Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaGergő Szabó Megváltozta több, mint 9 éve
1
Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola
SDT anyagok tesztelés Szabó Béláné Széchenyi István Általános és Alapfokú Művészetoktatási Iskola Bonyhád
2
Magamról 1982 tanítóképző 2000-2001 középfokú szoftverüzemeltető
Intézményünkben: 3. oszt. tanító guruló rendszerben évfolyamokon heti 1 óra IKT, logikai matematika PEDI: tanácsadó Szakértő: matematika 1-4. o. Minőségfejlesztés, integráció
3
Osztályunk 29 fő /13 lány-16 fiú/, 1 fő integrált
Csoportokba rendezett asztalok, heterogén, változó csoportok 1 laptop, 1 projektor Ruter az online üzemmódhoz
4
Tesztelt órák összetétele
Ember és természet: 3. évf. 5 óra Matematika: Informatika: 1. o 3 óra 2. o 3. o 21 óra 1. o 6 óra 2. o 3. o
5
Az SDT anyagok kiválasztása
Kiválasztási szempontok a tanmenet elkészítéséhez Ismeretlen tartalmak Adott órák és csoportok Év eleji ismétlés időszaka Októberre, novemberre eső tanmenet szerinti tananyagok A gyerekek érdeklődése A tananyagok nehézségi foka Kiválasztási szempontok a konkrét órával kapcsolatban Az SDT foglalkozás tartalma Tanári, tanulói utasítások A tanulócsoport összetétele Új fogalmak mennyisége A tervezett óra típusa Differenciálásra alkalmas tananyagrészek A tervezett óra helyszíne A tanulók informatikai előképzettsége
6
Értékelés: Ember és természet
Környezetünket károsító anyagok Fogápolás Hulladékgyűjtés anyagfajták szerint A környezeti ártalmak hatása szervezetünkre A gyalogos közlekedés veszélyei
7
Felhasználási lehetőségek
környezetismeret óra tananyagaként napközis foglalkozáson felügyelet alatt kirándulás, városi séta felkészítésére szabadidős foglalkozásként a számítógép teremben
8
A foglalkozások jellemzői
Egy foglalkozás 45 perc Foglalkozásként 1-2 animáció és képek A lapok egy-egy témát dolgoznak fel A korosztály ismereteire épít Az új ismeretek mennyisége, szintje igazodik a gyerekek életkorához, érdeklődéséhez A témák feldolgozása kerek-egész A feladatok érdekesek, figyelemfelhívók, motiválók,
9
Ember és természet: alkalmazott módszerek
Ismeretközlő szövegrészek felhasználási lehetőségei Tanári felkészülés Irányított beszélgetés Kérdés-felelet A szöveg néma v. hangos olvasása Animációk levetítése /Animációk nagyított letöltése, lejátszó programok XML Editor, mpc98me/ Hanganyagok meghallgatása Feladatok megoldása csoportokban, párokban, önállóan, kooperatív technikákkal /számonkérésként is használhatók/
10
Tanulói visszajelzések
Újbóli vetítés Hallgassuk meg még egyszer ! Nem baj, ha nem megyünk ki Had csináljam egyedül a tesztet! Én is ki szeretném próbálni! Hol találom meg, otthon is meg szeretném csinálni? Délután dolgozhatok rajta egyedül?
