Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Környezeti nevelés uniós forrásokból 2011. 06. 04.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Környezeti nevelés uniós forrásokból 2011. 06. 04."— Előadás másolata:

1 Környezeti nevelés uniós forrásokból 2011. 06. 04.

2 TÁMOP - 3.2.11/10/1 - felfüggesztve Nevelési-oktatási intézmények tanórai, tanórán kívüli és szabadidős tevékenységeinek támogatása A konstrukció célja a közoktatásban résztvevő gyerekek és tanulók óvodai nevelésének és a tanórai és tanórán kívüli és szabadidős nem formális és informális nevelésének és oktatásának támogatása, kulturális érzékenységet, kreativitást és egészségtudatosságot, egészséges életmód kialakítását fejlesztő szabadidős tevékenységek megvalósításával, a nevelési-oktatási és kulturális intézmények hosszú távú együttműködésében, helyi és országos szinten.

3 TÁMOP-3.1.5-09/A/1- felfüggesztve Pedagógusképzések (a pedagógiai kultúra korszerűsítése, pedagógusok új szerepben) támogatására –Közoktatási vezetőképzések –Pedagógusok elméleti, szakmai, módszertani felkészültségét fejlesztő képzések (12 téma közül az egyik: Környezeti nevelés), –Az intézmény mindennapi szakmai munkáját segítő, támogató és kiegészítő. –tevékenységgel kapcsolatos képzések –Az eltérő oktatási igényű és a sajátos nevelési igényű tanulók nevelésével és oktatásával kapcsolatos képzések

4 Az Európai Gazdasági Térség és a Norvég Finanszírozási Mechanizmus - lezárult A teljes keretösszeg lekötésével lezárult az EGT és Norvég Finanszírozási Mechanizmusok 2004-2009. program. Már megkezdődtek a tárgyalások a Finanszírozási Mechanizmusok program jövőbeli folytatásáról. Pl.: Szolnok Megyei Jogú Város Önkormányzata: Környezettudatos nevelés és a fenntarthatóság pedagógiája (806 271 950 Ft): az egyes támogatott projektek a fenntartható fejlődés oktatási alapjainak megteremtéséhez járulnak hozzá.

5 KEOP 6.2.0/B – még bőven van keret

6 KEOP 6.1.0/A – még bőven van keret Kizárólag iskolák (vagy fenntartóik) pályázhatnak Hatékony, valóban automatikus rendszerű pályáztatás – minimális pályázati tanácsadás és adminisztráció MT: sorvezető, a kreativitás korlátozott, minden ötletet a megadott sémába kell illeszteni – a kreativitás korlátozott, de a korlátokon belül elvárt – a kommunikációs anyagok listája bővíthető (kérelem) – a szerzői jogok tiszteletben tartása a pályázó felelőssége! A költségtábla szinte teljesen automatikus, rugalmasság csak az egy tanulóra jutó környezeti képzők számában van – ökölszabály: kb 15 000 Ft/ tanuló fajlagos

7 KEOP 6.2.0/B – még bőven van keret

8 KEOP 6.1.0/B – kimerülőben a 2011-es keret A vállalkozói szektoron kívül szinte bárki pályázhat Szigorú, de kiszámítható pályáztatás – folyamatos pályázati tanácsadás (előzetes, HP, TK) A környezeti nevelési és a kommunikációs szektor házassága, melynek gyümölcse: – kreatív és releváns FÉF üzenet, „ötlet”: lakossági, fogyasztási és/vagy életmódpanelek megváltoztatása – hatékony (olcsó) és hatásos (profi) kommunikáció A kreativitás teret kap, de minden ötletet a megadott MT sémába kell illeszteni (hatékony és transzparens elbírálás) – az MT valóban MT legyen (helyzetelemzés, célcsoport, cél, tevékenységek, költségek)

9 KEOP 6.2.0/A – felfüggesztve Szinte bárki pályázhat(ott) Házi és közösségi komposztálás ösztönzése az eszközigény kielégítésével és nem formális képzéssel Kerékpáros közlekedés ösztönzése tároló építésével, illetve szükség esetén öltöző, zuhanyzó kialakításával Minden esetben fontos az infrastrukturális fejlesztéshez kapcsolódó fenntarthatósági kommunikáció, a rendszerszemlélet kialakítása

10 KEOP 6.2.0/B – még bőven van keret Szinte bárki pályázhat Szigorú de kiszámítható pályáztatás – A PF és az MT követelményeit szigorúan kell értelmezni Életbevágó (a pályázat életébe vágó) a jó helyszín kiválasztása – a kommunikációban rejlő lehetőséget, és – a fenntartás körülményeit kell szem előtt tartani, – nem az épület felújításban rejlő lehetőséget. Helyzetelemzés –nagyszámú, releváns célcsoport látogatja, fogja-e látogatni a mintaprojektet, –hogyan generálható a nagyobb forgalom, hogyan növelhető a bevésődés valószínűsége

11 Köszönöm a figyelmet! Szabó Gábor Dávid Környezetvédelmi Fejlesztési Igazgatóság Osztályvezető email: szabo.david@kofi.gov.hu


Letölteni ppt "Környezeti nevelés uniós forrásokból 2011. 06. 04."

Hasonló előadás


Google Hirdetések