Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint"— Előadás másolata:

1 Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Táplálkozástudományi kutatások – PhD konferencia Budapest, január 28. Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint Böröndi-Fülöp Nikoletta KE-GTK Marketing és Kereskedelem Tanszék

2 Bevezetés Civilizációs betegségek terjedése Gyermekkori elhízás
Helytelen egészségmagatartás Nemzetgazdasági szinten jelentkező probléma

3 Kutatás módszertana 800 fős megkérdezés Dél-Dunántúli régió
Általános- és középiskolás diákok 5., 7., 9. és 11. osztály Nemre, iskola típusára reprezentatív Feldolgozás: SPSS 13.0

4 Vizsgált kérdéskörök Tudáshiány?
Az egészséges táplálkozással kapcsolatos tudásszint Átlag: 3,78 Az egészséges táplálkozás fontossága Átlag: 3,66 Tudáshiány? Táplálkozás egészségessége Átlag: 3,23

5 Befolyásoló tényezők Család, barátok Identitás Sportolás
Celebekhez való viszonyulás Család, barátok Következ-ményektől való elzárkózás Identitás Sportolás Tudatos vásárlás Egészségtu-datosság Trendkövetés Internetes kapcsolat-tartás Kényelmi vásár- lás Környezet-tudatosság Individua-lizmus Tévénézés, sorozatok Idealizált testképek Hedonizmus Testtömeg problémák következményeinek ismerete Fogyókúra Táplálkozás megelőző szerepének ismerete Mások befolyásolá-sa Internet használat Rizikómaga-tartás Életmóddal kapcsolatos ismeretek Szórakozás

6 Miért szükséges a szegmentáció?

7 Klaszterek Önmagukat kereső, ellentmondásosak (9,8%)
Egészséges életmódot követő átlagosak (17,1%) Elutasító fiúk (12,8%) Trendkövető menők (14,6%) Egészség- és környezettudatos felnövekvő generáció (18,5%) Elkeseredett fiúk (11,8%) Életet élvező, lázadó lányok (16,1%)

8 Egészséges életmódot követő átlagosak
Részarány: 17,1% Fiúk és lányok vegyesen Jellemzően általános- vagy szakközépiskolások Fontos az egészséges életmód Internet nem fontos Otthonülő típusúak Nem képviselnek kiugró értékeket Környezettudatosak

9 Egészség- és környezettudatos felnövekvő generáció
Részarány: 18,5% Általános iskolások Büszkék magyarságukra Rendszeresen sportolnak Fiúk és lányok vegyesen Pozitívan gondolnak a jövőre Család a legfontosabb példakép Kiemelkedően egészség- és környezettudatosak

10 Szegmensekkel való kommunikáció Fő feladat a megerősítés
Szülők Fő feladat a megerősítés Orvosok/védőnők Könyvek

11 Életet élvező, lázadó lányok
Részarányuk: 16,1% Jellemzően gimnazisták Kiemelt rizikójú csoport Átlagos és átlag feletti jövedelmű családok Fontos számukra a szórakozás Inkább lányok Individualisták Egészséges táplálkozással kapcsolatos tudás átlagos Átlagnál kevesebbet tesznek az egészségükért

12 Trendkövető menők Részarányuk: 14,6% Jellemzően 9. évfolyamosok
Legkevésbé környezettudatos csoport Gyakran járnak gyorsétterembe Fiúk és lányok vegyesen Átlag feletti jövedelmű családok Aktívak a közösségi oldalakon Véleményvezérek Trendkövetők Népszerű márkákat vásárolnak

13 Önmagukat kereső, ellentmondásosak
Részarányuk: 9,8% Fontos az egészséges életmód Fiúk és lányok vegyesen Gyakran járnak gyorsétterembe is Átlagos és átlag feletti jövedelmű családok Felnéznek a celebekre és követik őket Fontos mások véleménye Fontosak az idealizált testképek Követik a trendeket Gyakran interneteznek

14 Kommunikáció a szegmensekkel
Trendivé tenni Élvezeti érték Trendkövető menőket a legfontosabb elérni Internet

15 Elutasító fiúk Részarányuk: 12,8% Elsősorban szakiskolások
Átlagos jövedelmű családok Internet nélkülözhetetlen Elutasítják a környezet- és egészségtudatosságot Kényelmi vásárlás Tudásuk hiányos

16 Elkeseredett fiúk Középiskolás fiúk Részarányuk: 11,8%
Otthonülő típusok Átlag alatti jövedelemmel rendelkező családok Mindenről negatívan nyilatkoznak Hedonisták Egészséges életmód nem fontos Interneten tartják a kapcsolatot Kiemelt rizikójú csoport

17 Szemléletváltás szükséges
Kommunikáció a szegmensekkel Televízió Internet Szemléletváltás szükséges Közvetett kommunikáció Tudásszint fokozása

18 Köszönöm a megtisztelő figyelmet!


Letölteni ppt "Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint"

Hasonló előadás


Google Hirdetések