Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Vállalkozásmenedzsment I.
Előadó: Móróné dr. Zupkó Tímea Telefon: 30/
2
Ajánlott irodalom: Chikán Attila: Vállalatgazdaságtan AULA kiadó
3
A szervezet fogalma Emberek szövetsége, valamilyen cél elérése, vagy feladat végrehajtása érdekében
4
Üzleti vállalkozás Olyan emberi tevékenység, amelynek alapvető célja fogyasztói igények kielégítése nyereség elérésével. Alapvető céljának megvalósításában önálló Profitorientált Kockázatot vállal Valóságos piacon működik
5
Vállalat Jogi személyiséggel rendelkező üzleti vállalkozás szervezeti kerete
6
Fogyasztói igény Olyan igény, amelyet a gazdaság szereplői nem saját szervezetükön belüli munkával és nem is közösségi intézmények útján kívánnak kielégíteni. Termék vagy szolgáltatás iránti fizetőképes keresletként jelenik meg.
7
A vállalat küldetése A vállalat alapvető céljának konkrét értelmezése.
Meghatározza a működési kört és a belső működést, valamint az érintettekkel való kapcsolatok alapelveit
8
A vállalati működés érintettjei
Minden olyan személy vagy csoport, amely befolyásolhatja a szervezet működését és/vagy érdekelt annak következményeiben. Külső érintettek Belső érintettek
9
Természeti környezet Tulajdonosok Szállítók Bankok Stratégiai partnerek Fogyasztók Állami intézmények Menedzsment Alkalmazottak Állampolgári közösségek
10
A vállalat céljai Egyéni célok Szervezeti célok
Belső érintettek céljai
11
Képviseleti probléma A menedzserek jól képviselik-e a tulajdonosok érdekeit? Alapja: információs asszimmetria Menedzseri célok: növekedés könnyebb működtetés személyes indíttatás
12
A vállalat kormányzása
A vállalat legfelső szintű irányítását végző intézmények és mechanizmusok összessége. KGY, FB, IG, CEO, Menedzsment
13
A vállalat tevékenységi rendszere
14
Hagyományos megközelítés
Főfolyamat (termelés, szolgáltatás) Feltételbiztosító folyamat (műszaki előkészítés, munkaügy, logisztika) Kisegítő, kiszolgáló folyamat (energiaellátás, üzemfenntartás) Irányítási folyamat (vezetés, tervezés, szervezés, ellenőrzés) output input
15
Porter féle folyamat felfogás (1985)
Értéklánc: A vállalati tevékenységek értékalkotó összekapcsolása A vállalati folyamatok működtetésének célja, hogy a végső fogyasztó igényeinek megfelelő, minél magasabb értéket képviselő terméket hozzon létre.
16
Porter-féle értéklánc modell
17
Chikán Attila folyamat megközelítése
Emberi erőforrás Fogyasztó Pénzügy Információ Termelés Innováció Marketing Logisztika
18
Vállalati stratégia: a vállalati működés vezérfonala, a vállalati célokat és elérésük lehetséges módjait fogalmazza meg a vállalati helyzetértékelés és a környezetből származó előrejelzés alapján
19
A küldetés végrehajtásához elengedhetetlen:
Marketing A vállalat piaci kapcsolatait fejlesztő és megvalósító funkciók Innováció A fogyasztói igények új, magasabb szintű kielégítése
20
Innováció Fogyasztó igényekhez való alkalmazkodás
A fogyasztó igények új, magasabb minőségi szinten való kielégítése
21
Alapesetei (Schumpeter 1939)
Új termék Új eljárás, technológia Új piac Új nyersanyag, beszerzési forrás Új szervezet
22
Piacvezérelt innováció:
Az az újdonság, amelyre felismert piaci igény már létezik Technológiavezérelt innováció: A technikai fejlődés nyújtotta lehetőségek piaci kihasználása
23
A marketing A vevői bizalom elnyerésének tudománya
Olyan tvékenységrendszer, eszköz- és módszertár, amely érvényesíti a vállalkozás fogyasztó- és piacorientált szemléletét. Michael Marks(1887): „Sikerült eladni a megfelelő terméket a megfelelő helyen a megfelelő áron a megfelelő módon kínálva a megfelelő embereknek.”
24
A marketing tevékenységrendszere
Fogyasztói szükséglet meghatározása Versenyhelyzet, versenytársak elemzése Fogyasztó kiszolgálása (marketingmix) Marketingstratégia, tervezés Termékmarketing Ármarketing Értékesítési utak Marketing kommunkáció Marketing szervezet A marketing vállalati működése Teljesítményelszámolás, Értékelés, kommunikáció Piackutatás, jelentések, elemzések Ráfordítások, költségek
25
Életgörbe: a termék piaci pályájának volumen- függvénye
Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás idő értékesítés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.