Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE
2015. JANUÁR 29.
2
BEMUTATKOZÁS TRÉNEREK BEMUTATKOZÁSA RÉSZTVEVŐK BEMUTATKOZÁSA
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE BEMUTATKOZÁS TRÉNEREK BEMUTATKOZÁSA RÉSZTVEVŐK BEMUTATKOZÁSA Név, felelősség, … Pár gondolata a Személyes Brandről Miért jelentkezett, mit vár a fejlesztéstől? 2015. JANUÁR 29.
3
MIÉRT FONTOS NAPJAINKBAN
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE MIÉRT FONTOS NAPJAINKBAN A PERSONAL BRAND? 2015. JANUÁR 29.
4
NAPJAINK ALAPKÉRDÉSE: How do you differentiate yourself?
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE NAPJAINK ALAPKÉRDÉSE: How do you differentiate yourself? What makes you stand out from the crowd? What makes you unique? AZ ÜZLETI ÉLETBEN A „SOCIAL LIFE”-BAN PRIVÁT 2015. JANUÁR 29.
5
MIÉRT FONTOS AZ ÉNMÁRKA MA MAGYARORSZÁGON?
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE MIÉRT FONTOS AZ ÉNMÁRKA MA MAGYARORSZÁGON? GYAKORLAT Melyek azok a területek, amelyekben Ön a leginkább szenvedélyes? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2. Mi az Ön 3-4 olyan személyiségi jellemzője, amelyek meghatározzák azt, hogyan „végzi dolgait”? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2015. JANUÁR 29.
6
MIÉRT FONTOS AZ ÉNMÁRKA MA MAGYARORSZÁGON?
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE MIÉRT FONTOS AZ ÉNMÁRKA MA MAGYARORSZÁGON? GYAKORLAT 3. Mi az Ön 3-4 olyan „kitűnő” erőssége (amiket örömmel végez), amely előnyt biztosít cégének, munkatársainak, környezetének? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 4. Melyek az Ön megkülönböztető sajátosságai? Mi olyat tud „nyújtani”, amit mások kevésbé? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2015. JANUÁR 29.
7
A PERSONAL BRANDING / ÉNMÁRKA FENOMÉN
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A PERSONAL BRANDING / ÉNMÁRKA FENOMÉN AZ ÉNMÁRKA AZ ÚJ „CURRENCY” BRANDING MINDIG IS LÉTEZETT A PERSONAL BRAND ÉRINTI ÖNT SOK-SOK TERÜLETEN MENNYIRE HITELESEK AZ ÖN ÖTLETEI ÉS KIJELENTÉSEI BEOSZTOTTJAI MILYEN ERŐVEL ÁLLNAK ÖN MÖGÖTT A NYÚJTOTT SZOLGÁLTATÁS/TERMÉK „ÉRTÉKELÉSE” KIEMELTEN SZÓBA JÖN-E ÖN EGY ÚJ MUNKAKÖR BETÖLTÉSÉHEZ MENNYIRE „VESZIK KOMOLYAN” ÖNT VERSENYTÁRSAI VAJON A KÖRNYEZETÉBEN LÉVŐ EMBEREK „KIFIZETIK-E” VALÓBAN AZ ÖN ÉRTÉKÉT 2015. JANUÁR 29.
8
AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE 20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL 2015. JANUÁR 29.
9
2015. JANUÁR 29. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE
20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL (1) TŰNJÖN KI! - Vigye magát úgy a piacra, hogy tudjon egyedi lenni. 2. LEGYEN HITELES! - Ki is Ön? Melyek az értékei? Mi izgatja Önt? 3. MUTASSA MEG ELŐNYEIT! - Ha Ön egy „termék”, akkor egyértelműen mutassa meg előnyeit! 4. SPECIALIZÁLÓDJON! - Jelöljön ki magának szaktudást, és elmélyülten fejlessze magát! 5. NE MÁSOLJON, LEGYEN EREDETI! - Példaképek igen, de saját világ. 6. LEGYEN KÖVETKEZETES! - Ha kialakította a képet magáról, fejlessze, de ne kapkodjon! 7. HATÉKONY BEMUTATKOZÁS! - Ha tudja, amit el akar mondani, figyeljen arra, hogy kommunikálja! 2015. JANUÁR 29.
