Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő
SDT a tanár szemével Módszertani lehetőségek Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő
2
A Sulinet Digitális Tudásbázissal szemben támasztott követelmények
Technikai értékállóság Forrásállományok Újrafelhasználhatóság Önálló értelemmel bíró építőelemekből Tananyagkezelő keretrendszer (LCMS) Eszközfüggetlen tároló és tartalomkezelő eszköz Szakmai fórum
3
A tananyag-adatbázis Műveltségi területenként 7-12, ill évfolyamok törzsanyaga Óravázlatok, módszertani információk Elérhető tartalmak: Újrafelhasználható tananyagelemek (pl. kép, hang, videó, feladat stb.) Tematikus tartalmi egységek (pl. foglalkozás, téma) Gyűjtemények (lexikonszerű felhasználást támogató fogalom-, hang-, kép-, feladattárak)
4
Tananyagegységek Tananyagelemekből hozhatóak létre Foglalkozás Téma
kisebb, jól meghatározható tananyagtartalmat feldolgozó egység elemek képernyőképekre (lapokra) rendezett halmaza lapok között útvonal definiálható módszertani tulajdonságok Téma nagyobb tananyagtartalmat feldolgozó egység foglalkozásokból szervezhető
5
A szerkesztés logikai folyamata
Tudásbázis Foglalkozás Téma
6
Logikai felépítés Foglalkozás Gyűjtemény
7
Módszertani meta adatok – tulajdonságok
Célrendszer Módszer Tevékenység forma Tanulásszervezési munkaformák Szintér Korcsoport Időtartam
8
Célrendszer diszpozíciós képességek fejlesztése
gondolkodási képességek fejlesztése grammatikai képességek fejlesztése kommunikációs képességek fejlesztése szociális képességek fejlesztése tanulási önszabályozási képességek
9
Módszer beszélgetés-vita mimetizálás-dramatizálás játék gyakorlás
ellenőrzés-önellenőrzés kutatómunka-megfigyelés kiselőadás szereplés kérdve kifejtés
10
Tevékenység formák gyűjteménykezelés médium feldolgozás
Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás adatkeresés lényeg kiemelés szerkezeti tagolás vázlatírás elemzés mérés-kísérletezés mennyiségek mérése becslés kísérletek elvégzése kísérletek szimulálása
11
Tevékenység formák alkotás memorizálás példamegoldás tájékozódás
egyéni csoportos írott tárgyi előadói memorizálás szépirodalmi szöveg ismeretterjesztő szöveg publicisztikai szöveg didaktikai szöveg példamegoldás képletek számítások tájékozódás térben időben gyűjteménykezelés Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás adatkeresés lényeg kiemelés szerkezeti tagolás vázlatírás elemzés mérés-kísérletezés mennyiségek mérése becslés kísérletek elvégzése kísérletek szimulálása
12
Tanulásszervezési munkaformák
/frontális osztálymunka /egyéni munka /egyéni munka/egyénre szabott /egyéni munka/részben egyénre szabott /kooperatív csoportmunka /differenciált csoportmunka /projekt
13
Művterület/tantárgy/témakör/altémakör Időtartam Tanulás színterei
Korcsoport 1. évfolyam (6-8 év) 2. évfolyam (7-9 év) 3. évfolyam (8-10 év) ….stb Művterület/tantárgy/témakör/altémakör Időtartam Tanulás színterei /kötelező tanórai /választható tanórai /tanórán kívüli
14
Felhasználás lehetőségei, szintjei
Egyszerű alkalmazás Foglalkozások, témák használata Többszintű keresés Találati listák elmentése, könyvjelzők elhelyezése Alternatív alkalmazás Új lapok, foglalkozások, témák összeállítása Szerkesztés, továbbfejlesztés Új elemekből új egységek
15
Tananyagelemek A tananyagelem a legkisebb építőelem, amiből az SDT anyagai felépülnek. Típus szerint csoportosíthatóak: kép, szöveg, hang, mozgókép stb. Különböző tulajdonságokkal rendelkeznek: altípus besorolás (pl. hangnál: zene/ének, zaj/zörej, beszédhang...) technikai tulajdonságok (pl. méret, felbontás) tartalmi tulajdonságok (pl. cím, tárgy, kulcsszavak)
16
Kép fotó festmény rajz grafika térkép grafikon/diagram ábra olaj
akvarell pasztel akril fal vegyes rajz szabadkézi műszaki számítógépi grafika szabadkézi számítógépi térkép történelmi földrajzi művelődéstörténeti grafikon/diagram ábra folyamatábra állapotábra
17
Szöveg retorikai tudományos publicisztikai riport hír tudósítás
jogi politikai egyházi ünnepi tudományos történelmi műszaki természettudományos közgazdasági művészettudományi /filozófiai társadalomtudományi publicisztikai riport hír tudósítás kommentár esszé
18
Szöveg/szépirodalmi líra dráma epika mese elbeszélés monda regény
vers ballada népdal dráma tragédia komédia epika mese elbeszélés monda regény novella szólás-közmondás
19
Szöveg hivatalos magán didaktikai önéletrajz jegyzőkönyv pályázat
levél magán napló magánlevél didaktikai meghatározás cáfolat bizonyítás utasítás
20
Szimuláció modell interaktív nem interaktív makett Link Táblázat
21
Mozgókép animáció film játékfilm színház és előadó-művészet
ismeretterjesztő dokumentum sport és szabadidő szórakoztató reklám film játékfilm színház és előadó-művészet ismeretterjesztő dokumentum sport és szabadidő szórakoztató reklám
22
Hang Zene Zaj Beszédhang Állathang Effekt Belső szervek hangja ének
műdal népdal hangszeres zene Zaj zörej mesterséges természetes Beszédhang mesterséges természetes Állathang Effekt Belső szervek hangja
23
Tesztfeladat egyszeres választás többszörös választás csúszka
sorba rendezés párosítás kiegészítés behelyettesítés relációanalízis
24
Köszönöm a figyelmet!
25
Akarnak beszélni róla?
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.