11
A matematika órák tapasztalatai
Felhasználási lehetőségek egyéni fejlesztés órán, korrepetáláson tehetséggondozás frontális osztálymunka- csoportos-egyéni kísérletek bemutatása mérések animációk, próbálgatások
12
A matematika foglalkozások jellemzői
Egy foglalkozás 1-3 * 45 perc A lapok nehézségi fokban követik egymást A feladatok típusai: Egyszerű feleletválasztás Sorrendiség felállítása Helyes válasz megadása számmal Párosítás Cselekedtető animációk
13
Matematika óra SDT tartalommal
A teljes foglalkozás felhasználása: ismétlés összegfoglalás rendszerezés differenciált haladási ütem A foglalkozás felhasználása folyamat részeként: Új ismeret tanulásirányítási folyamatában
14
Magas elégedettségi mutatók
Bemutató óra Differenciált tanulásszervezés SDT anyagok tanórai alkalmazásával Őszi kaptárnyitogató szakmai napok Nagy érdeklődés 2 alkalom * 22 – 22 fő Az animációk, modellezések hasznosságának, megértést segítő, motivációs szerepének elismerése Magas elégedettségi mutatók
15
Feladatok többcélú felhasználása
Közelítés /multimédiás feladat vetítése/ Felzárkóztatás: a megértést segítő gyakorlás 1-2 fő önállóan Tehetséggondozás: A feladat átalakítása – 3 fő versenye, ki tévedd a legkevesebbet a közelítés folyamatában?
16
Feladatadási módszerek
Tehetséggondozás: online módban útvonalmegadásával Felzárkóztatás: megnyitott lapon önálló v. kiscsoportos feladatvégzés Frontális munka során egy tanuló kezeli a gépet- kooperatív csoport, páros, egyéni munka Első osztályban páros munka: kezelő – kivetítőn feladatot megoldó
17
SACA – DÁVID - FLÓRA Keressd meg az útvonal segítségével a feladatlapot és old meg a négy szöveges feladatot, ellenőrizd megoldásodat, strigulázd a hibáid számát! MATEMATIKA 1-8 3. osztály Számtan, algebra Műveletek természetes számokkal A már ismert mértékegységek felelevenítése A hosszúságmérés
18
Csoportmunka
19
Első osztály páros munka
20
Önálló feladatvégzés
21
SDT feladatsor előkészítése csoportmunkában: valószínűség
22
Animáció értelmezése
23
IKT foglalkozás előkészítése
24
Egyéni fejlesztés
25
Szabadidőben 1.
26
Szabadidőben 2.
27
Bemutató óra
28
Összegzés nevelő szemmel
Változatos feladatok Motiváció A figyelem ébren tartása Változatos módszerek A megértés segítése Érzékszerveinkre ható megerősítés Otthon is használható feladatok Online javítás: önálló feladatvégzés, megerősítés A nevelő feladata a tanulás irányítása Szülők érdeklődése Örömet szerző órák Várt feladatok Többször ismételhető multimédiás feladatok Iskolai felszereltség hiánya Aggodalmak a jel erősségei miatt Az offline kezelés nehézségei A kivetített kép nagyítási nehézségei (betűméret) A tesztfeladatokat egyenként kell megnyitni
29
További lehetőségek Hibás megoldó kulcsok javítása Még több multimédiás feladat Kreatív, egyénre szabott felhasználás A tananyagok további bővítése Az alsós tananyagok legnehezebben megérthető témáinak kiemelt segítése
30
Ahogy a gyerekek értékelték
Nem lehetett egy két feladatot megjeleníteni Voltak hibás feladatok Néha várni kellett, míg betöltött Szórakoztatók a játékos megoldások Jobban tudtam figyelni Könnyebben meg tudom oldani, ha látom is, jobban bele tudtam élni magam Olyan volt, mint a játékos meglepetés, minden feladat titok Így könnyebbek, érdekesebbek a feladatok Jó volt, hogy nem kellett annyit írni Otthon is tudtam gyakorolni Ötletesek a feladatok Észre sem vesszük, de a játék mégis egy feladat Ha választhatnál, melyik órán vennél szívesebben részt? 100%
31
“A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a
Útravaló… “A nehézség nem az új eszmék kialakításában rejlik, hanem a régiektől való megszabadulásban.” John Maynard Keynes közgazdász
32
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Szabó Béláné közoktatási szakértő, Tanácsadó Kismányok, Kossuth u. 26/a Tel, fax: 74/ Mobil: 70/
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.