Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő"— Előadás másolata:

1 Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő
SDT a tanár szemével Módszertani lehetőségek Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő

2 A Sulinet Digitális Tudásbázissal szemben támasztott követelmények
Technikai értékállóság Forrásállományok Újrafelhasználhatóság Önálló értelemmel bíró építőelemekből Tananyagkezelő keretrendszer (LCMS) Eszközfüggetlen tároló és tartalomkezelő eszköz Szakmai fórum

3 A tananyag-adatbázis Műveltségi területenként 7-12, ill évfolyamok törzsanyaga Óravázlatok, módszertani információk Elérhető tartalmak: Újrafelhasználható tananyagelemek (pl. kép, hang, videó, feladat stb.) Tematikus tartalmi egységek (pl. foglalkozás, téma) Gyűjtemények (lexikonszerű felhasználást támogató fogalom-, hang-, kép-, feladattárak)

4 Tananyagegységek Tananyagelemekből hozhatóak létre Foglalkozás Téma
kisebb, jól meghatározható tananyagtartalmat feldolgozó egység elemek képernyőképekre (lapokra) rendezett halmaza lapok között útvonal definiálható módszertani tulajdonságok Téma nagyobb tananyagtartalmat feldolgozó egység foglalkozásokból szervezhető

5 A szerkesztés logikai folyamata
Tudásbázis Foglalkozás Téma

6 Logikai felépítés Foglalkozás Gyűjtemény

7 Módszertani meta adatok – tulajdonságok
Célrendszer Módszer Tevékenység forma Tanulásszervezési munkaformák Szintér Korcsoport Időtartam

8 Célrendszer diszpozíciós képességek fejlesztése
gondolkodási képességek fejlesztése grammatikai képességek fejlesztése kommunikációs képességek fejlesztése szociális képességek fejlesztése tanulási önszabályozási képességek

9 Módszer beszélgetés-vita mimetizálás-dramatizálás játék gyakorlás
ellenőrzés-önellenőrzés kutatómunka-megfigyelés kiselőadás szereplés kérdve kifejtés

10 Tevékenység formák gyűjteménykezelés médium feldolgozás
Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás adatkeresés lényeg kiemelés szerkezeti tagolás vázlatírás elemzés mérés-kísérletezés mennyiségek mérése becslés kísérletek elvégzése kísérletek szimulálása

11 Tevékenység formák alkotás memorizálás példamegoldás tájékozódás
egyéni csoportos írott tárgyi előadói memorizálás szépirodalmi szöveg ismeretterjesztő szöveg publicisztikai szöveg didaktikai szöveg példamegoldás képletek számítások tájékozódás térben időben gyűjteménykezelés Adattárak használata: könyv adatbázis médium feldolgozás adatkeresés lényeg kiemelés szerkezeti tagolás vázlatírás elemzés mérés-kísérletezés mennyiségek mérése becslés kísérletek elvégzése kísérletek szimulálása

12 Tanulásszervezési munkaformák
/frontális osztálymunka /egyéni munka /egyéni munka/egyénre szabott /egyéni munka/részben egyénre szabott /kooperatív csoportmunka /differenciált csoportmunka /projekt

13 Művterület/tantárgy/témakör/altémakör Időtartam Tanulás színterei
Korcsoport 1. évfolyam (6-8 év) 2. évfolyam (7-9 év) 3. évfolyam (8-10 év) ….stb Művterület/tantárgy/témakör/altémakör Időtartam Tanulás színterei /kötelező tanórai /választható tanórai /tanórán kívüli

14 Felhasználás lehetőségei, szintjei
Egyszerű alkalmazás Foglalkozások, témák használata Többszintű keresés Találati listák elmentése, könyvjelzők elhelyezése Alternatív alkalmazás Új lapok, foglalkozások, témák összeállítása Szerkesztés, továbbfejlesztés Új elemekből új egységek

15 Tananyagelemek A tananyagelem a legkisebb építőelem, amiből az SDT anyagai felépülnek. Típus szerint csoportosíthatóak: kép, szöveg, hang, mozgókép stb. Különböző tulajdonságokkal rendelkeznek: altípus besorolás (pl. hangnál: zene/ének, zaj/zörej, beszédhang...) technikai tulajdonságok (pl. méret, felbontás) tartalmi tulajdonságok (pl. cím, tárgy, kulcsszavak)

16 Kép fotó festmény rajz grafika térkép grafikon/diagram ábra olaj
akvarell pasztel akril fal vegyes rajz szabadkézi műszaki számítógépi grafika szabadkézi számítógépi térkép történelmi földrajzi művelődéstörténeti grafikon/diagram ábra folyamatábra állapotábra

17 Szöveg retorikai tudományos publicisztikai riport hír tudósítás
jogi politikai egyházi ünnepi tudományos történelmi műszaki természettudományos közgazdasági művészettudományi /filozófiai társadalomtudományi publicisztikai riport hír tudósítás kommentár esszé

18 Szöveg/szépirodalmi líra dráma epika mese elbeszélés monda regény
vers ballada népdal dráma tragédia komédia epika mese elbeszélés monda regény novella szólás-közmondás

19 Szöveg hivatalos magán didaktikai önéletrajz jegyzőkönyv pályázat
levél magán napló magánlevél didaktikai meghatározás cáfolat bizonyítás utasítás

20 Szimuláció modell interaktív nem interaktív makett Link Táblázat

21 Mozgókép animáció film játékfilm színház és előadó-művészet
ismeretterjesztő dokumentum sport és szabadidő szórakoztató reklám film játékfilm színház és előadó-művészet ismeretterjesztő dokumentum sport és szabadidő szórakoztató reklám

22 Hang Zene Zaj Beszédhang Állathang Effekt Belső szervek hangja ének
műdal népdal hangszeres zene Zaj zörej mesterséges természetes Beszédhang mesterséges természetes Állathang Effekt Belső szervek hangja

23 Tesztfeladat egyszeres választás többszörös választás csúszka
sorba rendezés párosítás kiegészítés behelyettesítés relációanalízis

24 Köszönöm a figyelmet!

25 Akarnak beszélni róla?


Letölteni ppt "Dr. Huszár Tamás módszertani szakértő"

Hasonló előadás


Google Hirdetések