Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Kifizetési igénylések feldolgozása során felmerült problémák, gyakorlati tapasztalatok Javaslatok, Tippek, Tudnivalók az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Kifizetési igénylések feldolgozása során felmerült problémák, gyakorlati tapasztalatok Javaslatok, Tippek, Tudnivalók az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően."— Előadás másolata:

1 Kifizetési igénylések feldolgozása során felmerült problémák, gyakorlati tapasztalatok Javaslatok, Tippek, Tudnivalók az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően Előadó: Gombita Tamás pénzügyi projektmenedzser KDRFÜ Közhasznú Nonprofit Kft.

2 Kifizetési igénylés benyújtása, beérkezése HP előtt/után, speciális esetek Formanyomtatványt nem kell papír alapon beküldeni - aláírás megszűnt PAPÍR alapon beküldendő továbbra is: Alvállalkozói nyilatkozatok - Érintett ütem bontásra kerül - Érintett számla adott részét visszatartásba helyezzük - Alvállalkozói nyilatkozat beérkezése után fizetjük ki /2-es csomagban (a dokumentumot KSZ scanneli) Előlegigénylések - Letölthető formanyomtatvány + alátámasztó dokumentumok Biztosítékkal kapcsolatos dokumentáció -Eredetiben Egy Beszámoló/ Több Kifizetési igénylés - Megosztás, gyorsabb feldolgozás, folyamatgyorsítás

3 Kifizetési igénylés benyújtása, beérkezése 2. HP előtt/után, speciális esetek HP előtt és HP utáni beküldés - „Alátámasztó dokumentumok papír alapú benyújtásának kérvényezése” funkció hiánypótlás alatt nem módosítható! - Ha eredetileg a Kedvezményezett jelezte a Papír alapú benyújtást, és küldött is be anyagot, DE a hiánypótlás benyújtásához nem szükséges/nem kíván papír alapon dokumentumot beküldeni, akkor szükséges egy nyilatkozat felcsatolása arról, hogy a HP során csak elektronikusan csatolta fel dokumentumokat, papír alapon nem szándékozik beküldeni semmit. EU Önerő elszámolásának jelölése a formanyomtatványról eltűnt - A Fejlesztőt tájékoztattuk a problémáról, várható a javítása – Frissítve: fejlesztés kész, tesztelés alatt - Külön nyilatkozatban/kísérőlevélben jelezni szükséges a felhasználást - Az érvényesítésbe bevont, elszámolni kívánt számla(k) Megjegyzés rovatában fel kell tűntetni a igényt Tisztázó Kérdés - Csak e-mailben - max. 3 nap adható

4 Alátámasztó dokumentumok Javaslatok, tapasztalatok Minőség - Digitális Útmutató átolvasása - Scannelés után visszanézés: olvashatóak az adatok? - Rossz minőség esetén újrascannelés vagy papír alapú benyújtás javasolt Fájlnév: - lehető legpontosabb leírás (egyértelmű beazonosíthatóság) Hitelesítés - Eredeti dokumentum scannelése; lehetőség szerint színesben (nem előírás, csak javasolt) - Kedvezményezett által nyomtatott anyag hitelesítése/aláírása cégszerűen (NAV igazolás, Netbankár/eBank felületről nyomtatott bankkivonat, számlarészletező, egyéb nyilatkozat) Összesítők: (új logós nyomtatványminták a HELP menüpont alatt) - Két példányban: 1. eredeti.XLS formátum 2. nyomtatott, aláírt példány scannelve (egyezés!) - Elszámolási időszak (legkorábbi fizikai teljesítés – legkésőbbi pénzügyi teljesítés) - Teljesítés dátuma Pály.Táj. Felületen (=legkésőbbi fizikai teljesítés) - Előforduló hiba: „Igényelt támogatás” oszlop összesen sora NULLA - ÁFA összesítő: Elszámolási időszak vége=ÁFA megfizetésének napja=ÁFA összesítő kelte=Pály.Táj. számla kelte

