Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDezső Juhász Megváltozta több, mint 9 éve
1
KDOP-2007-5.1.1/2F A közoktatás tartalmi feladataihoz kapcsolódó infrastrukturális fejlesztések Közép-dunántúli Regionális Döntés-előkészítő, Javaslattevő Testület Tatabánya, 2010. október 29.
2
Előadás – érintett témák 1.KOMPLEXITÁS! 2.Célok/részcélok 3.Fejleszthető feladat-ellátási helyek típusai 4.Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 5.Kiegészítő és előnyt jelentő tevékenységek 6.Esélyegyenlőség (HH/HHH - SNI) 7.KDOP-2007-5.1.1/2F – mérföldkövek 8.Támogatott feladat-ellátási helyek típusa KD régió 9.Tartalomfejlesztés – kapcsolódási pontok: TÁMOP 10.Informatikai fejlesztés - kapcsolódás: TIOP (IKT eszközök beszerzésének tilalma mellett az IKT fogadására alkalmas intézményi környezet megteremtése) 11.Ilyen volt…ilyen lett!
3
KOMPLEXITÁS Infrastruktúra (intézménylétesítés, új építés) Eszközbeszerzés Pedagógiai módszertan, tartalomfejlesztés Esélyegyenlőség (SNI integrált, HH/HHH integrációs nevelés) FIZIKAI ÉS TARTALMI MEGÚJULÁS EGYBEN!!
4
Célok/részcélok Energiatakarékos közoktatási intézmények infrastrukturális beruházásainak támogatása különös tekintettel –demográfiailag növekvő/stagnáló gyereklétszámú területekre/településekre, –ahol magas a HH gyermekek száma; A versenyképes tudás megszerzése érdekében az intézmények eszközellátottságának javítása; Az oktatás minőségének és hatékonyságának növelése a HH és SNI tanulók integrált nevelését, oktatását felvállaló intézményekben; A XXI. század iskolája programmal összhangban az iskolai környezet akadálymentes átalakítása, és akadálymentes informatikai fejlesztése, úgy, hogy megalapozzák a pedagógiai és módszertani reformokat, támogassák tartalomfejlesztéseket; Egészséges és korszerű tanulási feltételek megteremtése IKT eszközrendszer komplex kialakításának támogatása
5
Fejleszthető feladat-ellátási helyek típusai óvoda általános iskola szakiskola gimnázium, szakközépiskola alapfokú művészetoktatási intézmény gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési – oktatási intézmény diákotthon, kollégium többcélú intézmények (gyakorlati helyek/műhelyek fejlesztésére irányuló beruházás nem támogatható)
6
Kötelezően megvalósítandó tevékenységek 1.Tartalmi fejlesztés egyetlen fejlesztés sem történhet meg a hozzá kapcsolódó tartalmi fejlesztés nélkül!! (ROP 1. forduló - nyilatkozat) szolgáltatói kosár ROP Kedvezményezett – TÁMOP jogosultság! 2. Akadálymentesítés 3. IKT komplex eszközrendszerének fogadására alkalmas intézményi környezet kialakítása (strukturált, optikai és/vagy telefonkábelezés) 4. KEH/KET (tárulási, települési, intézményi) 5. Szelektív hulladékgyűjtés – feltételek megléte esetén: hulladékgyűjtő edények tárolási helye és szállítási útvonala KIZÁRÓ OKOK: SNI gyermekek tekintetében szegregáló vagy szegregációt eredményező oktatás-szervezés!!
7
Kiegészítő és előnyt jelentő tevékenységek 1. Kiegészítő tevékenységek: udvarfejlesztés, szabadidős programok helyiségei – tanulást segítő tér eszközbeszerzés – speciális fejlesztő eszközök beszerzése konyhafelújítás, szelektív hulladékgyűjtés feltételeinek megteremtése, tornaterem sportudvar fejlesztés – OLLÉ műszaki specifikáció 2. Bírálatnál előnyt jelentő szempontok: SNI integrált, HH/HHH integrációs nevelés kis-és mikrotérségi társulások által fenntartott intézmények többcélú intézmények, egységes iskola teljes körű akadálymentesítés társulási pályázók – „40%-os lista” 80% feletti kapacitáskihasználtság 64/2004. (IV.15.) Korm.rendelet – 4. és 5. sz. melléklet
8
Esélyegyenlőség (HH/HHH) Esélyegyelőség dimenziói: területi intézmény működéséhez kapcsolódó pedagógiai- módszertani HH/HHH gyermek nevelésének támogatása: infrastrukturális feltételek megteremtése; eszközbeszerzés támogatása; pályázatok előnyben részesítése, melyek vállalják az HH/HHH gyermekek integrált oktatásának bevezetését szakmai kiválasztás szempontjai: iskolai szegregáció, lemorzsolódás csökkentése KEH/KET készítése és végrehajtása;
9
Esélyegyenlőség (SNI) SNI integrált nevelés támogatása: infrastrukturális feltételek megteremtése; eszközbeszerzés támogatása; azon pályázatok előnyben részesítése, melyek vállalják az SNI gyermekek integrált oktatásának bevezetését - szakmai kiválasztási eljárás; testi és érzékszervi fogyatékossághoz kapcsolódóan az épületek teljes körű akadálymentesítése (fizikai és infokommunikációs); támogatásra kerülhetnek a nem integrálható gyermekek nevelését, oktatását felvállaló speciális gyógypedagógiai intézmények is!!
10
KDOP-2007-5.1.1/2F – mérföldkövek I. Kétfordulós eljárásrend – többszörös túljelentkezés KDOP-2007-5.1.1/2FKDOP-2007-5.1.1/2F (1. forduló): 2007.09.25-2008.01.02. oKDOP-2008-5.1.1/2/2F: 2008.11.10-2008.12.01. KDOP-2007-5.1.1/2F-2fKDOP-2007-5.1.1/2F-2f (2. forduló): PF végén – 2009.02.27. oKDOP-2008-5.1.1/2/2F-2f: PF végén TÁMOP-3.1.4/08/2TÁMOP-3.1.4/08/2: 2008.12.17-2009.02.06. MEGVALÓSÍTÁS (24 hónap) Lezárt projektek száma 5.1.1/2F-2f5 5.1.1/2/2F-2f1
11
KDOP-2007-5.1.1/2F – mérföldkövek II. Beérkezett pályázat (db) Támogatott pályázat (db) Támogatott igényelt tám. (Ft) Támogatott megítélt tám. (Ft)TSZ Leszerződött támogatás (Ft) Fel.hely szám 5.1.1/2F17531 5.1.1/2F-2f31307 786 937 9747 723 126 167297 626 531 97149 5.1.1/2/2F289 5.1.1/2/2F-2f881 977 130 2011 864 906 5878 9
12
Támogatott feladat-ellátási helyek típusa KD régió
13
Tartalom- és informatikai fejlesztés: kapcsolódási pontok A) PÚ C.1.1.: kötelező tartalomfejlesztés TÁMOP-3.1.4. vagy HEFOP/2004/3.1.2., HEFOP/2005/3.1.3., HEFOP/2005/3.1.4. TÁMOP-3.1.6/08/1., TÁMOP/3.1.6/08/2., TÁMOP-3.4.2. B) PÚ C.1.: Informatikai fejlesztés = intézmények IKT eszközellátásának fejlesztése = TIOP
14
Ilyen volt…
15
…
16
…ilyen lett!
17
Köszönöm a figyelmet! Horváth Éva Programmenedzser VÁTI Magyar Regionális Fejlesztési és Urbanisztikai Nonprofit Kft. Közép-dunántúli Területi Iroda
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.