Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A KASSETTS projekt általános bemutatása
4/5/2017 A KASSETTS projekt általános bemutatása Jenei Gábor Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség Nonprofit Kft.
2
Miről szól a KASSETTS? A projekt teljes címe: Knowledge-enabled Access of Central Europe SMEs to Efficient Transnational Transport Solutions AZAZ Közép Európa Kis- és Középvállalkozásai számára tudásalapú hozzáférés biztosítása a hatékony nemzetközi szállítmányozási megoldásokhoz Összesen több, mint EUR támogatási összeg 7 régió számára Időszak: – BOTTOM UP megközelítés Termelő vállalkozás – szállítmányozó Alulról építkező KKV hálózat összeszervezése a regionális brókerek segítségével, mely a regionális tapasztalatok alapján egységesen működő nemzetközi hálózattá fejleszthető Szállítandó kritikus tömeg összegyűjtése Szállítmányozók felé való kiajánlás Tervezés: optimális kapacitáskihasználtság és útvonal Fenntartható fejlődés oldaláról való megközelítés Résztvevők versenyképességének növelése (KKV->megtakarítás, szállítmányozó->piac) Optimális útvonaltervezés következtében összességében károsanyag-kibocsátás csökkentés, ill. közutak terheltségének enyhítése
3
Miről szól a KASSETTS? Indokoltság
A RELOAD projekt keretében 2007-ben elkészült a régió logisztikai helyzetfelmérése (szállítmányozó cégek kérdőívezésével), az alábbi konklúziókkal: saját tulajdonú szállítási kapacitást csak megfelelő kapacitáskihasználtság esetén érdemes fenntartani Jobban kell támaszkodni a szomszédos országokkal való kapcsolatokra, mivel optimalizálhatóak a költségek Logisztikai informatikai rendszerek átfogó fejlesztése Szakmai képzés, oktatás fontossága Integrációs együttműködésekhez való csatlakozás További külső tényezők: Autópálya-építési és vasútfejlesztési beruházások késedelme, elmaradása a régióban ‘90-es évek eleji intermodális logisztikai beruházásokat (pl. RO-LA Dorozsma) nem követték további fejlesztések (jelenleg RO-LA fuvarozásra költségvetési támogatás adható vasúttársaságnak) A Magyarországon áthaladó 4 TEN korridornak, valamint a nem EU tag szomszédainkkal való fejlődő kapcsolatoknak köszönhetően logisztikai szempontból jó helyzetben vagyunk
4
Projekt céljai és elvárt eredményei
Általános célok A KKV-k által termelt áru szabad nemzetközi mozgásának optimalizálása információ-technológiai eszközök és szolgáltatások meghonosítása és továbbfejlesztésének támogatása által KKV-k versenyképességének növelése azáltal, hogy összefogva részesei lehetnek egy hatékony nemzetközi szállítmányozási konstrukciónak KKV-k intelligens szállítmányozási informatikai és kommunikációs szolgáltatások használatához való hozzáférésének elősegítése Az ellátási lánc menedzsment fejlesztése innovatív szervezési modellek bevezetésén, valamint fejlett ICT eszközök használatán keresztül KKV-k számára A szállítmányozás negatív környezeti hatásának csökkentése a szállítási útvonalak jobb regionális és nemzetközi megtervezése által Logisztikai szereplők széleskörű nemzetközi együttműködésének előmozdítása informatikai megoldások segítségével, a közlekedési terhelés csökkentése és a szállítási hálózatok hatékonyságának növelése érdekében Gazdasági és környezeti fenntarthatóság harmonizálása/párosítása (egyidejű gazdasági és környezeti haszon)
5
Projekt céljai és elvárt eredményei
Specifikus cél Logisztikai brókerek közép-európai hálózatának kialakítása Minden egyes logisztikai bróker csoportosítja és optimalizálja a bevont termelők igényeit, meghatározza az optimális útvonalakat és szállítási módokat helyi és nemzetközi szinten - dinamikusan együttműködve a többi régiós brókerrel, hozzákapcsolja az igényeket a logisztikai kínálathoz és megszervezi a nemzetközi szállítási okmányok cseréjét (SW-rel). Támogatja a bevont KKV-k szállítási igényeinek jobb megszervezettségét, valamint a logisztikai kínálat jobb kihasználását; Hozzájárul a szállítási igények összességében való csökkentéséhez a különböző szállítási igények összegyűjtésével, kevesebb teherautóba szervezi a kritikus szállítható tömeget; A kiépítendő nyílt nemzetközi informatikai hálózat összeköti a termelő vállalkozásokat, a szállítmányozókat és a brókereket is, különböző hozzáférési lehetőséget biztosítva a biztonságos adatkezelést szem előtt tartva.
