Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
Szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek felzárkóztatása
2
Az iskola helyzete Milyen településen van az iskola ?
Milyen társadalmi csoportból kerülnek ki a tanulók (szociális körülmények, szülők munkajelleg csoportja) Távolság, hogy az iskolába érjenek.
3
A rétegek között nyílik az olló
Felértékelődik a tudás – biztonságosabb elhelyezkedés Gyerekeknek magasabb iskolai végzettsége lesz mint a szüleiknek Nem érdekli az iskola Nem akar tanulni, nincs motiváció. Szélsőséges szülői háttér. Nem vár és elhárítja a segítséget.
4
Az óvoda tényleges speciális feladatai( kiemelés)
Nevelési feladatok, tevékenységek, melyek biztosítják a gyermek személyiségének fejlődését, közösségi életre történő felkészítését, a szociálisan hátrányos helyzetű gyerekek differenciált fejlesztését, fejlődésének segítését.
5
Az iskola törvényi feladatai ( kiemelés)
Személyiségfejlesztési, közösségfejlesztési feladatok, Beilleszkedési, magatartási nehézségekkel összefüggő ped. tevékenység, Tehetség , képesség kibontakoztatása, Gyermek –és ifjúságvédelmi feladatok, Tanulási kudarcnak kitett tanulók felzárkóztatását segítő program, Szociális hátrányok enyhítését segítő tevékenységek.
6
Javaslatok Készüljön el egy Városi felmérés arról, hogy hány gyerek él ma a létminimum alatt vagy szegénységben Önkormányzati stratégia kidolgozása a probléma kezelésére Intézményekben való megvalósítás (források szakember támogatással) Étkezési és segélyezési rendszer átdolgozása ( bonyolult és esetleges)
7
A szakképzés szerepe a felzárkóztatásban
Az általános iskolából kikerülő tanulók helyzete, a jelenlegi városi szakképzés A mai szakmakínálat és a munkaerőpiaci igények Az intézmények nehézségei – anyagi és tartalmi kérdések Az szakképzésben tanuló fiatalok szociális helyzete – megsegítési javaslatok
8
A szakképzés megújítása, a TISZK-ek létrejötte
TISZK szakmakínálata és a munkaerőpiac – a felemelkedés útja A TISZK-ek lehetőségnyújtása a felzárkóztatásban és a szociális feladatok megoldásában
9
„Akad-e csak egyetlen mag, vagy gyökér, melyet nem fogad be az anyaföld és ne gondoskodnék arról, hogy kicsírázzék? Csak legyen aki tudja, hol, mikor, milyen módszerrel kell mindegyiket elvetni..” ( Comenius)
10
Köszönöm a figyelmüket
Majorosné Lasányi Ágnes
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.