Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs 2011. október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs 2011. október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar."— Előadás másolata:

1 a nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs 2011. október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar kutatóegyetem esélyei

2 I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

3 I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

4 Kutatás és egyetem Az európai egyetemtörténet negyede Újkor: akadémiai rivális Visszavétel: tudósi charisma intézményesítése Humboldt Vannevar Bush: The Endless Frontier Bologna

5 Klasszifikáció Carnegie-klasszifikáció California Master Plan Európai Unió: U-MAP Excellenze-Initiative Kutató- és kiváló egyetemek Magyarországon

6 A kutatóegyetemi klasszifikáció alkalmas válasz a kihívásokra: Demokratizálódás Közösségi források kivonása Legitimációs krízis + gazdasági válság

7 I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

8 Nemzetközi versenytér: a hallgatói piac:

9 Nemzetközi versenytér: a tudástőke piaca  oktatói piac  kutatói piac  kutatás-támogatási piac  globális gazdasági piac

10 I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

11 Magyar pozíció a nemzetközi rangsorokban Globális rangsorok jelensége Alternatív EU rangsor-irány:

12 Magyar pozíció a kutatási eredmények alapján

13 Magyar pozíció: észrevehetőség

14 I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

15 Felsőoktatás-politikai fordulat A jól teljesítő kutatóegyetemi rendszerek jellemzői: széleskörű és növekvő hozzáférés a felsőoktatáshoz társadalmi mobilitás versenyen alapuló, teljesítményfüggő, folyamatosan növekvő finanszírozás kiválóság-orientáltság nemzetközi mércék

16 Milyen lesz a magyar felsőoktatás?  szűkülő hozzáférés  zártság, csökkenő mobilitás  radikális forráskivonás, egyedi poltikai döntésektől függő, centralizált finanszírozás  kiválóság-érzéketlenség  nemzeti bezárkózás

17 I.Érdemes-e beszélni kutató- és/vagy tudományegyetemről? II.Van-e nemzetközi versenytér? III.Hol állunk? IV.Magyarország: versenytér vagy versengés a kegyekért? V.Tudás-disszemináció a medializáltság korában

18 A disszemináció közege Teljes medializáltság Tudományos tartalom esélytelensége a hagyományos médiában Generációs szakadék a célközönségben

19 A tudomány-tartalom esélyei a médiában

20 Televíziós műsorok tartalma - 2010

21

22 „+1”: tudomány digitális tábla – internetes tudástár – rendszerezett ismeretek – kereshet ő tudásbázis – közösségi tartalom-építés – hitelesség – interdiszciplináris együttm ű ködések kommunikációja – prezentációs szolgáltatások nyilvános displayek – bankok, hivatalok, kórházak, közlekedés – háttérvizualitás a mindennapi környezetben – általában hangnélküli megoldások Képernyők között televízió – m ű sorfolyamban reálisan elhelyezhet ő id ő tartamú filmek – dinamikus képi világ – magyar tartalmak – önálló televíziós csatorna! – értékelv ű tartalom kézbeadása – „trendi” tudás- közvetítés – mms/ mobilinternet megoldások – interaktív pedagógiai megoldások – oktatás-fejlesztés – reáliák iránti érdekl ő dés felkeltése A tudománydisszemináció médiaközege: Internet Mobil

23

24 Immerzivitás, személyesség és az újmédia

25 A tudomány társadalmi jelenlétének tétje

26 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A nemzetközi felsőoktatási térben és a hazai felsőoktatás-politikai térben Pécs 2011. október 18. Dr. habil Fábri György egyetemi docens ELTE Egy magyar."

Hasonló előadás


Google Hirdetések