Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

NEM HALAT -HÁLÓT EQUAL 2005. március 21. Braun József.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "NEM HALAT -HÁLÓT EQUAL 2005. március 21. Braun József."— Előadás másolata:

1 NEM HALAT -HÁLÓT EQUAL 2005. március 21. Braun József

2 International Language School (ILS) Független Pedagógiai Intézet (FüPI) MH Líceum Alapítvány PARTNERSÉGÜNK

3 Az első magán nyelviskolák egyike A tanulás és a tanítás egységes folyamat Humanisztikus pedagógia Pedagógusképzés és továbbképzés Módszertani központ

4 A hazai független iskolák egyesülete hozta létre 2001-ben A reform- és az alternatív pedagógiai törekvések szakmai műhelye Szakmai szolgáltató

5 1997-től működteti az u.n. Zöld Kakas Programot, aminek legfőbb intézménye egy középiskola (Zöld Kakas Líceum) A program célcsoportja: a 15-25 éves, középiskolából kihullott fiatalok A program célja: reintegrálás, a fiatalok sikeres karrierjének segítése

6 A PROBLÉMA 15-25 éves korosztályban a drop-out ill. attól veszélyeztetett fiatalok számossága és számaránya az utóbbi másfél évtizedben érzékelhetően nő.

7 az érintett személynek – de ez az ő problémája a nagy ellátó rendszereknek – t.i. nő az ellátandók száma a közoktatásnak – amennyiben nem tud ettől megszabadulni a munkaerőpiacnak – amennyiben nem tud elégséges munkaerőhöz jutni az EU-nak – amennyiben túl naggyá válnak a regionális különbségek

8 Az 1990-es rendszerváltás következményei összeomló ipar – robbanásszerűen növekvő munkanélküliség a gyenge középrétegből tömeges lecsúszás széteső családok Magyarországon jelentéktelen a migrációs probléma etnikai feszültségek (lsd. Trianon)

9 A közoktatásra 3 irányból nehezedik nyomás politikai – a jelentős szerkezeti átalakulás jól tükrözi a társadalomban végbement átalakulásokat munkaerőpiaci – nem műveltséget, hanem kompetenciákat igényel a tudás és a kompetencia egyre inkább tőkeként (is) meg kellene, hogy jelenjen Következmény a diszfunkcionális működés egyre erősödik – nő a kihulló diákok száma

10 A születések száma folyamatosan csökken 2004-ben 77.000 gyermek született, míg 15 évvel ezelőtt több, mint 100.000 A foglalkoztatott pedagógusok száma nő Az iskolák száma nő (ezen belül az u.n. független iskoláké is) Az oktatás színvonala nem javul

11 A célcsoport virtuális – a nagy ellátó rendszerek számára láthatatlan A szokásos PR és marketing eszközökkel elérhetetlen Mind az egyén, mind a környezete számára kudarcos élethelyzet – mely rejtőzködést vált ki Nem létezik a számukra szervezett segítő szolgálat.

12 A probléma az EQUAL program által támogatott 9 terület közül az „a” komponensbe, azon belül is az u.n. második esély iskolája témakörhöz illeszkedik.

13 A CÉLCSOPORT az iskolarendszerből kihulló, ép értelmű, középiskolai végzettségre vágyó15-25 éves fiatalok jellemzően nagyvárosi környezetet feltételezünk

14 SZEMLÉLET személyközpontúság humanisztikus pedagógia életút-tervezés és segítés hatékonyság

15 A VÁLLALT FELADAT Az egyéni igényekhez és sajátosságokhoz illesztett tanulási lehetőségek biztosítása Pedagógusképzés Alkalmas szervezet kialakítása Legitimációs környezet kialakítása

16 ISMERT JELLEMZŐK tanulási/magatartási zavar diszfunkciók szocio-kulturális hátrány mentális/egészségügyi probléma egyenetlenül fejlett személyiség stb. és ezek halmozódásai (!?) Egy-egy jellemzőt még tolerál a közoktatás.

17 TAPASZTALAT Az ismert jellemzőkre adott válasszal a problémát nem sikerül megoldani. KÖVETKEZTETÉS Kell, hogy legyenek lényeges, általunk még nem ismert jellemzők is.

18 Kutatási cél kicsodák a célcsoportunk tagjai? (mivel specifikálhatóak) Szemlélet heurisztikus Metodika tartalomelemzés Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

19 Cél mindenkori élethelyzethez illeszkedő tanulási lehetőségek biztosítása Megoldás új tagozatok indítása – az átjárás biztosításával - egyéni tanrendű tagozat - „parkoló” - inkubációs program Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

20 Cél a kliens adottságaihoz illeszkedő tanulási helyzetek biztosítása Megoldás új tanítás-tanulási metodikák - NET-english - projekt technikák - élménypedagógia - stb. Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

21 Cél a tanítás-tanulás hatékonysága Megoldás kompetenciák fejlődésének mérése - a fejlődés folyamatos visszajelzése - mindenkit önmagához viszonyítunk - conceptual framework - tanulási stratégiák - szöveges értékelés Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

22 Cél a tanítás-tanulás hatékonysága Megoldás tanári kompetenciák fejlesztése - önismeret - elfogadás - változó tanári szerepeknek megfelelés - tanulási stratégiák - stb. Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

23 Cél a megfelelő szervezet kialakítása Megoldás technikai szemlélet érvényesítése - a SZOLGÁLTATÁS definiálása - a TECHNOLÓGIA választása/megalkotása - a SZERVEZET kialakítása Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

24 Cél a szervezeti működés hatékonysága Megoldás a szervezeti kultúra menedzselése – a szervezet u.n.kulcsfolyamata A SZOLGÁLTATÁS - definiálásaértékrend közvetítése - specifikálásaa szervezeti kultúra meghatározásával - indikálásaa szervezeti kultúra változásával Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

25 Cél az eredmények elfogadtatása Megoldás hálószerű működés - a kliens sokféle problémájára segítség - erőforrás megosztás (pl. szakismeret, kapcsolatok, közös adatbázis stb.) - érték- és érdekérvényesítés - karrierlehetőségek a munkatársaknak - banchmarking Ajánljuk e tevékenységet ill. annak eredményeit a nemzetközi partnerségnek

26 köszönöm figyelmüket


Letölteni ppt "NEM HALAT -HÁLÓT EQUAL 2005. március 21. Braun József."

Hasonló előadás


Google Hirdetések