Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
2
5. rész: A vállalat tevékenységi rendszere A vállalati stratégia alapjai - marketing – innováció – emberi erőforrás – információ – az értékteremtő folyamatok menedzsmentje - vállalati pénzügyek
3
Az innováció fogalma, jellemzői
A fogyasztói igények új, magasabb minőségi szinten történő kielégítése. Irányulhat: a termékre a technológiára, a vállalat szervezetére
4
Az újdonság létrejötte
Lehet: folyamatos - egymással összhangban lévő fejlesztési akciók megtervezett sorozata ugrásszerű - magas újdonság értékű, többé- kevésbé váratlan fejlemény
5
fogyasztói igény felszínre kerülő látens Kereslet állandóan bővülnek
6
Az innováció és a vállalatméret összefüggése
Kisvállalat: rugalmas, alkalmazkodó, de tőkeszegény Nagyvállalat: rugalmatlan, lassan alkalmazkodó, de van tőkéje a fejlesztésre
7
Az innováció a fogyasztó számára
jobb szolgáltatást rövidebb határidőt alacsonyabb árat, stb. jelent
8
Az innováció típusai Megoldás Van Nincs 1. 2. Van I. Felismert igény
3. 4. Nincs III. II. I. Piac vezette innováció II. Technológia vezette innováció III. Alapkutatás + véletlen
9
Az innovációs lánc Ötlet Megvalósítás Marketing Kutatás-fejlesztés
Beruházás Termelés Értékesítés Megvalósítás
10
Az állam szerepe az innovációban
Közvetlen: Költségvetési juttatás Állami megrendelés Közvetett: Oktatás, képzés Infrastruktúra Kisvállalatok támogatása Alapkutatás támogatása
11
Kutatás – fejlesztés (K+F)
A fejlesztési ötletek megalapozása és az új termék / új technológia / új szervezeti megoldás létrehozatalának, megvalósításának folyamata.
12
K + F ráfordítások
13
A sikeres innováció feltételei
hatékony információs rendszer minőség a középpontban gyorsaság kooperáció az externális hatások kezelése kiszállás időben felsővezetői elkötelezettség és vezetői készségek
14
A termék-innováció lépései
ötletgyűjtés terméktervezés első piaci tesztelés termékfejlesztés második piaci tesztelés termelés piaci bevezetés Szabadalom: a jogilag védett találmányt szabadalomnak nevezzük.
15
Értékelemzés Az értékelemzés termékre orientált, az innovációs eredményeket felhasználó komplex költség-haszon elemzés. funkció Érték = költség Funkciók elemzése: hasznossági funkciók érvényesülési funkciók
16
A változásmenedzsment
A változásmenedzsment a vállalat külső és belső környezetében beállt változásokhoz történő alkalmazkodását biztosítja. A külső környezet felkészítése az új befogadására: a partnerek, fogyasztók, lakókörnyezet, állami szervek tájékoztatása, felvilágosítás, az innováció előnyös oldalainak kidomborítása, a hátrányos következmények mérséklésére irányuló tervek bemutatása, az innovációból származó konkrét előnyök eloszlásának bemutatása, kiemelve a külső környezetnek jutó előnyöket, az innováció bevezetése konkrét feltételeinek megteremtése.
18
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.