Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaEmília Kissné Megváltozta több, mint 10 éve
1
Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János
Kalandok, rejtélyek, titkok Tankönyvcsalás alsósoknak „Nem egy másik, hanem egy új!!!” Csájiné Knézics Anikó Szilvásiné Turzó Ágnes Dr. Steklács János
2
Tankönyvek Világmesék 1-4. 4 könyv Hétköznapok 1-4. 4 könyv
Képeskönyv könyv Kalendárium kicsiknek könyv Kalendárium nagyoknak könyv Mondák, regék történetek 1 könyv
3
Tudományos háttér Társadalmi követelmények megváltozása
A szövegértés tanításának krízise Nemzetközi kutatási eredmények Metakogníció Olvasási stratégiák Új, integrált módszerek a szövegértés tanításában A kísérleti fejlesztőprogram eredményei
4
Felhasznált módszerek
Palincsar-féle reciprok tanítás Robinson-féle PQRST vagy SQ3R módszer (áttekintés, kérdés, olvasás, felmondás, ellenőrzés) Peer led discussion: Az egyenrangú beszélgetés módszere. SIS módszer: Sensory Imaging Strategy (érzékszervi képek alkotása) Pressley-féle tranakciós olv. stratégia tanítás STPG módszer (set two literacy goals= állítsunk fel két célt a szöveg olvasása előtt) Wood-féle IEPG módszer (imagine, elaborate, predict, confirm= képzeld el, fejtsd ki, találd ki/jósold meg, mi következik, erősítsd meg vagy alakítsd át a jóslatod) Cooperatív tanulás
5
Tanítás a gyakorlatban
Könnyen elsajátítható, nem kötött, részleteiben is alkalmazható tanítási módszer A tankönyv feladatai kérdései a tanító egyénisége, kreativitása, a gyerekek igényei szerint alakíthatóak A tankönyv struktúrája, logikája Megfelelés a tantervi követelményeknek Továbbképzések indítása
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.