Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEndre Mezei Megváltozta több, mint 10 éve
1
Helen Parkhurst Dalton-terve Gömöry Zsuzsa Ilse Mayer mellékleteivel
2
Mi a Dalton-terv? A Dalton-terv aktuális reformpedagógiai modell az önálló tanulás fejlesztésére.
3
Miért időszerű? A társadalom és gazdaság elvárja: a rugalmas alkalmazkodást a változó munkakörülményekhez készséget és képességet az állandó át / és újratanuláshoz
5
Hogyan reagál az oktatásügy? A reformok célja használható tudásanyag kulcsfontosságú minösítések, képzések speciális képességek, kulcskompetenciák közvetítése az individualizálás és differenciálás az önálló tanulás tanulás megtanulásának feltételei a szabadidö színvonalas eltöltése
6
Hogyan lehet ezeket a célokat az oktatásügyben megvalósítani? Parkhurst Dalton-tervével „Az alapelv tehát abban áll hogy a hagyományos oktatási stratégiákat az elsajátítás, a tanulás stratégiájává alakítjuk át..” (Susanne Popp)
7
A Dalton-terv lényege az egyénre szabott, az önmegvalósítást elősegítő oktatás.
8
Hagyományos oktatás
9
Individualizálás a hagyományos oktatásban:
10
A Dalton-tervben az individualizálással figyelembe veszzük a tanulók egyéni munkatempóját, különböző kiindulási szintjét, különböző tanulási típusait, kölönböző érdeklődési köreit, egyénileg szükséges foglalkozási igényét.
11
Daltonpedagógia
12
Megvalósítás önálló tanulás Penzumok (írásban megfogalmazott munkautasítások) Szakterületek (Szaktanterem) egyéni foglalkozás
13
önálló tanulás
14
egymással tanulni
15
egyéni foglalkozás
16
A három alapelv: „freedom“ szabadság / felelősség „cooperation“ együttműködés/ közös munka „budgeting time“ időbeosztás / tervezés
17
Szabadság Egyéni cselekvési lehetőségekről dönteni tudni. Megtanulni a szabadsággal felelősséggel bánni.
18
Kooperáció/együttműködés Kommunikálni, együttműködni, egymást megérteni. Megtanulni egymásra tekintettel lenni, egymást elfogadni.
19
Időbeosztás/budgeting time A munkát megtervezni, a tervet fegyelmezetten, hatékonyan végrehajtani állandó ellenőrzések/visszajelzésekkel megvalósítani. A saját munka iránt vállalt felelősségvállalást megtanulni.
20
Az alapelvek a Daltonoktatás során megvalósítandó nevelési célok.
22
A Dalton-terv nem módszer, hanem „életforma“ a pedagógusok számára is más beállítódás az élethez más beállítódás a világhoz más beállítódás a tanításhoz Ha a Dalton-terv szerint éljük életünket, akkor sikerül!
23
Akkor a tanítási tanulási folyamatot „nem a távcső rossz oldaláról nézzük.“ Helen Parkhurst
24
A Dalton-terv 80 év óta működő konzepció biztos siker az eddigi tapasztalatok alapján.
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.