Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEndre Sipos Megváltozta több, mint 9 éve
1
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, 2007. május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó
2
Állapotfelmérés Jelenlegi szabályozás Alkotmány 61 §. 1996. évi I. tv. Rttv. 2003. évi C. tv. Eht. 1986. évi II. tv. Stv. 1997. évi LVIII. Grtv. Médiaszabályozási tárgy: Lineáris szolgáltatások Frekvencia elosztás Írott sajtó Elektronikus hírközlés „tüneti kezelés” Stratégia nélküli szabályozás Átfogó, konvergens Stratégiára épülő szabályozás
3
Koherens audiovizuális politika hiánya Médiaszabályozás átpolitizáltsága, a gazdasági szemlélet hiánya Intézményrendszer széttagoltsága Közszolgálati műsorszolgáltatás válsága Állami erőforrások szétforgácsolódása Az új médiapolitika szükségessége
4
Szempontok a médiapolitika újragondolásához kitágult, nemzetállami keretekben nem értelmezhető médiapiac horizontális és vertikális koncentrációs folyamatok erősödése a frekvenciaszűkösség relatív megszűnése a digitalizációval új és folyamatosan megújuló technológiai feltételek a műsorterjesztési platformok növekvő versenye a hagyományos médiaszabályozás és az átvitel szabályozásának kettéválasztása állami szerepvállalás csökkenése, az állami médiaszabályozás közszolgálati hír- és műsorszolgáltatásra korlátozása kereskedelmi médiaszabályozás versenyjogi jellegének erősítése
5
Az új médiapolitika céljai (Gazdasági célkitűzések) Az audiovizuális szektor versenyképességének fokozása A fogyasztói jólétet szolgáló verseny ösztönzése Az audiovizuális export növelése Átlátható viszonyok a műsorterjesztésben és a reklámpiacon Az állami források hatékony felhasználása A közszolgálati műsorszolgáltatás finanszírozásának hatékonysága Új, hatékonyabb finanszírozási struktúrák térnyerése A hazai beszállítói kör részesedésének növelése
6
Az új médiapolitika céljai (Kulturális és társadalmi célkitűzések) Az egyetemes és nemzeti kultúra megőrzése, ápolása A hazai gyártású tartalom részesedésének növelése Az archívumokban tárolt kulturális értékek használatának elősegítése Magas színvonalú alkotások létrejöttének, közvetítésének ösztönzése Kisebbségi kultúrák kiszolgálása, bemutatása Kulturális sokszínűség biztosítása A társadalmi nyilvánosság fenntartása Pártatlan, kiegyensúlyozott, minőségi tájékoztatás biztosítása A fogyasztói tudatosság szintjének emelése A véleménymonopóliumok kialakulásának megakadályozása A gyermekek védelme
7
Szabályozási reform Új területek szabályozása: Digitális átállás Műsorterjesztés Hagyományos televíziózás és rádiózás szabályozásának reformja közszolgálati kereskedelmi reklám
8
Átfogó média szabályozási reform Miniszterelnöki Hivatal Eszközrendszer: Nemzeti Audiovizuális Média Stratégia Digitális átállás folyamatának felgyorsítása –Digitális Átállás Stratégia elkészítése, 1014/2007 (III. 13) Kormányhatározat –Dtv törvénytervezet
9
„Szabályozási ív” 19962012 NAMS Tartalom: Média szabályozás Eszköz: Digitális átállás Digitális műsorterjesztésről szóló törvénytervezet Tartalom, Reklám, szponzoráció külön törvényekben Eszközrendszer: Tartalom és átvitel (frekvencia)együtt Intézményrendszer: Jövőkép: Egységes felügyeleti rendszer Új korszerű hatóság a konvergencia jegyében ORTT Jogi státusz
10
Elvárások a NAMS-al szemben Az audiovizuális szolgáltatásokkal összefüggő egységes és átfogó szempontrendszer Az Európai Unió jogforrásainak integrált megjelenítése Az állam szabályozói, fiskális, közpolitikai és tulajdonosi szerepének megváltozása Módszertani megalapozottság (KSaK) A „követendő nemzetközi gyakorlat” feldolgozása és beépítése a stratégiaalkotás folyamatába
11
Köszönöm a figyelmüket !
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.