Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrea Vörösné Megváltozta több, mint 9 éve
1
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA 2003. október 16.
2
A Magyar Információs Társadalom Stratégia célkitűzései Hosszútávú cél: eMagyarország az információs társadalom megvalósítása mindenki számára Magyarországon>>>eMagyarország Középtávú célok: az infokommunikációs technológiák használatának elterjesztése a lehető legszélesebb körben Rövidtávú feladatok: a széles körű használat feltételeinek megteremtése, az elterjedést gátló körülmények megszüntetése a tartalmak a hozzáférés a tudás, ismeret a társadalmi, gazdasági környezet vonatkozásában.
3
Társadalmi környezet hitelesség, bizalmasság, sértetlenség – biztonság, bizalom Elektronikus aláírás alkalmazásának széles körű elterjesztése Minőség, biztonság hiteles tanúsítása Elektronikus fizetési módok gyakorlati alkalmazása Elektronikus dokumentumkezelés elterjesztése
4
Erős, cselekedni képes és tettre kész, Költségtakarékos és hatékony, Megfelelő mértékben decentralizált, Szakszerű, átlátható, ellenőrizhető és megbecsült, A felesleges szabályoktól és az indokolatlan állami beavatkozásoktól mentes, A minőségi fejlesztést központi kérdésként kezelő, Az autonóm civil szervezetekkel korrekt, kölcsönös érdekeken nyugvó, együttműködő, kapcsolatokat ápoló. A közigazgatás legyen
5
Stratégiai területek - Jövőkép E-kormányzat Regionális-kistérségi közigazgatási rendszer kialakítása Vezetői döntéshozatal támogatása EU csatlakozásra való felkészülés Közbiztonság növelése „Állampolgár-barát” ügyintézés Működési hatékonyság fokozása
6
Kihívások a 2003-2006 időszakra terjedő stratégiai tervezési ciklusban az EU csatlakozás; a közigazgatási korszerűsítés és reform, az elektronikus közigazgatás megteremtése.
7
Funkcionális területenkénti feladatkörök választási és népszavazási feladatok, népesség-nyilvántartással és okmányrendszerrel kapcsolatos feladatok, közlekedés nyilvántartással és közlekedésigazgatással kapcsolatos feladatok, közbiztonság védelme és szervezett bűnözés elleni harccal kapcsolatos feladatok, határrendészeti feladatok, állampolgársági, menekültügyi, migrációs és idegenrendészeti feladatok, katasztrófa védelmi feladatok, önkormányzatok működtetésével és gazdálkodásával kapcsolatos feladatok, ingatlanokkal kapcsolatos feladatok, közigazgatás-szervezés fejlesztés feladatai, felügyeleti és területi közigazgatási feladatok, szabálysértési feladatok, egyéb feladatok.
8
EU informatikai kezdeményezések e-Európa Plus kezdeményezés Cél: Felgyorsítani az Információs Társadalom alapvető építőelemeinek megfelelő működését. Felgyorsítani a mindenki számára elérhető hírközlési szolgáltatások nyújtását; Jogrendbe illeszteni az Információs Társadalomra vonatkozó közösségi vívmányokat. „eEurópa 2005: Információs társadalom mindenkinek”(e-kormányzat, e-oktatás, e- egészségügy, e-kereskedelem)
9
Az EU csatlakozás informatikai követelményrendszere Határellenőrzési hálózat Egységesülő okmányok Bevetés-irányítási rendszer Ipari balesetekről szóló irányelv teljesítése, „SEVESO II.” Önkormányzatok és Közigazgatás szervezés Jogszabály-harmonizáció Elektronikus kommunikáció fejlesztése és hatékony együttműködés
10
Feltételek Politikai támogatás - Szemléletváltás Jogszabályalkotás (KET, ágazati jogszabályok, iratkezelés) Szabványok Követelményrendszer Egészséges centralizáció (erőforrások) Államigazgatás – ömkormányzatok Best practice(s)
11
IT szervezet, menedzsment - Jövőkép A szolgáltatás-vásárlás és a kiszervezés válik hangsúlyossá Az IT menedzsment képességek erősödnek Pl.: az alkalmazásfejlesztés részben átalakul > Fejlesztés menedzsment Informatikai képzések az IT munkatársainak, és valamennyi köztisztviselőnek Szabályzatok, folyamatszemlélet Egyre több külső kompetencia kerül bevonásra
12
Köszönöm a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.