5 Elszámolási levelek Hiánypótló/Elfogadó Hiánypótlás kiküldése: - Azonnali értesítés - Számlák státusza „hiánypótlás alatt” - Kézbesítési vélelem (7 nap) Letöltés az Online felületről (HP levél): - Beszámoló felületéről csak a levél tölthető le - Projekt(Kommunikáció)/Értesítések menüpontból „Dokumentum megtekintése” link - Elszamolas_level_erintett_szamlak.xlsx tartalmazza a számlákkal kapcsolatos HP-t - Karakterszám probléma - EMIR-be írt szöveg vs. Excel cellatartomány (Fejlesztés alatt) Értesítés a Kedvezményezett felé (bizalom) Elfogadó levél: - Azonnali értesítés - Egyéb tájékoztató adatok (dátum, támogatás bontása, EU Önerő) rögzítése jelenleg nem lehetséges – Fejlesztés alatt!

6 Kérdések – Válaszok 1. 1. Kérdés: A feltöltendő dokumentum neve hol legyen pontosan megnevezve? Válasz: Annak a fájlnak (pl.:.xls,.pdf,.jpg formátum) az elnevezése legyen pontosan meghatározva, ami feltöltésre kerül a rendszerbe. (pl.: 2014/09_KDRFÜ Kft._1.részszámla; KDRFÜ KFt_végszámla_telj.igazolás) 2. Kérdés: Az elszámolás elkészítését követően elég ha csak lezárjuk, ezzel beküldésre kerül az elszámolás? Válasz: A kifizetési igénylés lezárása (7. műveleti lépés) nem egyenlő annak beküldésével. Tehát szükséges a beszámoló csomag beküldésének funkciógombjára is kattintani (8.műveleti lépés), ahhoz hogy áttöltődjön a MIR rendszerbe. 3. Kérdés: A felscannelt alátámasztó dokumentumokat kell-e hitelesíteni? Válasz: Csak abban az esetben szükséges a kedvezményezett képviselőjének vagy annak meghatalmazottjának aláírása, ha a dokumentum jellege miatt azt hitelesíteni szükséges. Például: Számlarészletező; NAV honlapjáról nyomtatható köztartozásmentes igazolás; Netbankárból nyomtatott bankkivonat. 4. Kérdés: Egy elszámolás beküldésekor dönthetek-e úgy, hogy a dokumentumok egy részét feltöltöm, másik részét postán küldöm be? Válasz: Igen, akár egy dokumentumot is beküldhet postán a kedvezményezett. Ebben az esetben ennek a dokumentumnak a postai beérkezésétől számítódik az ellenőrzési határidő.

7 Kérdések – Válaszok 2. 5. Kérdés: Ha az elszámolás benyújtásakor a kedvezményezett nem választja a papír alapon történő dokumentumbeküldést, a hiánypótlás során van-e lehetősége mégis a papír alapú benyújtásra? Válasz: Nincs. A papír alapú benyújtás opcióját a hiánypótlás során nem módosíthatja, így ha csak elektronikus beküldést választott a kedvezményezett, a hiánypótlás során is csak elektronikusan tölthet fel dokumentumot. 6. Kérdés: Hova kerüljenek feltöltésre az általános, nem konkrét számlához kapcsolódó dokumentumok? Válasz: Az általános, de az elszámolást érintő dokumentumok is valamelyik számla tételéhez kerüljenek feltöltésre, ne a, egyértelműen jelölve a feltöltött fájl nevét. 7. Kérdés: Az elektronizálás érinti-e a projekt egyéb eljárásrendi lépéseit (pl.: TSZ módosítás)? Válasz: Nem. Csak és kizárólag a Beszámoló/Elszámolási csomag eljárásrendi folyamatát (beküldés – hiánypótlás) érinti.

8 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Gombita Tamás tamas.gombita@kdrfu.hu www.kdrfu.hu www.szechenyi2020.hu


Letölteni ppt "Kifizetési igénylések feldolgozása során felmerült problémák, gyakorlati tapasztalatok Javaslatok, Tippek, Tudnivalók az ELEKTRONIZÁLÁS bevezetését követően."

Hasonló előadás


Google Hirdetések