Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAdrián Szekeres Megváltozta több, mint 10 éve
1
E-XCELLENCE E-xcellence plus projektek Creating a standard of excellence for e-learning EAC/26/04 NL004
2
Projekt előzménye: az EADTU Quality Assurance and Accreditation Task Force által kidolgozott POSITION PAPER Általános célként a TF azt fogalmazta meg, hogy optimalizálni kell az e-learning során a tanulási folyamatot és a képzés eredményét abban az értelemben, hogy az e-learning minden felhasználó részére ugyanazt a minőséget biztosítsa: nemzeti és európai szinten egyaránt Cél:
3
Alkalmazott módszer Ki kell alakítani egy általánosan alkalmazható minőségi kritérium rendszert annak érdekében, hogy az e-learninges képzések minősége értékelhető legyen Ki kell alakítani a kritérium rendszerhez illeszkedő nemzeti és nemzetközi minőség mutatókat Meg kell fogalmazni a nemzetközi benchmark mutatókat Ki kell dolgozni ennek a mérési rendszerét És az EADTU-nak ezt el kell fogadtatnia
4
A kiválóság új kritériumainak szintjei az e-learningben Stratégiai szint; Intézményi szint; Képzési program szint; Kurzus szint Cél: A kiválóság új kritériumainak bevezetését az ODL terén európai szinten kell biztosítani azáltal, hogy az EADTU az általa működtetett nemzetközi szakértői hálózatát igénybevéve az európai virtuális (ODL) felsőoktatási térben megtalálható különbözőségeket feltárva meghatározzák az alapvető minőségi kritériumokat ( (technológiai, képzési és stratégiai területeken) általános szinten.
5
1. European Association of Distance Teaching Universities (EADTU) kontraktor és koordinátor 2. Open University (OUUK) 3. Open Universiteit (OUNL) 4. University of OULU (Fi) 5. Universitat Oberta de Catalunya (UOC) (Es) 6. Centre National d’Enseignement a Distance (CNED) (Fr) 7. Universidad Nacional de Educacion a Distanca (UNED) (Es) 8. Consorzio NETTUNO (It) 9. Apertus Public Foundation (Hu) 10. Estonian Information Technology Foundation (EITF) 11. European University Association (EUA) + NVAO Partnerek
6
Az európai egyetemek a bolognai folyamat során a kialakítandó EFT-ben biztosítani kívánják a felsőoktatási képzéshez való jobb hozzáférést; magasabb minőséget; versenyképességet és attraktivitást. Az e-learning és az ODL terén való hasonló kezdeményezés egyértelműen támogatni kívánja a bolognai célokat (e-Bologna), mivel alapkritériuma kíván lenni minden ODL képzésnek és képzési programnak azáltal, hogy jobb hozzáférést biztosít az európai felsőoktatás és a LLL elektronikusan és technológialag magas szinten támogatott képzésihez. A partnerek által közösen megfogalmazott projekt cél
7
Ezáltal a projekt fő célja, hogy hozzájáruljon az e-bolognai folyamatokhoz úgy, hogy kialakítja a kiválóság új kritériumait az e- learningben úgy, hogy az alkalmas eszköz legyen, mint: Minősig biztosítási és ellenőrzési eszköz (külső program és intézményi akkreditáció szintjén) Minőség javítási eszköz (belső minőségbiztosítás szintjén) A kiváló képzési szolgáltatás megállapításának eszközeként. A partnerek által közösen megfogalmazott projekt cél
8
A projekt közösen kialakított minőség koncepciója – minőségi rések ügyfél alapú koncepciója De ki itt az ügyfél?
9
Az e-learning minőségbiztosításának elsődleges célcsoportja: Képző intézmények (elsősorban távoktatási, ODL egyetemek), ezek oktatói és ODL fejlesztői Másodsorban: Az üzleti élet szereplői és ez e-learning üzleti felhasználói Célcsoportok
10
WP 1.Kiválóság új kritériumainak kialakítása Vezető: OULU Apertus ebben az egy WP-ben vesz részt WP 2.Stakeholder elemzés és a rendszer első tesztelése a véleményük alapján Vezető: EADTU WP 3.Tesztelés Vezető: OUUK WP 4.Pilot Vezető: OUNL (OTEC) WP 5.Disszemináció és fenntarthatóság Leader: EADTU WP-k és vezetőik
11
kiválóság új kritériumait az e-learningben, indikátorok, benchmarkok Pilot: a validáció (kurzus és képzési program,) és az akkreditáció (intézményi) kritériumainak, validáló panel értékelő látogatásainak pontos menetrendjének kialakítása és tesztelése Best-practice kialakításához kapcsolódó módszertani kézikönyvek Minőség biztosítási kézikönyv (belső intézményi és program szintű) Elért eredmények
12
Hat területen definiál értékelési szempontokat, kapcsolódó teljesítmény mutatókat és benchmarkokat Intézményi stratégia és menedzsment; Curriculum design; Tananyag/tantárgy fejlesztés, Tananyag/tantárgy oktatás (delivery), Oktatói, adminisztrativ dolgozók képzése támogatása; Hallgatói támogatás Mindegyik területre értékelési segédletet is meghatároz, így alkalmas az önértékelésre és fejlesztésre Definiálja a kívánatos e-Learning szervezetet és működési módját http://www.eadtu.nl/e-xcellenceQS/files/members/E-xcellenceManualGrey/index.html
13
Hasonló Eu-s kezdeményezés EFQUEL Vezetés 100 pont Adottságok Munkatársak 90 pont Üzletpolitika és stratégia 80 pont Partnerkap. erőforrások 90 pont Folyamatok 140 pont Meghat. fontosságú telj. mutatók eredményei 150 pont M.társakkal Kapcs.eredm 90 pont Vevőkkel kapcs.eredm. 200 pont Társ-i hat. kapcs.eredm. 60 pont Eredmények Innováció és tanulás
14
Továbblépés E-xcellence plus A rendszer további disszeminációja és továbbfejlesztése folyik. Kezdete 2008 január Partnerek: EADTU (Nl) OUNL (Nl) OUUK (Uk) OULU-University (Fi) UNINETTUNO (It) NVAO (Be/Nl) EITF (EE) Hungarian e-Universiy Network (Hu) NSHU (Se) Universidad Nacional de Educacion a Distancia (Es) KU-Leuven (Be) Czech Association of Distance Teaching Universities (Cz) University of Hradec Králové (Cz) Slovak University of Technology in Bratislava (Sk) Mesi (Ru) Fern Schweiz (Ch) Az EADTU egy e-learning minőségbiztosítási task force-t hozott létre tagjai számára
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.