10
2015. JANUÁR 29. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE
20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL (2) 8. KÉSZÍTSEN PROFI ONLINE MEGJELENÉST! - Figyeljen az üzenetekre, a tartalomra és a formára! 9. TARTSA SZEM ELŐTT, HOGY MÁSOK MIT TESZNEK JÓL! - Figyelje a példaképeit és lesse el a jót! 10. FIGYELJEN A MEGJELENÉSÉRE! - Öltözködés, stílus és viselkedés. 11. LEGYEN MINDIG KEDVES! - A „charm” és a mosolygós megjelenés mindig megnyerő. 12. PROFI MARKETING ESZKÖZEI LEGYENEK! - Online profil, attraktív CV, motivációs levél, website… 13. LEGYEN INNOVATÍV! - Csináljon valami újat, ami mások számára is izgalmas lehet! 14. ALAKÍTSON TÖMÖR, EGYÉRTELMŰ ÜZENETEKET! - Hatékonyan mutassa meg, hogy mi is a lényeg az énmárkájában! 2015. JANUÁR 29.
11
2015. JANUÁR 29. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE
20 TOP TIPP – AZ ÉNMÁRKÁJA KULCSELEMEI, AMELYEKRŐL TUDNIA ÉS GONDOLKODNIA KELL (3) 15. FIGYELJEN ARRA, MIT MONDANAK AZ ÉNMÁRKÁJÁRÓL! - Elengedhetetlen a folyamatos visszacsatolás. 16. NE AGGÓDJON! - „Yes, you can!” 17. KOMMUNIKÁLJA AZ ÉNMÁRKÁJÁT! - Ne feledje, ennek lényege az elkötelezettség! 18. A HIÚSÁG AGYONCSAPJA AZ ÉNMÁRKÁJÁT! - A külvilág percepciója a lényeg, és nem Ön. 19. LEGYEN AKTÍV RÉSZESE BESZÉLGETÉSEKNEK! - Ossza meg ötleteit, kezdeményezően válaszoljon, adjon értéket a beszélgetéshez! 20. GONDOLJON MAGÁRA, MINT EGY MÁRKA! - Erős önbizalommal alakítsa, biztosítsa a karbantartást és figyeljen a marketing eszközökre! 2015. JANUÁR 29.
12
NYOLC IRÁNYA / TÖRVÉNYE (Peter Montoya módszere alapján)
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A PERSONAL BRANDING NYOLC IRÁNYA / TÖRVÉNYE (Peter Montoya módszere alapján) 2015. JANUÁR 29.
13
A PERSONAL BRANDING NYOLC IRÁNYA / TÖRVÉNYE
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A PERSONAL BRANDING NYOLC IRÁNYA / TÖRVÉNYE A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA 2. A LEADERSHIP IRÁNYA 3. A SZEMÉLYISÉG IRÁNYA 4. A MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐSÉG IRÁNYA 5. A LÁTHATÓSÁG IRÁNYA 6. AZ EGYSÉG IRÁNYA 7. A KITARTÁS IRÁNYA 8. A GOODWILL IRÁNYA 2015. JANUÁR 29.
14
A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA KIEMELKEDŐ ÉNMÁRKÁK AZ EREDMÉNYEK EGY TERÜLETÉRE FÓKUSZÁLNAK. PRÓBÁLJON MEG SOKFELÉ, SOK TERÜLETEN KIEMELKEDNI; A VÉGEREDMÉNYBEN INKÁBB „ELVESZIK” - A SPECIALIZÁCIÓ FOLYAMATA VÁLASSZON CÉLCSOPORTOT ELEMEZZE CÉLCSOPORTJÁT POZÍCIONÁLJA SPECIALIZÁCIÓJÁT EZEN CÉLCSOPORTBAN A SPECIALIZÁCIÓ ÚTJAI KÉPESSÉGEK, KÉSZSÉGEK VISELKEDÉS ÉLETVITEL KÜLDETÉS TERMÉK SZAKMA SZOLGÁLTATÁS 2015. JANUÁR 29.
