Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A magyarországi nyelvtanítás...
Nyelvvizsgák és az emelt szintű érettségi. Ugyanaz másképpen? Melyik a könnyebb? Kutatás: Kiszely Z. – Szabó G., Előadás: Kiszely Zoltán NYESZE konferencia, 2009 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
2
Érettségi nyelvvizsga konkurencia
Kiváltás: ig nyelvvizsga → érettségi 2005-től érettségi (emelt szint 60%) → nyelvvizsga vizsgaszámok: nyelvvizsga / év, érettségi: ≈ /év okok: jelentkezési feltételek feltételezés: érettségi nehezebb 3. Akkreditáltság ↔ állami „termék” 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
3
A magyarországi nyelvtanítás...
OH NYAK kérdések Mennyire „egyformák” a nyelvvizsgák? “Honnan tudjam, hogy az én B1 szintem ugyanaz-e , mint az Ön B1 szintje?” (Charles Alderson) Van-e különbség a nyelvvizsgák és az érettségi szintjében nyelvvizsga1 – nyelvvizsga2 között (azonos szint és nyelv esetén) Bármely nyelvvizsga és az emelt szintű érettségi között (azonos szint és nyelv esetén) 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
4
A magyarországi nyelvtanítás...
OH NYAK kutatás OH-NYAK: próbavizsga projekt 2007. november május cél: kismintán összehasonlítsa, ugyanazok a vizsgázók milyen eredményeket érnek el a különböző államilag elismert nyelvvizsgák írásbeli vizsgarészein és az emelt szintű érettségin angol és német B2 szint Angol: ITK, Trinity, telc, BME, Euro + ÉRETTSÉGI Német: ITK, telc, Goethe ÖSD + ÉRETTSÉGI 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
5
A magyarországi nyelvtanítás...
Kutatási kérdések 1. Milyen egymáshoz viszonyított alapvető leíró statisztikai mutatói vannak az egyes teszteknek az írásbeli összeredményeket (olvasáskészség, íráskészség, nyelvismeret és közvetítés) illetően? 2. Milyen erősségű korreláció mutatható ki az egyes vizsgarendszerek és az érettségi eredmények között az olvasáskészség az íráskészség a nyelvismeret (nyelvtan, szókincs) és az összes írásbeli feladat tekintetében? 3. Kimutatható-e szignifikáns különbség a vizsgázók tényleges teljesítményében a különféle vizsgák különféle készségterületein? 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
6
A magyarországi nyelvtanítás...
A kutatás módszertana 2007. november május 36 huszonéves fiatalember (“B2 szintközelben”) Angol: 20 vizsgázó öt nyelvvizsgaközpont (három magyar és két külföldi központ) általános vizsgájának írásbeli részvizsgája és a 2007. májusi angol nyelvi emelt szintű írásbeli érettségi Német: 16 vizsgázó négy nyelvvizsgaközpont (egy magyar és három külföldi központ) általános vizsgája és a 2007. májusi német nyelvi emelt szintű írásbeli érettségi Komolyan vették, mert a kutatás finanszírozója befizette helyettük a nyelvvizsgadíjat 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
7
A magyarországi nyelvtanítás...
A kutatás módszertana az egyes vizsgázói pontszámok: az egyes feladatokon elérhető maximális pontszámokat 100%-alapján kalkulálva az elemzések: korrelációk kiszámítására, az átlagok közötti különbségek szignifikanciáját elemzik Óvatosság: a kutatásban résztvevők viszonylag alacsony létszáma a nyert adatok kizárólag a kutatásban résztvevő próbavizsgázókra vonatkoznak Csak az angol eredményeket elemezzük! 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
8
A magyarországi nyelvtanítás...
Milyen egymáshoz viszonyított alapvető leíró statisztikai mutatói vannak az egyes teszteknek (átlag, módusz, medián, szórás) az írásbeli összeredményeket (olvasáskészség, íráskészség, nyelvismeret és közvetítés) illetően? 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
9
A magyarországi nyelvtanítás...
