Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaImre Szőke Megváltozta több, mint 9 éve
1
A fenntarthatóság szempontrendszere és a jövő iskolája Varga Attila, Országos Neveléstudományi Konferencia Budapest,2011. november 3.
2
Pár szó a fenntarthatóságról A fenntartható fejlődés a folytonos szociális jólét elérése, anélkül, hogy az ökológiai eltartóképességet meghaladó módon növekednénk (Herman Daly) „A fenntartható fejlődés olyan fejlődés, amely kielégíti a jelen generáció szükségleteit anélkül, hogy veszélyeztetné a jövő generáció esélyeit arra, hogy ők is kielégíthessék szükségleteiket.” (Brundtland Jelentés)
3
Három pillér Fenntarthatóság Természet Társadalom Gazdaság
4
Gyenge fenntarthatóság Társadalom GazdaságTermészet
5
Elkülönülés – erőd típusú iskolák
6
Erős fenntarthatóság Gazdaság Társadalom Természet
7
Természetbe ágyazva
9
Gazdaságba ágyazva
10
Fenntarthatósági szempontok a fenntartás, üzemeltetés (ezek költségeinek, lehetőségeinek, felelősségének) tervezése bármilyen infrastruktúrát érintő változás előtt; a fenntartható technológiai megoldások előnyben részesítése (szem előtt tartva, hogy az iskola számos módon nevel: közvetve már az ilyen jellegű technológiák működve láttatásával is); a fenntarthatóság pedagógiájának napi gyakorlatba való beépítése
11
Üzemeltetés - Alapelvek Kihasználtság Az év 365 napból áll – a nap 24 órából Multifunkcionalitás Egy épületet csak iskolának felépíteni pazarlás Rugalmasság Óvodából nyugdíjasklub
12
Üzemeltetés - problémák Fűtés? Szervíz? Takarítás?
13
Fenntartható technológiák Költséghatékonyság – időtáv Helyi adottságok Innovatív ötletek Rejtett tanterv
14
Pedagógiai gyakorlat Környezet tudatosítása Fogyasztás tudatosítása Lehetőségek tudatosítása
15
Környezet tudatosítása
16
Fogyasztás tudatosítása
17
Lehetőségek tudatosítása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.