6
Projekt céljai és elvárt eredményei
Hozzájárulás különböző EU-s stratégiákhoz A KASSETTS csökkenti a közlekedési torlódások kialakulási esélyét (így növeli a közlekedésbiztonságot), a károsanyag kibocsátást, valamint az energiafogyasztást, mivel: A szoftver segítségével egy útvonalra fűzi fel a különböző országokban elhelyezkedő KKV-k csoportosított szállítási igényeit, az utakon egy időben közlekedő teherautók számának csökkentését eredményezve (adott teherautó jobb kihasználtságával); Optimalizálja az úthosszakat, kevesebb kibocsátást eredményezve; Elősegíti az intermodális szállítási rendszerek kihasználtságát a kritikus szállítandó tömegek összevárásával, valamint kapcsolódó vasúti szolgáltatások fejlesztését ösztönözheti; A rakományok koncentrálása a meglévő szállítmányozási infrastruktúra jobb kihasználtságát eredményezi. A KASSETTS fejlődésével párhuzamosan erősödik a területi kohézió: Az ITC innovációkhoz való kiegyensúlyozott, nyílt és egyenlő hozzáférés biztosítása minden közép-európai KKV számára (open source SW) A KKV-k Közép-Európai kereskedelmének innovatív fejlesztése a régiók összekapcsolásával (transznacionális brókerhálózat kialakításával) A KASSETTS, és lehetséges továbbfejlesztése által kínált minőségi nemzetközi informatikai szolgáltatások enyhítik a logisztikai szolgáltatások országok közti kereskedelmének akadályait
7
Közös, hosszú távú logisztikai stratégia kialakítása
Projekt felépítése – munkacsomagok WP2 rendezvények újságcikkek honlap Népszerűsítő kiadványok WP4 Szoftver eszközök és szolgáltatások Közös, hosszú távú logisztikai stratégia kialakítása WP3 WP5 Vállalkozások bevonása: Mely iparágat képviselik (együttműködés) KASSETTS régiókba irányuló szállítási igények Nemzetközi brókerhálózat működési modellje WP6 Próbaüzem (PILOT): Tesztelés Visszacsatolás a jövőkép kialakításához
8
Projekt felépítése – partnerség
Olaszország – ötletgazda, vezető partner (WP1) Az ITL (szállítmányozási és logisztikai intézet), mint vezető partner az észak-olaszországi Emilia-Romagna tartományt a Modenai Egyetemmel együtt képviseli a partnerségben (KASSETTS szoftver kifejlesztése) Szlovénia – nemzetközi PILOT koordináció (WP6) Mura vidéki Regionális Fejlesztési Ügynökség Lengyelország – közös logisztikai stratégia kialakítása (WP3) Logisztikai és raktározási intézet Kujávia-Pomerániai Régió Németország – nemzetközi brókerhálózat-koncepció (WP5) IFF Fraunhofer Kutatóintézet Szász-Anhalt tartomány Csehország – közreműködő Szállítmányozási Kutatóintézet Brno (Dél-Morva Kerület) Szlovákia – nyilvánosság (WP2) Kassai Műszaki Egyetem Magyarország – közreműködő Dél-Alföldi Regionális Fejlesztési Ügynökség
9
A PILOT tesztelési fázis
A Dél-Alföldi Régió 2. nemzetközi PILOT-ban vesz részt: Németország – Magyarország - Lengyelország Magyarország – Olaszország – Szlovákia Tesztelés módjai: Szimuláció historikus adatokkal Múltbeli szállítások adatainak összegyűjtése Adatok feltöltése a szoftverbe Szállítási igények és útvonalak optimalizálása Jelentés elkészítése, amely kimutatja, hogy milyen megtakarítások érhetőek el a KASSETTS megoldással – > ez jelenti a rendszer későbbi fenntarthatóságának alapját! A valódi PILOT = „real time”, azaz a jövőbeni megrendelések már a brókeren keresztül folynak
10
A PILOT tesztelési fázis
11
Részvétel előnyei Megtakarítás: termelő vállalkozások számára Pénz Idő
Kihasználatlan teherautó kapacitás fuvarozóként való „beforgatása” Piac: fuvarozók számára Referencia „zöld” projektben való részvétel Nemzetközi innovatív hálózat része Társadalmi hasznokhoz való hozzájárulás: közlekedésbiztonság, környezetvédelem Üzleti lehetőség és nemzetközi támogatás: brókerek számára
12
Trendek A válság a közúti fuvarozásban a nagy cégek piaci részesedésének növekedését eredményezte 2010 II. n. évben megállt a közúti szállítás visszaesése az európai államok többségében, idén 1-2%-os bővülés várható (IRU – Nközi Közúti Fuvarozási Szöv.) NKS Nemzeti Közlekedési Stratégia – stratégiai lépések 2020-ig (középtáv); Közúti alágazat: új úthálózati hierarchia, mellékúthálózat fejlesztési terve, felújítási tervek – > kgvetési időszakból kerülnek finanszírozásra 2011-es Fehér könyv: EU klíma, energetikai, környezetvédelmi és fenntarthatósági politikája (Egységes Európai Közlekedési Térség/égbolt kialakítása) – Hangsúly a vasútfejlesztésen ITS Intelligens Közlekedési Rendszerek (a témában új EU irányelv született) Európában tartósan felfutó a haszonjármű-kereslet (ACEA – autógyárak szövetsége májusi felmérése alapján) KASSETTS eredményeinek felhasználása a stratégiaalkotásban
13
Köszönöm megtisztelő figyelmüket!
Jenei Gábor DARFÜ Nonprofit Kft.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.