15
A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA GYAKORLAT
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A SPECIALIZÁCIÓ IRÁNYA GYAKORLAT Határozza meg célcsoportját! …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Válasszon egyet a specializáció hét útjából és azt írja le! (erőteljes, „talán meglepő”) …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2015. JANUÁR 29.
16
A MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐSÉG IRÁNYA GYAKORLAT
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A MEGKÜLÖNBÖZTETHETŐSÉG IRÁNYA GYAKORLAT VISELKEDÉS - beszéd modor …………………………………………………………………. - humor ………………………………….……………………………… - a viselkedés „folyamata”………………………………………………………………. - hatás másokra …………………………………………………………………. FIZIKAI - öltözködés …………………………………………………………………. - test …………………………………………………………………. - általános megjelenés …………………………………………………………………. ÉLETVITEL - kultúra …………………………………………………………………. - egyéb tevékenységek ………………………………………………………………... 2015. JANUÁR 29.
17
A közelmúltban milyen LÁTHATÓSÁGRÓL tud beszámolni?
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A LÁTHATÓSÁG IRÁNYA GYAKORLAT A közelmúltban milyen LÁTHATÓSÁGRÓL tud beszámolni? (Ne feledje a célcsoport kérdését!) …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Milyen nehézségei vannak a láthatóság vonatkozásában? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. Milyen „best practice” jut eszébe? …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………………………………………………………………………………….. 2015. JANUÁR 29.
18
A PERSONAL BRAND / ÉNMÁRKA NYILATKOZAT
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A PERSONAL BRAND / ÉNMÁRKA NYILATKOZAT GYAKORLAT Készítse el Personal Brand/Énmárka Nyilatkozatát! - Kinek szól………………………………… (célközönség)……………………..…………. - Brand X……………………………… (a kitűnés/kiemelkedés tere)………………………………… - Aki…………………………………………(a megkülönböztető faktorok)………………………………………… - Azért, mert……………………….(alátámasztó/érvelő tények, szándékok)………………….. 2015. JANUÁR 29.
19
SZEMÉLYES MÁRKA FEJLESZTÉSE
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE SZEMÉLYES MÁRKA FEJLESZTÉSE Útmutató 2015. JANUÁR 29.
20
Differentiation + Dramatization
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE MI A SZEMÉLYES MÁRKA? Personal Branding = stratégia + kommunikáció = Differentiation + Dramatization AZ ÖN MÁRKA-PERCEPCIÓJA MÁSOKBAN AZ ÖN MÁRKÁJA Legyen világos stratégiája – és mindenki világosan fogja Önt érteni. Az Ön számára is szükséges egy brand, ahogy a cég számára is egy cégmárka (ezek legyenek harmóniában). 2015. JANUÁR 29.
21
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING
EREJE A BRAND ME METHOD 3 fő részből áll: - Brand Me Future Scenario - Brand Me Mind Space - Brand Me Code & Motto A Brand Me Future Scenario lépései abban segítenek, hogy felmérje és rögzítse azokat a “környezeti” feltételeket és adottságokat, amelyek a saját márkája “hátterét” adják. A Brand Me Mind Space a más embekben megjelenő percepcióját írja le négy dimenzióban: funkcionális, szociális, mentális és spirituális. A Brand Me Code & Motto azt definiálja, hogy Ön a brandjével mit képvisel, mi az, “ami mellé áll”. 2015. JANUÁR 29.
22
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING
EREJE A BRAND ME FUTURE SCENARIO A jövőkép tervezés két okból is fontos eszköz: - a várható változások logikájának hatékony megértése - hatékony tervezőeszköz stratégia alakításához, felkészülni váratlan helyzetekre, a helyes irány “tartásának” figyelése 2015. JANUÁR 29.
