Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A Számvitel Didaktikája
Domán Gabriella Intézeti munkatárs NYME-AK 2009. november 18.
2
KINEK MI JUT ESZÉBE, HA AZT HALLJA:
KÖNYVELŐ, KÖNYVELÉS?
3
„ Egyszer egy francia léghajós-legnagyobb rémületére-nemcsak azt állapította meg, hogy otthon hagyta az iránytűjét, de azt is, hogy léggömbje gyorsan veszít repülési magasságából. Tudta, hogy jó utat tett meg a La Manche csatornán át, de ez volt minden, amit tudott. Amikor a léggömb egy mező közepén földet ért, egy angol úr ment oda, hogy megnézze, jól van-e a léghajós. – Hol vagyok?- kérdezte a francia. – Ön egy léggömbben van egy mezőn - mondta az angol. Mire a francia ezt válaszolta: - Ön könyvelő. – Igen, az vagyok – jött a válasz. – Honnan a csodából találta ki? – kérdezte az angol? A francia mosolygott, és ezt mondta: - Az információ pontos, de használhatatlan R. Holland
4
BEVEZETÉS A számvitel az üzleti élet nyelve. Mit jelent a számvitel?
A Didaktika értelmezése
5
Témaválasztás indoklása
Szakközgazdászokat képzünk Alaptantárgy A Számvitel Didaktikáját még senki nem írta le Segítség kollégáknak Üzleti szakoktató szak indítása az egyetemünkön
6
A kutatás előzményei Szakirodalmi anyag áttekintése
Óralátogatások, jegyzőkönyvek készítése Interjúk kollégákkal Tankönyvek elemezése Kari önértékelés tartalomelemzése
7
Kutatási módszerek Interjúk Megfigyelés Kérdőívek Kollégákkal
Hallgatókkal
8
A BOLOGNA-RENDSZER Bologna Nyilatkozat 1999.
Európai Felsőoktatási Térség Az alapképzés célja, feladta
9
OKTATÁSI MÓDSZEREK Az új ismeretek tanítása-tanulása
Képességek tanításának - tanulásának módszerei Az alkalmazás módszerei A rendszerezés és rögzítés módszerei A értékelés módszerei
10
A tanár munkáján alapuló módszerek:
a szóbeli ismeretközlés, az elbeszélés, leírás, a magyarázat az előadás a bemutatás (szemléltetés) A tanár és a hallgató közös munkáján alapuló módszerek: a megbeszélés (beszélgetés), a gyakorlás, az ismétlés, az ellenőrzés, értékelés. A hallgató önálló munkáján alapuló módszerek megfigyelés, kísérlet, gyakorlati munka, könyvek,cikkek tanulmányozása, a hallgató munkája programokkal, munka- és feladatlapokkal, munkafüzettel
11
„ Mondd el, és elfelejtem, tanítsd meg, és emlékezem rá, lehessek részese és megtanulom.”
(Kínai bölcsesség)
12
Felhasznált szakirodalom
DIDAKTIKA – Szerkesztette : Falus Iván Nemzeti Tankönyvkiadó Bp A PEDAGÓGUSOK PEDAGÓGIÁJA – Szerkesztette: Golnhofer Erzsébet és Nahalka István Nemzeti Tankönyvkiadó Bp PETRINÉ FEYÉR JUDIT: A problémaközpontú csoportmunka Oktatás-módszertani Kiskönyvtár Gondolat Kiadó Bp M. NÁDASI MÁRIA: Projektoktatás Oktatás-módszertani Kiskönyvtár Gondolat Kiadó Bp FALUS IVÁN-KIMMEL MAGDOLNA: A portfólió Oktatás-módszertani Kiskönyvtár Gondolat Kiadó Bp DR. SPENCER KAGAN: Kooperatív tanulás Önkonet Kft., Bp BÁTHORY ZOLTÁN: Tanulók, iskolák-különbségek – Egy differenciális tanításelmélet vázlata Tankönyvkiadó Bp M. NÁDASI MÁRIA: Adaptivitás az oktatásban. Comenius Bt. (2000)
13
KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.