Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaNándor Kelemen Megváltozta több, mint 9 éve
1
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia
2
A számítógéppel segített tanulás tervezése
3
Tervezési szempontok A kurzushoz és a külön értékelhető tananyag- elemekhez szabályozott hozzáférést kell biztosítani. A VTK lehetővé teszi a diákok virtuális osztályokba való szervezését. A tanulóknak egyéni, egyedi igényekre szabott munkaterülettel kell rendelkezniük. A kurzusok tartalmát modulokba és leckékbe vagy témákba rendezzük el.
4
Didaktikai célkitűzések és feladatok
5
Tanulásirányítási útmutatás Operacionalizált képzési célok, követelmények meghatározása A kurzus előfeltételei, szükséges előképzettség Javasolt feldolgozási ütemezés, időráfordítás A kurzus feldolgozásával kapcsolatos gyakorlati és technikai információk
6
A tanulók aktivitásának követése A tanulók tevékenységei és elért eredményei A tutorok számára folyamatos visszacsatolás –a tanulók irányítása, vezetése és ellenőrzése –kísérő anyagok és feladatok rugalmas, adaptív rendelkezésre bocsátása
7
A tanulók előrehaladásának rögzítése Az egyes tanulók esetében belépési időpontjaikat, az on-line idejük hosszúságát, milyen tartalmat olvastak el és milyen gyakorisággal, a kitöltött értékeléseket, a tevékenységek időpontjával együtt.
8
Tanítás-tanulás módszertani követelmények
9
Források és tanulásirányítás Az on-line tanuláshoz, beleértve a forrásokhoz való hozzáférést, értékelést és irányítást is, támogatásra van szükség (A tutor szerepe). A tanulási források vagy egyénileg kifejlesztettek vagy professzionális, megvásárolt anyagok lehetnek. A tanulóknak figyelemmel kell lenniük a rugalmasan, adaptívan változó tananyagtartalomra
10
Források és tanulásirányítás (folyt.) Folyamatos tutori támogatással a tanulók egyénileg is differenciált, változó tanulási útvonalakon haladhatnak A tanulók a tanulásirányító útmutatóban javasolt „mérföldkövek” elérésénél önellenőrző feladatokat oldanak meg (automatikus értékelés) A tananyagnak olyan értékelési opciót is biztosítani kell (teszteket és a nyílt szöveges válaszadást), amelyet a tutorok értékelnek.
11
Kommunikáció A tanuló, a tutor és a tanulást támogató más szakemberek közötti kommunikációra vonatkozik. Fajtái: email, fórumok vagy vita csoportok és chat szobák
12
Kapcsolatok A rendszer iskolán belüli és külső adminisztratív rendszerekhez is kapcsolódhasson. A VTK könnyen integrálható legyen a tanulmányi rendszerrel. A hallgatói adatokhoz a felhatalmazott tutorok és ügyintézők problémamentesen hozzáférjenek (olvasás, írás, módosítás).
13
Egyéni igények A VTK legyen testreszabható: a felhasználói interfész legyen egyéni igények szerint alakítható. Megjelenési és formai elemei (az iskola standard színei, emblémája) könnyen újratervezhetőek legyenek. Lehetőség legyen a helyi („házi”) szabványoknak megfelelő kurzus sablonok létrehozására is.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.