ENERGIÁJA A FÖLDÖN ÉLNI KELL ÉS NEM FÉLNI !!! A HOMO SAPIENS FENNTARTHATJA ÉS FORMÁLHATJA A VILÁGOT, A MOHÓ SAPIENS FELÉLI(ÉS) VAGY ELPUSZTÍTJA !
20
ILYEN EGYSZERŰ A NAP HŐ ÉS ÁRAMTERMELŐ TECHNOLÓGIÁJA !!! ???
21
A MEGÚJULÓ ENERGIÁK NEM AZ ENERGIÁT BIZTOSÍTÓ RENDSZEREKET AKARJÁK KISZORÍTANI HANEM AZ EDDIG FELHASZNÁLT SZENNYEZŐ ENERGIAFORRÁSOKAT A JÖVŐ CSALÁDI HÁZ TULAJDONOSA TERMELŐ, EGYBEN FOGYASZTÓ !!!
22
KÉPZÉSI PROGRAMUNK TARTALMA ÉS SZERKEZETE
24
SZAKKÉPZÉSI STRUKTÚRA KÉPZÉSI EGYSÉGEI (KISÉRLETI MODELL) TANULÓPÁROK 1 pedagógus, 1 tanuló vagy vállalkozó KÉPZŐK Mobil tantestület (szakképző intézeti pedagógusok, magas képzettségű megújuló energiákat képviselő vállalati, intézményi szakemberek) TEHNOLÓGIAI TEAMOK Képzéstechnológiai gyakorlási helyenként szerveződő célcsoportok
30
A PROGRAM FENNTARTHATÓSÁGÁT BIZTOSÍTJA. A megjelenő és egyre erősödő gazdasági kényszer A programot támogató háttérszerkezet (gyártó forgalmazó cégek, intézmények, lakossági vállalkozói igények) Az EU támogatási rendszere
31
A PROGRAM PILLANATKÉPEI
32
A TUDÁSMEGOSZTÁS NYITÓ RENDEZVÉNYE A KÉPZÉSI SZERZŐDÉS ALÁÍRÁSA
33
INGYENES LAKOSSÁGI VÁLLALKOZÓI TANÁCSADÁS A TÁVOKTATÁSI KOMMUNIKÁCIÓ KIÉPÍTÉSE A MEGSZERZETT ISMERETEK RENDSZEREZÉSE KIEGÉSZÍTÉSE
34
ELŐKÉSZÜLETEK AZ ÖSSZEFÜGGŐ SZAKMAI GYAKORLATRA
35
A FENNTARTHATÓ ÉLETMÓD – A LÉT FENNTARTHATÓSÁGÁNAK ALAPTÖRVÉNYEI: A FÖLDÖN ÉLNÜNK KELL ÉS NEM FÉLNÜNK ŐRKÖDNI KELL AZON, HOGY HOMO SAPIENSBŐL NE VÁLHASSON A JÖVŐNKET FELÉLŐ MOHÓ SAPIENS! LÉTÜNK LEGFONTOSABB FELADATA ÉS ÉRTELME, HOGY A KÉK BOLYGÓT AZ UNOKÁINK. HOGY A KÉK BOLYGÓT AZ UNOKÁINK. UNOKÁINAK AZ UNOKÁI IS ÉLTETŐ ÉS ÉLHETŐ TERMÉSZETI KÖRNYEZETKÉNT KAPHASSÁK MEG ÉS ADHASSÁK TOVÁBB.
36
A TEREMTŐ A NAPRAFORGÓT ÉTKEZÉSRE ÉS NEM ÜZEMANYAGNAK NEM ÜZEMANYAGNAK SZÁNTA !!!
37
A NAPKORSZAK BELÁTHATATLAN IDŐN ÁT FENNTARTHATÓ !!!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.