Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
Készítette: Dormán Eszter Noske Borbála
2
Amiről szó lesz… Mi is az a Graphisoft? Cégtörténet elemzéssel
A kezdetek; az Apple és a Graphisoft A kivárás stratégiája és a globális piaci jelenlét Kockázatmegosztás tőkebevonással K+F tevékenység és az akvizíciós stratégia A disztribúciós hálózat Eredmények, jövőkép
3
Mi is az a Graphisoft? A világ egyik vezető szoftverfejlesztő vállalata az építészet-gépészet-építőipar valamint a létesítménygazdálkodás ágazatban. Termékeit közel építész és építőipari szakember használja világszerte. A Graphisoft részvényeit a Frankfurti és a Budapesti Értéktőzsdén is jegyzik.
4
A kezdetek… Alapítás éve: 1982.
Tevékenység: 3D modellezés programozása A Paksi Atomerőmű és a Graphisoft Célpiac: Nyugat-Európa 1983: sikerek Münchenben Amikor a hátrány előnnyé válik...
5
Az Apple és a Graphisoft
Miért van szükség stratégiai szövetségesre? Csőhálózat tervezés → építészeti modellezés Marketing együttműködés 1984. Hannover: az ArchiCAD premierje
6
A kivárás stratégiája A várt siker elmarad
A Graphisoft hű marad partneréhez Időközben: az ArchiCAD tökéletesítése Kereskedelmi partnerhálózat kiépítése 1987: a Macintosh II. premierje Sikerek Nyugat-Európában
7
Globális piaci jelenlét
Küldetés: „vezető szerep betöltése… …a számítógéppel támogatott építészeti és tervezési rendszerek világpiacán” Leányvállalatok alapítása: 1988. München 1989. San Francisco Külföldi szakmai elismerések
8
A Graphisoft a világban, 2006
9
Kockázatmegosztás - tőkebevonás
1990: Kft. forma Hardverkereskedelem Magyarországon Windows-alapú fejlesztések → tőkeigény Apple-képviselet eladása 1994: Rt. forma Új felfogás: „a nagy tervezőirodákat is kiszolgáljuk!”
10
Kockázatmegosztás – tőkebevonás II.
Sikerek Távol-Keleten 1996: a tulajdonosi szerkezet átalakítása Új misszió: „elsőnek lenni az épületek tervezését, kivitelezését és fenntartását szolgáló információtechnológiai megoldások terén” 1997: a Graphisoft Park koncepciója
11
A ’90-es évek végén… Holding-struktúra
1998: Graphisoft részvények a frankfurti tőzsdén „Szoftver-Oscar” elnyerése Graphisoft Park átadása 2000: belépés a BÉT-re
12
Az AEC piaci környezet CAD/AEC piaci szegmens Versenytársak Autodesk
Claris
13
A Griphisoft termékei Alaptermék: ArchiCAD ArchiCAD for TeamWork
Szemléletváltozás „Building/Facility Management” „Virtual Building” koncepció ArchiFM 2000 Long Home Solution
14
K+F tevékenység és az akvizíciós stratégia
K+F terület, kultúra Vállalati felvásárlások: Németország Nagy-Britannia USA Japán
15
A disztribúciós hálózat
Világméretű drisztribúciós hálózat Az ArchiCAD tömeges értékesítése Leányvállalatok Globális piaci jelenlét
16
A disztribúciós hálózat
Független kereskedelmi partnerek (disztribútorok) Viszonteladók (dealerek) 1994: „regionális sales manageri hálózat” Nagyvállalati felhasználók (corporate segment)
17
Eredmények, jövőkép 1995 - 1999: kisebb jövedelemnövekedés
Az árbevétel viszonylag dinamikus növekedése 1998: a profit stagnál Takarékossági intézkedések Új fejlesztési programok
18
Eredmények, jövőkép A Graphisoft bevételei
2000 első negyedéve: 25%-os árbevétel növekedés ArchiCAD 6.5 Az új termékfejlesztések, akvizíciók és stratégiai együttműködések pozitív hatásai
20
Utóélet 2000. február 15. :Technology Pioneer díj
2000 novembere: Hamburg virtuális városmodellje
21
Utóélet WorldTower komplex Eureka
22
Utóélet 2003. szeptember 16. : új vezérigazgató: Dominic Gallello erőteljes növekedés fázisa
23
Utóélet Graphisoft Park
24
Kérdések?
25
Köszönjük a figyelmet!
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.