Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!"— Előadás másolata:

1 AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!

2

3 Lehet egy autónak szociológiája? Mi is a szociológia? Az ember társas életével, csoportokkal és a társadalmakkal foglalkozik –Vizsgálati tárgya: az ember, mint társadalmi lény

4

5

6 Az autók szerepe a XX-XXI. században Történelmi áttekintés A modern társadalmak természetes velejárója: –közlekedési eszköz –státuszszimbólum

7 Az autók szerepe a szociológiában Az autó megmutatja a : társadalmi gazdasági etnikai sőt ritkábban vallási hovatartozást is.

8 Fontosabb kutatási területek Fogyasztási szociológia Társadalmi osztályok közötti különbségek Gazdasági statisztikák Szociálpszichológia

9 Fogyasztási szociológia –mi áll a fogyasztói szokások változása mögött –a változásokat a társadalmi folyamatok magyarázzák –motivációk, befolyásoló tényezők Maslow piramis

10

11 Autóvásárlási szokások vizsgálata, tendenciák Mi alapján választunk és ez mire utal? ár technikai adatok design

12 Az ár Azaz vásárlási szokások és befolyásoló tényezők vásárlások számának alakulása használt és új autók aránya az összérték és a darabszám viszonya

13 Design és szociológia SZÍNEK szín és a márka kapcsolata

14 A szín szerepe Mi befolyásolja a színválasztást? egyéni kívánságok társadalmi szokások, tendenciák A szín feladata: tiszta, mechanikus image közvetítése

15

16 Mi várható a jövőben? kiemelkedőben lévő színek jóslatok Autók és a globalizáció „A világ túl kicsi.” A. Webb

17 Gender problem - Nők a volán mögött? Sport Határterületek

18


Letölteni ppt "AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!"

Hasonló előadás


Google Hirdetések