23
4 D BRAND ME MIND SPACE / ÉNMÁRKA NÉZET-KÉP
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE 4 D BRAND ME MIND SPACE / ÉNMÁRKA NÉZET-KÉP FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ Azon képességeim, amelyekkel előnyöket biztosítok másoknak SZOCIÁLIS DIMENZIÓ Azon képességeim, amelyek segítségével az emberek egy csoportjának attraktív „szociális viszonyokat” tudok létrehozni MENTÁLIS DIMENZIÓ Azok a képességek, amelyek támogatják saját fejlődésemet, tanulásomat, „utamat”, valamint ugyanezek mások vonatkozásában. SPIRITUÁLIS DIMENZIÓ Azok a képességeim, amelyek segítik a társadalmat(részét) vagy egyéneket a „mélyebb megértések” felé emocionálisan és pszichológiailag. 2015. JANUÁR 29.
24
FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ Itt leginkább a „kézzelfogható” készségekről, képességekről van szó, amelyekkel előnyöket tudok mások számára biztosítani. És itt természetesen az a fontos, hogy ezügyben mi a percepció Önről, és kevésbé az, hogy mi jót tesz. A Funkcionális Dimenzió kulcsszava a kompetencia, tudás és tapasztalat harmónikus és meggyőző összessége. A Funkcionális Dimenzió szól a hatékonyságról is gazdasági értelemben. Mi az Ön „terméke”, az miért előnyös a cégének, partnerének vagy a barátjának. A Funkcionális Dimenzióban azok szerepelnek, amiket az adott személy „átad”, „átnyújt”, döntően a munkahelyi környezetben, de lehet sport klubról, családról, vagy egyéb kis közösségről is szó. (És tehát nem a szociális szempontokról van szó.) 2015. JANUÁR 29.
25
SZOCIÁLIS DIMENZIÓ 2015. JANUÁR 29.
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE SZOCIÁLIS DIMENZIÓ A személyes márka-építésben a Szociális Dimenzió az Ön szociális készségeiről, képességeiről szól, azaz, hogy milyen a kapcsolata a többi emberrel. Ez persze arról is szól, hogy Ön a számukra mennyire „attraktív”, hogy izgalmas kapcsolatot ápoljanak Önnel és természetesen ide tartozik, hogy milyen a képessége az emberek szervezésében és „vezetésében”. A karizmával bíró különösen sikeres embernek készsége van arra, hogy egyféle „kultuszt” (pozitív) teremtsen maga körül. A Szociális Dimenzió egyik kulcsszava a „leadership”, amely nemcsak (akár főleg) munkahelyi környezetben értendő, hanem az egyéb területeken. 2015. JANUÁR 29.
26
MENTÁLIS DIMENZIÓ 2015. JANUÁR 29. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING
EREJE MENTÁLIS DIMENZIÓ Ez a dimenzió arról szól, hogy Ön mennyire alkalmas és képes saját maga mentális fejlesztésére és ehhez kapcsolódóan mennyire képes coach-olni másokat sajátmaguk fejlesztésére. Ez arról szól, hogy mennyire képes Ön mások éleslátását, bölcsességét segíteni, hogy változtathassanak. Határozottan arról van szó, hogy mennyire vagy képes másokat inspirálni. 2015. JANUÁR 29.
27
SPIRITUÁLIS DIMENZIÓ 2015. JANUÁR 29.
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE SPIRITUÁLIS DIMENZIÓ A Spirituális Dimenzió kulcsa, hogy Ön miképpen tud kapcsolódni a teljességhez, az összességhez az életben. Talán elsőre ez idegenül hangzik, ezért is a négy dimenzió között a legnehezebb. Talán mindegyikünk keresi az életben a saját misszióját, küldetését a társadalomban, vagy csak egy “ügy” mentén. Tény, hogy sokunk szinte ösztönösen vállal felelősséget magunk mindennapját meghaladó méretű ügyekben; ez az önbecsülésünk és önazonosságunk szempontjából fontos. A Spirituális Dimenzió egyértelműen olyan magasabb célok szolgálatát támogatja, amelyek a hagyományos „szakmai kontribúciót” jelentősen meghaladják. Itt a jólét és a társadalmi felelősség kérdése merül fel. 2015. JANUÁR 29.
