Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaBéla Katona Megváltozta több, mint 9 éve
1
HERD A3 Tehetséggondozó kezdeményezések Debrecenben és Nagyváradon
2
Tagok Dr. habil Fónai Mihály, Ceglédi Tímea (UD) Külső társszerzők: Balogh Judit (UD), Győrbíró András (PCU, group A1)
3
Tehetséggondozó kezdeményezések Szakkollégiumok (pl. Janus Pannonius Szakkollégium Nagyváradon, Hatvani István Szakkollégium Debrecenben) Tudományos diákkörök (TDK) Intézményi programok (DETEP)
4
Vizsgált kérdések 1.: Tehetséggondozás és társadalmi kohézió Mi a társadalmi kohézió? – A lakosság jól-léte – A lakosság morális egészsége – A lakkosság civil részvétele – Értékek egyensúlya – Kooperálni tudás – Egyéni és társadalmi érdekek összehangoltsága A felsőoktatás ezt is tanítja és átadja. „Az egyetem embert képez, nem munkaerőt”. Hogyan tanítja és adja át? -> Közösségei révén Hipotézis: Korábbi kutatásainkra alapozva azt feltételezzük, hogy a tehetséggondozó kezdeményezések hallgatói olyan közösséget alkotnak, amelyekben koncentráltan van jelen ez a fajta tanulás, rejtett tanterv.
5
Vizsgált kérdések 2.: A tehetséggondozás kulturális tőkehiányosságot kompenzáló hatása A régió boldogulásának kulcsa az emberi tőkébe való invesztálás A régióban magas azon tehetséges hallgatók aránya, akik nagyobb „befektetést” igényelnek otthonról hozott kulturális hátrányaik miatt. Hipotézis: Előző kutatásaink alapján kimutatható, hogy a tehetséggondozó kezdeményezések egy része kevésbé képes a hátrányos helyzetű hallgatókban lévő potenciálok felfedezésére (kis mértékű bemeneti szelekció tapintható ki) de a bekerültek körében képesek ezen hátrányok kompenzálására
6
Ami eddig történt: – Előző kutatások eredményeinek összefoglalása Folyamatban van: – Tehetséggondozó kezdeményezések lajstromba vétele, és jellemzése a megadott szempontok alapján Nagyvárad és Debrecen felsőoktatásában Tervek: – Hallgatói adatbázisok célzott elemzése
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.