Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaZsigmond Kelemen Megváltozta több, mint 9 éve
1
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban Reményi Zoltán Budapest 2012. 02. 16.
2
A műveltségi területek 1.Magyar nyelv és irodalom 2.Idegen nyelvek 3.Matematika 4.Ember és társadalom 5.Ember és természet 6.Földünk – környezetünk 7.Művészetek 8.Informatika 9.Életvitel és gyakorlat 10.Testnevelés és sport
3
Műveltségi területek közös kiemelt céljai a tevékenykedtetés (cselekvő részvétel) (kísérlet, megfigyelés) középpontba állítása; az informatika alkalmazása; a szociális kompetenciák sokirányú fejlesztése; a közösségi élethez, a munka világába való belépéshez szükséges képességek és ismeretek; az egészséges életmód kialakítása; az aktív részvétel, öntevékenység és a kreativitás biztosítása; a médiumok alkotó használata;
4
Az informatika műveltségterület Átdolgozás A jelenleg érvényesből kiindulva Közműveltségi tartalmakkal kiegészítve Műveltségterület százalékos aránya marad Az elmúlt évek tapasztalata Aktualizálás
5
Műveltségi területek százalékos arányai Műveltségi területek1–4.5–6.7–8.9–10.11–12.* Informatika 2-54-86-10 5 NAT 2007: NAT 2012:
6
Az informatika műveltségterület 1. Az informatikai eszközök használata 2. Alkalmazói ismeretek 2.1. Írott és audiovizuális dokumentumok elektronikus létrehozása 2.2. Adatkezelés, adatfeldolgozás, információmegjelenítés
7
Az informatika műveltségterület 3. Problémamegoldás informatikai eszközökkel és módszerekkel 3.1. A probléma megoldásához szükséges módszerek és eszközök kiválasztása 3.2. Algoritmizálás és adatmodellezés 3.3. Egyszerűbb folyamatok modellezése
8
Az informatika műveltségterület 4. Infokommunikáció 4.1. Információkeresés, információközlési rendszerek 4.2. Az információs technológián alapuló kommunikációs formák 4.3. Médiainformatika 5. Az információs társadalom 5.1. Az információkezelés jogi és etikai vonatkozásai 5.2. Az e-szolgáltatások szerepe és használata 6. Könyvtári informatika
9
Tartalmi változások Az algoritmusok megértéséhez robotikai alapok az általános iskolában A programozás/kódolás kikerült a minimumból Nagyobb hangsúly –adatvédelem/adatbiztonság –tudatos eszközhasználat –médiainformatika és hatásai –az informatika egészséges használata –e-szolgáltatások Nevesítve is megjelent a mobilkommunikáció
10
Kerettantervek Az informatika minden műveltségterületen megjelenik Jelenleg sok rész nem tanítható egyéb tárgyba ágyazva a felkészültség- és eszközhiány miatt Vannak olyan részek, melyek csak informatika órán taníthatók meg Egyéb tantárgyakba csak a felhasználás, és annak gyakorlása kerülhet Az általános iskola végéig nem kell külön irányultság szerint Óraszámok a százalékos arányokból
11
Kerettantervek A kerettantervnek a NAT-ban meghatározott minimumokra kell építenie Az egyes témáknál a mélységek jelentős különbségére van szükség párhuzamos kerettantervekben –Hardver-ismeret –Adatkezelés, adatfeldolgozás –Problémamegoldás Programozási/kódolási ismereteket a reál irányultságú kerettantervekben kell majd részletesen kifejteni
12
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Reményi Zoltán
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.