Adatok: minden írásbeli feladat együtt (hallás és szóbeli nélkül) = 20 fő átlageredménye M1 M2 K1 M3 K2 ÉR Átlag %-ban 53.90 69.20 63.58 64.90 66.21 66.69 Módusz 60 # 65 66 Medián 68 71 69 Szórás 19.90 11.85 17.27 20.79 18.78 21.84 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
10
A magyarországi nyelvtanítás...
Korrelációk definíció: két adatsor közötti összefüggés mértéke értéke -1 és +1 között lehet minél közelebb van az 1-hez annál valószínűbb, hogy ugyanazt méri a két feladatsor minél távolabb van az 1-től annál valószínűbb, hogy mást mér a két feladatsor 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
11
Korreláció 1: Olvasáskészség
az érettségi az olvasáskészség tekintetében a legszorosabb összefüggést az AnK2 vizsgával mutatja (0,806) a leggyengébbet pedig az AnM2-vel (0,711) mivel a korrelációs együttható minden esetben meghaladja a 0,7 értéket, elmondható, hogy az érettségi mindegyik vizsgával szoros korrelációt mutat 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
12
Korreláció 2: Íráskészség
az érettségi a legszorosabb összefüggést a AnM3 (0,845) vizsgával mutatja a leggyengébbet az AnK1 vizsgával (0,681), amely utóbbi esetben a korrelációs együttható nem éri el a 0,7 értéket a többi vizsgával kapcsolatban megállapítható, hogy az érettségi ezekkel szoros korrelációban van, hiszen meghaladja a 0,7 értéket 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
13
Korreláció 3: Nyelvismeret (nyelvtan, szókincs)
az érettségi a legszorosabb összefüggést az AnM3 vizsgával mutatja (0,915) a leggyengébbet pedig az AnM1 vizsgával (0,763) mivel a korrelációs együttható minden esetben meghaladja a 0,7 értéket, elmondható, hogy az érettségi mindegyik vizsgával szoros korrelációban van 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
14
Korreláció 4: Összes írásbeli feladat
a korrelációs együttható minden esetben meghaladja a 0,8 értéket az érettségi mindegyik vizsgával szoros korrelációban van az érettségi az összes írásbeli eredmény tekintetében (olvasáskészség, íráskészség, nyelvismeret és közvetítés) a legszorosabb összefüggést az AnM3 vizsgával (0,94) mutatja a leggyengébbet pedig az AnM1 vizsgával (0,85) 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
15
A magyarországi nyelvtanítás...
3. Látszik-e szignifikáns különbség a vizsgázók teljesítményében a különféle vizsgák egyes készségterületein? az érettségi vizsgán elért eredmények sem egyes területeken, sem az összes írásbeli feladat tekintetében nem mutatnak szignifikáns különbséget a nyelvvizsgákon elért eredményekhez képest AZAZ az átlageredmények különbözősége ellenére nincs jelentős különbség a feladatsorok között DE ez a végkövetkeztetés nem feltétlenül általánosítható – viszonylag alacsony számú próbavizsgázó miatt. 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
16
A magyarországi nyelvtanítás...
Összefoglalás A leíró statisztikai adatok, a korrelációk és a különbözőségvizsgálatok alapján megállapítható, hogy az angol nyelvi emelt szintű érettségi (60% esetén) igen közel áll szintjében az államilag elismert B2 nyelvvizsgák szintjéhez, azaz mindkét vizsga ≈ B2 szintű 2. Az eredmények alapján csak rendkívül óvatos következtetések vonhatók le, mert a kutatásban résztvevők létszáma alacsony volt a nyert adatok óvatosan általánosíthatók! 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
17
A magyarországi nyelvtanítás...
OKTATÁSI HIVATAL Nyelvvizsgáztatási Akkreditációs Központ Köszönöm a figyelmet! Fazekas Márta OH NYAK 2012. február 29. A magyarországi nyelvtanítás...
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.