Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalkozásmenedzsment I.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalkozásmenedzsment I."— Előadás másolata:

1 Vállalkozásmenedzsment I.
Előadó: Móróné dr. Zupkó Tímea Telefon: 30/

2 Ajánlott irodalom: Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan AULA kiadó

3 A szervezet fogalma Emberek szövetsége, valamilyen cél elérése, vagy feladat végrehajtása érdekében

4 Üzleti vállalkozás Olyan emberi tevékenység, amelynek alapvető célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérésével. Alapvető céljának megvalósításában önálló Profitorientált Kockázatot vállal Valóságos piacon működik

5 Vállalat Jogi személyiséggel rendelkező üzleti vállalkozás szervezeti kerete

6 Fogyasztói igény Olyan igény, amelyet a gazdaság szereplői nem saját szervezetükön belüli munkával és nem is közösségi intézmények útján kívánnak kielégíteni. Termék vagy szolgáltatás iránti fizetőképes keresletként jelenik meg.

7 A vállalat küldetése A vállalat alapvető céljának konkrét értelmezése.
Meghatározza a működési kört és a belső működést, valamint az érintettekkel való kapcsolatok alapelveit

8 A vállalati működés érintettjei
Minden olyan személy vagy csoport, amely befolyásolhatja a szervezet működését és/vagy érdekelt annak következményeiben. Külső érintettek Belső érintettek

9 Természeti környezet Tulajdonosok Szállítók Bankok Stratégiai partnerek Fogyasztók Állami intézmények Menedzsment Alkalmazottak Állampolgári közösségek

10 A vállalat céljai Egyéni célok Szervezeti célok
Belső érintettek céljai

11 Képviseleti probléma A menedzserek jól képviselik-e a tulajdonosok érdekeit? Alapja: információs asszimmetria Menedzseri célok: növekedés könnyebb működtetés személyes indíttatás

12 A vállalat kormányzása
A vállalat legfelső szintű irányítását végző intézmények és mechanizmusok összessége. KGY, FB, IG, CEO, Menedzsment

13 A vállalat tevékenységi rendszere

14 Hagyományos megközelítés
Főfolyamat (termelés, szolgáltatás) Feltételbiztosító folyamat (műszaki előkészítés, munkaügy, logisztika) Kisegítő, kiszolgáló folyamat (energiaellátás, üzemfenntartás) Irányítási folyamat (vezetés, tervezés, szervezés, ellenőrzés) output input

15 Porter féle folyamat felfogás (1985)
Értéklánc: A vállalati tevékenységek értékalkotó összekapcsolása A vállalati folyamatok működtetésének célja, hogy a végső fogyasztó igényeinek megfelelő, minél magasabb értéket képviselő terméket hozzon létre.

16 Porter-féle értéklánc modell

17 Chikán Attila folyamat megközelítése
Emberi erőforrás Fogyasztó Pénzügy Információ Termelés Innováció Marketing Logisztika

18 Vállalati stratégia: a vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg a vállalati helyzetértékelés és a környezetből származó előrejelzés alapján

19 A küldetés végrehajtásához elengedhetetlen:
Marketing A vállalat piaci kapcsolatait fejlesztő és megvalósító funkciók Innováció A fogyasztói igények új, magasabb szintű kielégítése

20 Innováció Fogyasztó igényekhez való alkalmazkodás
A fogyasztó igények új, magasabb minőségi szinten való kielégítése

21 Alapesetei (Schumpeter 1939)
Új termék Új eljárás, technológia Új piac Új nyersanyag, beszerzési forrás Új szervezet

22 Piacvezérelt innováció:
Az az újdonság, amelyre felismert piaci igény már létezik Technológiavezérelt innováció: A technikai fejlődés nyújtotta lehetőségek piaci kihasználása

23 A marketing A vevői bizalom elnyerésének tudománya
Olyan tvékenységrendszer, eszköz- és módszertár, amely érvényesíti a vállalkozás fogyasztó- és piacorientált szemléletét. Michael Marks(1887): „Sikerült eladni a megfelelő terméket a megfelelő helyen a megfelelő áron a megfelelő módon kínálva a megfelelő embereknek.”

24 A marketing tevékenységrendszere
Fogyasztói szükséglet meghatározása Versenyhelyzet, versenytársak elemzése Fogyasztó kiszolgálása (marketingmix) Marketingstratégia, tervezés Termékmarketing Ármarketing Értékesítési utak Marketing kommunkáció Marketing szervezet A marketing vállalati működése Teljesítményelszámolás, Értékelés, kommunikáció Piackutatás, jelentések, elemzések Ráfordítások, költségek

25 Életgörbe: a termék piaci pályájának volumen- függvénye
Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás idő értékesítés


Letölteni ppt "Vállalkozásmenedzsment I."

Hasonló előadás


Google Hirdetések