Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK"— Előadás másolata:

1 Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Portfolió bemutatása Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK

2 A Portfolió felépítése
Áttekintés, bevezetés Felkészülés a tanári gyakorlatra Hospitálás – tapasztalatok Tanári kompetenciák fejlődése Egy kiválasztott óra tapasztalatai Összegzés Dokumentumok – óravázlatok, saját fejlesztésű feladatok, konferencia anyaga

3 Korábbi tapasztalatok
Előzetes elvárások Jelenlegi tanári munka A tanári gyakorlat helyszínei 1. Áttekintés, bevezetés Nyelvtanári diploma angol nyelvből, tanítási tapasztalat: normál gimi, szakközépiskola, nyelviskola, alapítványi iskolák. 14 év tanítási tapasztalat, ebből 12 év alapítványi gimnáziumban. Jelenleg második esély gimnázium Budapesten. Elvárások a teljes képzés alatt: Saját spanyol nyelvtudás fejlesztése, kitágítása. Módszertani ismeretek felfrissítése, megújítása, új hatások keresése. A gyakorlat alatt: “Normál” oktatási keretek közt, normál gimnáziumokban hogyan valósul meg / valósítható meg a személyközpontú, segítő, elfogadó, támogató iskolai légkör alapfontosságú a tanulás folyamatában, illetve a diákok egészséges személyiség fejlődésében, ill. hogy van e erre szándék.

4 intézmények összevetése A Gyakorlótanítás terepei
Deák Ferenc Gimnázium Ságvári Endre Gimnázium “Nyitott a különböző nyelvi és kulturális közegből érkező, eltérő szociokulturális háttérrel rendelkező tanulók oktatására és nevelésére. Törekszik a befogadó és elfogadó légkör kialakítására.” (IMIP) Elit gimnázium, ahol “az iskolai átlageredményeket 4,1 - 4,3 közt kívánják szinten tartani, illetve cél, hogy a különböző méréseken az iskola tanulói teljesítsenek 80% fölött és a sikeresen továbbtanulók aránya min. 90% legyen.” (IMIP) Két szegedi gimnáziumban összesen 4 különböző tanulócsoportban folyt a tanítási gyakorlat. 9, 10, 11 és 12 évfolyamon. A csoportok fősek voltak, 12-ben 9 aktív csoporttag

5 Belvárosi Tanoda Alapítványi Gimnázium és Szakközépiskola
Jelenlegi munkahely Belvárosi Tanoda Alapítványi Gimnázium és Szakközépiskola A Tanoda mint segítő iskola alapfilozófiája szerinti feladata, hogy a hozzá forduló, középiskolából kimaradt, problémákkal küszködő, kallódó fiatalok számára az élet problémáinak megoldásához, a középiskola elvégzéséhez és az érettségi vizsga letételéhez segítséget nyújtson. Legfontosabb alapelve a személyközpontúság, az egyén illetve az egyéniség tiszteletben tartása, az egyedi adottságokhoz igazodó és abból kiinduló személyiségfejlesztés és tanítás.

6 2. Felkészülés a tanári gyakorlatra
Új helyzetek, kihívások Létszámbeli különbségek Órakezdés, csengetési rend Óra felépítés – házi feladat ellenőrzés Tanár-diák viszony Terek használata Nyelvkönyv, tananyag 2. Felkészülés a tanári gyakorlatra

7 3. Hospitálás - tapasztalatok
Tanár-diák viszony Tanári stílusok, attitűdök Tanár szerepe – felfogásbeli különbségek 3. Hospitálás - tapasztalatok

8 4. Tanári kompetenciák fejlődése
Tanári kompetenciák (1) személyiségfejlesztés; (2) tanulóközösségek alakulásának segítése; (3) a pedagógiai folyamat tervezése; (4) a szaktudományi tudás felhasználásával a tanulók műveltségének, képességeinek fejlesztése; (5) az egész életen át tartó tanulás megalapozása; (6) a tanulási folyamat szervezése és irányítása; (7) pedagógiai értékelés; (8) szakmai együttműködés és kommunikáció ; (9) elkötelezett szakmai fejlődés, önművelés. 4. Tanári kompetenciák fejlődése

9 1. személyiségfejlesztés
A nyelvi órák adta lehetőségek a tanulók személyiségfejlesztésére, az értelmi, érzelmi, szociális és erkölcsi fejlődésük elősegítésére, a demokratikus társadalmi értékek elsajátítására. A használt tankönyv szövegei, hallgatott szövegértési feladatai, stb mind tulajdonképp ezen fejlesztési feladatok mentén haladnak ill. kifejezetten az egyetemes és európai kultúra - ezen belül a spanyol ajkú népek – kulturális értékeinek közvetítésére törekszik.

10 összegzés Végre vége


Letölteni ppt "Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések