Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaLéna Orbánné Megváltozta több, mint 10 éve
1
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
3
Lehet egy autónak szociológiája? Mi is a szociológia? Az ember társas életével, csoportokkal és a társadalmakkal foglalkozik –Vizsgálati tárgya: az ember, mint társadalmi lény
6
Az autók szerepe a XX-XXI. században Történelmi áttekintés A modern társadalmak természetes velejárója: –közlekedési eszköz –státuszszimbólum
7
Az autók szerepe a szociológiában Az autó megmutatja a : társadalmi gazdasági etnikai sőt ritkábban vallási hovatartozást is.
8
Fontosabb kutatási területek Fogyasztási szociológia Társadalmi osztályok közötti különbségek Gazdasági statisztikák Szociálpszichológia
9
Fogyasztási szociológia –mi áll a fogyasztói szokások változása mögött –a változásokat a társadalmi folyamatok magyarázzák –motivációk, befolyásoló tényezők Maslow piramis
11
Autóvásárlási szokások vizsgálata, tendenciák Mi alapján választunk és ez mire utal? ár technikai adatok design
12
Az ár Azaz vásárlási szokások és befolyásoló tényezők vásárlások számának alakulása használt és új autók aránya az összérték és a darabszám viszonya
13
Design és szociológia SZÍNEK szín és a márka kapcsolata
14
A szín szerepe Mi befolyásolja a színválasztást? egyéni kívánságok társadalmi szokások, tendenciák A szín feladata: tiszta, mechanikus image közvetítése
16
Mi várható a jövőben? kiemelkedőben lévő színek jóslatok Autók és a globalizáció „A világ túl kicsi.” A. Webb
17
Gender problem - Nők a volán mögött? Sport Határterületek
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.