Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaDávid Biró Megváltozta több, mint 10 éve
1
FD - FEJLŐDÉSI DISZKALKULIA vizsgálata és terápiája DL lapokkal
Szabó Ottilia dyscalculine.com
2
DISZKALKULIA PEDAGÓGIAI VIZSGÁLATA DL- Dyscalculine lapokkal Sikeres és objektív vizsgálat feltétele az érzelmi ráhangolás, a gyors feladatváltás és az optimális begyakorlottsági szinthez közelítő számolási, kognitív és matematikai feladatok.
3
DL vizsgálólapok 6 szinten, óvodás kortól felnőtt korig, űrlapokkal és kivágható mellékletekkel. Számlálásos, számolásos kognitív feladatok. Matematika tartalmú, viszony nélküli és viszonyokat megjelenítő fogalmak és szövegek értésének vizsgálatai. Számlálások különböző szinteken. Mennyiség, számnév, számkép egyeztetések. Globális mennyiség-felismerések. Relációk értelmezése. Mennyiségek és halmazok változásainak értése – műveletek szóban és írásban végezve. Kiegészítő vizsgálatok: téri, idői és általános tájékozódás, dominancia, szerialitás, grafomotorium, szókincs- mondatértés vizsgálatai.
4
DYSCaLCULINe Terápiás PRoGRAM
Fejlődésorientált szemléletű, kognitív-, és számolásterápia, két- háromdimenziós eszköztárral. A lényeges jegyek megragadását elősegítő fotószerű és élethű képek, grafikák, és a matematikai szituáció is eltér az óvodás és iskolás korúétól, mert alapja a játék. A gyermek meglévőképességéből indul ki. Ha nem alakíthatja, akkor rezignáltan veszik tudomásul, hogy nem szólhatnak bele tevékenyen a dolgok alakításába és feladják, azaz: megkérdőjelezik az önhatékonyságuk egy részét. Aritmetika alapja a halmazképzés, csoportosítás, mely kognitív technika. Ha a gyermek képes közös jegyeket találni, akkor képes lesz a mennyiségi invariancia megértésére, amelyből eljuthat a mennyiségi varianciákig, a növekedés és csökkenés szabályszerűségeiig (az összeadás, kivonás, szorzás, osztás, hatványozás, gyökvonás műveletekig).
5
Jellemzői összefoglalása
A mennyiségek vizuálisan reprezentáltak. Képi problémareprezentáció, mint vizuális támogatás, alkalmazása óvodás és iskolás korúaknál. A matematikai viszonyokat térben is elhelyezi. Épít a kódváltásokra, a vizuálisan kódolt jelek verbálissá, vagy vizuálisak, más vizuálisra történő alakítására.
6
Matematikai jelenségek összefüggéseinek szemléltetése
Matematikai jelenségek összefüggéseinek szemléltetése. A megértést a lényeges és közös jegyek megtalálása segíti. A kép eltér óvodás és iskolás korúaknál- iskolásoknál a kép már leginkább piktoriális és semtatikus, amelynek lemásolható, összehasonlító vagy elemezhető tulajdonsága van. A kép által és rajta szemléltetett információ, a képzetkialakítást segíti, tárolható, racionalizálható is. A gyermek tevékeny a dolgok alakításában, átéli az önhatékonyságot.
7
A matematikai nyelvezet képi reprezentációja a számfogalom kialakítása során, és a komplex aritmetikai műveletek megtervezésekor és végrehajtásakor is megjelenik. Lecsupaszított matematikai fogalmak rögzítése képszerűen. Az induló szinteken a gyermek számára a kontextus ismerős és elképzelhető.
8
A DL terápia a folyamat oda-visszafordíthatóságára épít
A matematikai viszonyokat térbe helyezi. Képi problémareprezentáció – információfeldolgozás – kódolás és szimbolikus jelekké válás – visszakódolás. 4000 oldalnyi számolólap és képanyag
9
Saját készítésű eszközök tára- eszközleírás
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.