28
MOTTO BRAND ME CODE / MOTTO 2015. JANUÁR 29.
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE BRAND ME CODE / MOTTO KÜLDETÉS ELŐNY Mi tesz engem előnyössé mások számára? Mi a szerepem a társadalomban, mi az én „ügyem”, mi az „életszenvedélyem”? MOTTO POZÍCIONÁLÁS VÍZIÓ Mi tesz engem különbözővé, miért és miben vagyok kompetensebb és/vagy tehetségesebb mint mások? Mit fogok csinálni 5-10 év múlva? Addig mit teljesítek? STÍLUS ÉRTÉKEK Mi jellemzi a stílusomat, az „image- met”, viselkedésemet? Melyek életem legfontosabb értékei, hogy lehetek megbízható barát? 2015. JANUÁR 29.
29
2015. JANUÁR 29. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE
A BRAND ME CODE & MOTTO – AMIT ÉN KÉPVISELEK, AMI MELLETT ÉN ÁLLOK A Brand Me Code az a személyiségee számára, mint a DNA a teste számára. Ez a megkülönböztető kód, ez fogja folyamatosan arra emlékeztetni, hogy miben különbözik Ön a többiektől, miben kiemelkedő. A Brand Me Code és a Brand Me Mind Space között az a különbség, hogy a Mind Space azt jelöli, hogy Ön milyen percepciót szeretne elérni mások gondolataiban; ez tulajdonképpen a személyes márka fejlesztés elvárt eredménye. A kód tulajdonképpen annak a kombinációja, amit valóban tud, akar és képviselni fog. Várhatóan sok a hasonlóság a két fő lépés között, mégis az elmélyülés és belső megerősítés miatt feltétlenül javasoljuk mind a két lépést. 2015. JANUÁR 29.
30
A BRAND ME CODE 2015. JANUÁR 29. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING
EREJE A BRAND ME CODE A Brand Me Code-nak hat “inputja” van: előnyök, pozicionálás, stílus, küldetés, vízió és értékek – ezek kristályosodnak a Motto-ban, ezek az Ön személyes “mantrái”. Előny „Mi tesz engem előnyössé mások számára?” Pozícionálás “Mi tesz engem különbözővé, miért és miben vagyok kompetensebb és/vagy tehetségesebb, mint mások?” Stílus “Mi jellemzi stílusomat, az “image-met”, viselkedésemet, stb.?” Küldetés “ Mi a szerepem a társadalomban, mi az én „ügyem”, mi az élet szenvedélyem?” Vízió „Mit fogok csinálni/tenni 5 és 10 év múlva? Addig mit teljesítek?” Értékek „Melyek életem legfontosabb értékei, hogy lehetek megbízható barát?” 2015. JANUÁR 29.
31
2015. JANUÁR 29. A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE
A BRAND ME CODE & MOTTO létrehozása A MOTTO foglalja össze mindazt, amit képvisel, ami mellett áll. Legyen ez inspiratív az Ön számára és legyen „vezérfonal” bármilyen szituációan is. Tegye lehetővé a saját story-ja bemutatását és hívja fel a figyelmet magára. Ez egy olyan folyamat, amelyet fegyelmezetten, őszintén és maga iránti becsülettel kell végeznie. Úgy alakítsa, hogy legyen mindig továbbfejlődésre lehetőség. 2015. JANUÁR 29.
32
FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE BRAND ME ACTIVATOR FUNKCIONÁLIS DIMENZIÓ BRAND MOTTO SPIRITUÁLIS DIMENZIÓ 2015. JANUÁR 29.
33
A BRAND ME ACTIVATOR kialakítása
A SZEMÉLYES MÁRKA ÉS A STORYTELLING EREJE A BRAND ME ACTIVATOR kialakítása A Brand Me Activator egy egyszerű eszköz, amelynek segítségével kijelölheti azokat az új gondolatokat, akciókat, amelyek segítségével fejlesztheti magát és mindezt kommunikálhatja, azaz a Brand Me Code-ot és a Motto-t. Négy dimenzió mentén tervezheti meg konkrét tevékenységeit. 2015. JANUÁR 29.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.