Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAmanda Kerekesné Megváltozta több, mint 10 éve
1
EMMT Konferencia Illyefalva 2006 szeptember 30
2
I. A mentálhiginés képzés szerepe a Lelkisegély Telefonszolgálat elindulásában Cselekvésre serkentő látásmód kialakulása Cselekvésre serkentő látásmód kialakulása Szemléletváltás Szemléletváltás Prevenciós lehetőségek Prevenciós lehetőségek
3
II. A probléma körvonalazódása, a probléma meghatározás folyamata Helyi sajátosságok: jól működő természetes támogató rendszerek Helyi sajátosságok: jól működő természetes támogató rendszerek Városunkban a kritikus élethelyzetben lévő emberek számára nem adottak olyan szakmai segítési formák, amelyek mindenki számára hozzáférhetőek, elérhetőek. Városunkban a kritikus élethelyzetben lévő emberek számára nem adottak olyan szakmai segítési formák, amelyek mindenki számára hozzáférhetőek, elérhetőek.
4
III. A célcsoport jellemzői A betegszerep felvállalásával járó stigmatizáció keltette félelem elriasztja az embereket attól, hogy szakmai segítséget kérjenek. A betegszerep felvállalásával járó stigmatizáció keltette félelem elriasztja az embereket attól, hogy szakmai segítséget kérjenek.
5
IV. A Telefonos Lelkisegély Szolgálat mint segítő eszköz sajátosságai: A természetes segítő hálózat és a szakmai segítő hálózat között helyezkedik el A természetes segítő hálózat és a szakmai segítő hálózat között helyezkedik el Azonnali kapcsolatteremtési lehetőség Azonnali kapcsolatteremtési lehetőség Anonimitás Anonimitás A hívó döntése a kapcsolat felvétele illetve megszakítása A hívó döntése a kapcsolat felvétele illetve megszakítása
6
V. Helyzetfelmérés, szükségletbecslés Helyi statisztikai adatok áttekintése Helyi statisztikai adatok áttekintése A különböző pszichológiai tanácsadó szolgálatokat igénybevevők száma A különböző pszichológiai tanácsadó szolgálatokat igénybevevők száma
7
VI. Célok A lelkisegély telefonszolgálatok alapvető céljai A lelkisegély telefonszolgálatok alapvető céljai Konkrét céljaink a szolgálat elindításával: Konkrét céljaink a szolgálat elindításával: - Egy új típusú segítségnyújtási forma megismertetése megyénkben - Egy új típusú segítségnyújtási forma megismertetése megyénkben - A szolgáltatást igénybe vevő, problémákkal küszködő emberek egy olyan névtelen beszélgetőpartnert találjanak, aki képes arra, hogy támogatást nyújtson nekik. - A szolgáltatást igénybe vevő, problémákkal küszködő emberek egy olyan névtelen beszélgetőpartnert találjanak, aki képes arra, hogy támogatást nyújtson nekik.
8
VII. A team megalakulása: Szakmai találkozások Szakmai találkozások Műhelymunka Műhelymunka Stábszervezés – képzés Stábszervezés – képzés
9
VIII. További lépéseink: Látogatás a Győr-i Telefonszolgálatnál Látogatás a Győr-i Telefonszolgálatnál A Szeged-i Országos Konferencián való résztvétel A Szeged-i Országos Konferencián való résztvétel Támogatások keresése Támogatások keresése
10
IX. Gyengeségeink Anyagi erőforrások előteremtésének nehézsége Anyagi erőforrások előteremtésének nehézsége A Lelkisegély Telefonszolgálat, mint segítő eszköz, újszerűsége A Lelkisegély Telefonszolgálat, mint segítő eszköz, újszerűsége
11
X. Erősségeink A csoport tagjainak motiváltsága A csoport tagjainak motiváltsága A csoporttagok szemlélete, szakmai felkészültsége, nyitottsága A csoporttagok szemlélete, szakmai felkészültsége, nyitottsága Tanáraink szakmai támogatása, biztatása Tanáraink szakmai támogatása, biztatása Tapasztalatcserén és együttműködésen alapuló kapcsolat az udvarhelyi Lelkisegély Telefonszolgálattal Tapasztalatcserén és együttműködésen alapuló kapcsolat az udvarhelyi Lelkisegély Telefonszolgálattal Szakmai és személyes támogatás a Budapest-i és a Győr-i Telefonszolgálat részéről Szakmai és személyes támogatás a Budapest-i és a Győr-i Telefonszolgálat részéről Anyagi támogatás a Városi Tanácstól Anyagi támogatás a Városi Tanácstól
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.