Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAndrás Barta Megváltozta több, mint 10 éve
1
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE
2
Környezetelemzés – Baranya megye 398 355 fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája Elöregedés
3
Gazdaság Perifériális helyzet Aprófalvas településhálózat Megyeszékhely túlsúlya Szolgáltatási szektor
4
A gazdaság és a munkaerőpiac kapcsolata Beruházások csökkenő volumene Gazdasági és foglalkoztatási struktúra átalakulása Szakképzetlen munkaerő keresletének csökkenése Diplomás munkanélküliség
5
A szolgáltatások bemutatása
6
Rövid távú célok Nyitott koordináció Önkormányzat intézményrendszereinek bevonása Területi kohézió erősítése Térségi és megyei szakképzés koordinációja Szociális kohézió
7
Hosszú távú célok Térségek adottságainak összehangolása Intézkedési tervek, munkaprogramok támogatása Új munkahelyek létrehozásának elősegítése Esélyegyenlőség Foglalkoztatási potenciál fejlesztése Fenntartható működés
8
Az előkészítő elemzések elvégzése
9
SWOT – analízis: erősségek Tapasztalat Kapcsolatrendszer Térségi együttműködés, együttgondolkodás Szervezett kommunikáció
10
SWOT – analízis: gyengeségek Forráshiány Motiváció hiánya Célok nem transzparensek Kommunikációs nehézségek
11
SWOT – analízis: lehetőségek Területi terjeszkedés Foglalkoztatottság növelése Hosszú távú stratégia kialakítása Igények és képzések összehangolása Több csatlakozó partner Több új munkahely
12
SWOT – analízis: veszélyek Jogi környezet változása Nem sikerül elérni a kitűzött célokat Potenciális partnerek vonakodása Túlzottan magas elvárások Partnerek megítélése Népesség fogyása és elöregedése
13
Piacszegmentáció Foglalkoztatási szempontból Baranya megye az egyik legrosszabb helyzetben van A felnőttképzés nem képes kielégíteni a piac valódi igényeit Pályakorrekció, átképzések Célcsoportként jelenik meg minden munkaerő-piaci szereplő
14
Célpiacok Közvetlen célcsoport: Meglévő partnerek Potenciális partnerek Közvetett célcsoport: Álláskeresők
15
Pozícionálás Kb. 45 db foglalkoztatási paktum az országban Finanszírozásuk: ROP, Phare, Interreg, saját forrás Területi hatály szerint: Települési (2) Kistérségi (33) Megyei (6) Regionális (2) Határon átnyúló (2) Nyugat-dunántúli regionális paktum platform
16
Baranya Paktum Fejér Paktum NógrádPaktum „Paktum-Start” – Békés megye Somogy Megyei Foglalkoztatási Paktum „Stratégiai Munkakapcsolat” – Tolna megye Pozícionálás – megyei paktumok
17
Konkurencia – analízis Nem releváns – a paktum célja nem a versengés, hanem az együttműködés.
18
Szezonalitás Munkanélküliség ingadozásának szezonalitása Kommunikáció ütemezése
19
Marketingcélok megfogalmazása
20
Stratégiai célkitűzések Informálás, pozícionálás Partnerek és résztvevők támogatásának megnyerése Célcsoportok érdeklődésének felkeltése
21
Operatív célok Szolgáltatási kínálat bemutatása Megkülönböztetés, előnyök kommunikálása Belső munkatársak elégedettsége
22
Marketingkommunikáció Külső kommunikáció – módszerek, eszközök: Egységes arculat Média-megjelenések (10) Fórumok (4) Workshop-ok (12) Internetes honlap
23
Marketingkommunikáció Belső kommunikáció – módszerek, eszközök: Személyes megbeszélés Kiscsoportos egyeztetés Telefon Internet, intranet Hagyományos levelezés
24
Kommunikációs célok
25
KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.