Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Jankovits László egyetemi docens PTE BTK

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Jankovits László egyetemi docens PTE BTK"— Előadás másolata:

1 Jankovits László egyetemi docens PTE BTK
Alapképzések kreditjeinek elismerése a mesterképzésben – a BTK-s megfontolások Jankovits László egyetemi docens PTE BTK

2 HÁROM FONTOS KÜLÖNBSÉG
ALAPSZAKOK MESTERSZAKOK Képzési területi konzorcium (HEFOP pályázat) Alkalmi, változó szintű együttműködések Kényszerházasságok: történettudomány és néprajz művészettörténet és etika Az egyciklusú képzés szakjai, interdiszciplináris szakok: néderlandisztika fordító és tolmács Diszciplináris szakokon belül tanárszakra felkészítő tárgyak Diszciplináris szak és tanárszak kettéválása

3 Az eddig megjelent mesterszakos KKK-k
Alkalmazott nyelvészet Amerikanisztika Andragógia Anglisztika Elméleti nyelvészet Emberi erőforrás Esztétika Fordító és tolmács Klasszika-filológia Magyar nyelv és irodalom Néderlandisztika Neveléstudomány Színháztudomány Vallástörténet Vallástudomány

4 Hiányzik még például: Modern filológia Történettudomány Pszichológia
Romanisztika (olasz, spanyol, francia…) Germanisztika (német, skandinavisztika…) Szlavisztika (orosz, horvát, lengyel…) Történettudomány Pszichológia Szabad bölcsészet Filozófia Művészettörténet

5 Az elismerést szabályozó pontok a KKK-ban
4. A mesterképzésbe történő belépésnél előzményként elfogadott szakok 10—11. A mesterképzésbe való felvétel feltételei

6 A 4. pont teljes változata (anglisztika, amerikanisztika, magyar, vallástudomány, esztétika )
4.1. Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: a közvetlen előzményt jelentő alapképzési szak. 4.2. A bemenethez a 10. (11.) pontban meghatározott kreditek teljesítésével elsősorban számításba vehető alapképzési szakok vagy szakirányok: az ún. rokon szakok. 4.3. A 10. (11) pontban meghatározott kreditek teljesítésével vehetők figyelembe: azok az alap- vagy mesterfokozatot adó alapképzési szakok, illetve a felsőoktatásról szóló évi LXXX. törvény szerinti főiskolai vagy egyetemi szintű alapképzési szakok, amelyeket a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek összevetése alapján a felsőoktatási intézmény kreditátviteli bizottsága elfogad.

7 A 4. pont eltérő változatai
Interdiszciplináris szakok: vallástudomány: 4.2. „A bemenethez a 10. pontban meghatározott kreditek teljesítésével elsősorban számításba vehető szakok: a magyar, a történelem, a néprajz, az ókori nyelvek és kultúrák, az andragógia, a szabad bölcsészet, a nemzetközi tanulmányok, politológia, informatikus könyvtáros, kommunikáció és médiatudomány, kulturális antropológia, szociológia, társadalmi tanulmányok alapképzési szakok, valamint a hitéleti szakok. ” fordító és tolmács: 4.1. „Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: bölcsészettudományi, társadalomtudományi (pl. gazdasági), műszaki és agrár tudományterületekhez tartozó alapszakokon szerzett BA/BSc oklevél; valamint főiskolai és egyetemi szintű bölcsészettudományi, társadalomtudományi (pl. gazdasági, jogi) műszaki és agrár tudományterületekhez tartozó szakokon szerzett oklevél”.

8 A 4. pont eltérő változatai
Hiányos, bizonytalan leírások neveléstudomány: a 4.3 hiánya színháztudomány: a 4.1 (magyar alapszak, színháztörténet szakirány) hiánya andragógia, emberi erőforrás: a kreditátviteli tanács hiánya: „Teljes kreditérték beszámításával vehető figyelembe: andragógia alapképzési szak, továbbá az évi LXXX. törvény szerinti főiskolai szintű művelődésszervező, személyügyi szervező, munkavállalási tanácsadó, egyetemi szintű művelődési és felnőttképzési menedzser, művelődésszervező, humánszervező szakok, illetve ezekkel megfeleltethető korábbi főiskolai, egyetemi szintű szakok (népművelés, közművelődési). ”

9 A 10 (11.) pont változatai Elvégzett szakra, szakirányra épülő mesterszak: magyar nyelv és irodalom Anglisztika Néderlandisztika Esztétika klasszika-filológia elméleti nyelvészet

10 A 10 (11.) pont változatai Részleges kreditátvitel és az alapszakos ismeretek pótlása: színháztudomány Vallástudomány Vallástörténet Amerikanisztika alkalmazott nyelvészet Andragógia emberi erőforrás

11 A 10 (11.) pont változatai Részleges kreditátvitel vagy más követelmény – nincs pótlási kötelesség fordító és tolmács neveléstudomány: „a mesterképzésbe való felvétel feltétele, hogy a hallgatónak a kredit megállapításának alapjául szolgáló ismeretek – felsőoktatási törvényben meghatározott – összevetése alapján elismerhető legyen legalább 15 kredit az alábbi ismeretkörökben: neveléstörténet, neveléspszichológia, kutatásmódszertan, informatika és számítógéphasználat nevelési – segítőszolgálati terepgyakorlat.”

12 Minőségbiztosítás: a szakos, szakirányos előzményekkel rendelkező szakok esetében a 4.1—3. pont kidolgozása és a 10 (11.) pontban a 4.2—3. pont esetében a kreditátviteli bizottság bírálata Innováció: az interdiszciplináris, vagy szakos—szakirányos előzményekhez nem köthető mesterszakok esetében nagyobb szabadság Probléma: milyen mértékben pótolhatók be az alapszakos ismeretek a mesterszak elvégzése során?

13 Köszönöm a figyelmet. Jankovits László


Letölteni ppt "Jankovits László egyetemi docens PTE BTK"

Hasonló előadás


Google Hirdetések