Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaFanni Oroszné Megváltozta több, mint 10 éve
1
MESF 2014-11-05 Dr. Baráth Etele és Parti Zoltán/Magyar Kajak-kenu Szövetség
2
A kajak-kenu sport két törekvésében épít a felsőoktatásra, így az egyetemi sportéletre is: a sportolói kettős életpálya modell számít a nemzetközi eredményekkel rendelkező versenyzők párhuzamos felsőfokú képzésének létjogosultságával, ezen belül az egyetemek együttműködésével, az edzők minél nagyobb számban történő felsőfokú továbbtanulásával kapcsolatban számítunk a sportági specifikus tematikák „beengedésével” is az ő képzésükbe.
3
A fő projekt: nagy létszámban indult szakirányú továbbképzés az edzőinkkel, ezzel az általános iskolában teret nyerhet a vízi-sport iránti identitás szervezett megjelenése, a érdeklődés van arra, hogy... befogadjon edzőképzést is új, számunkra kedvezőbb tematikákkal, nyitottság arra, hogy a turizmus, a testnevelés, a földrajztudomány szakterületeken vízisport modulokat vezet be, nyári táborokat és szakmai gyakorlatokat irányit a sportágunk egyesületeibe.
4
Ezen szakterületeken ráirányítja a figyelmet a „vízenjárásra”, különösen a geográfiai helyzetünkből eredően, a vízzel kapcsolatos tudományok gyakorlati megismerési oldalaira a szabadidős vízi szolgáltatásokra és lehetőségekre a turizmusban, a sport általi nevelés vízisport lehetőségeire és formáira,
5
az outdoor programok térnyerésére minden iskolafokon és képzésben, a mindennapos testnevelés vízisport lehetőségeire, és a „bejárható Magyarország” programban a vízi kenuturizmus jármód gyakorlásának lehetőségeire,
6
amennyiben sikerül a víz iránti érdeklődést a több egymásba kapcsolódó csatornán felkelteni: az egyetemi hallgatók már első éves koruktól előkészítetten és szervezetten, tanulmányaik alatt végig részt vehetnének a sportágunk vízi életben bárhol is tanulnak, az egyetemeken - kivált a vizek partján lévőknél (Szeged, Budapest, Győr, Kaposvár, stb.) - biztosan és kiemelten lehetne népszerűsíteni a vízi életet, a szabadidősportot, szervezni a vízi túrázást, az egyetemek folyóvízen történő elérhetőségét igénylő szokásokat is ki lehetne alakítani, ehhez a vízisport bázisaink jó kiindulási, felkészülési lehetőséget jelenthetnének. Ilyen irányú fejlesztéseket pedig be tudnánk fogadni.
7
Érdeklődéssel forduljunk a vizeinkhez, a tudományterületek tartalmi koncentrációkkal megalapozhatnák a vízzel kapcsolatos identitás növekedését, az outdoor mozgalmak terjedését, az egyetemek vízisport versenyeinek, természetjáró mozgalmainak elterjesztése, a kajak-kenu egyesületek együttműködése által.
8
legyen az egyetemek között törekvés a közöttük kialakuló vízisport- versengésre bármilyen kézi hajtású eszközzel, legyenek a vízisport támogatására tudományos kutatások: a vízisportok komplex fizikája, terhelés-élettani kutatások a kajak- kenu sportban, pedagógiai programok,,outdoor” vízi táborok oktatási formák kutatásai, iskolai tantervi adaptációk, program-akkreditációk.
9
Nemzetközi vízi túrák az egyetemi hallgatók részvételével, a Duna menti országok vízi találkozói Szegeden, Budapesten, Győrben, Budapesten nagy rendezvények, egyetemi főiskolai részvétellel.
10
Az egyetemi testnevelés részeként, kreditpontokért vízitúrák, sárkányhajó versenyek, egyetemi tananyagként a szakirányú területek áttekintésével a sportágunk tudományos támogatása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.