Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaPéter Deák Megváltozta több, mint 10 éve
1
Interaktivitás hozzáadása és haladó animáció
2
Gombok Az interaktivitás legegyszerűbben gombok segítségével valósítható meg Ha a felhasználónak kedve támad, akkor egyszerűen rákattint a gombra, amivel beavatkozhat.
3
Egy gomb elkészítése
7
A gomb fölött az egérkurzor alakja megváltozik
8
Egy egyszerű gomb állapotainak elkészítése
9
Felengedett Érintési Lenyomott Találati
15
A gomb találati területének (hit) megadása Egy összetett alakzat esetén a gombhoz tartozó érzékelési területet tudjuk helyettesíteni egy egyszerűbb alakzattal.
16
Gomb készítése különösen nagy találati területtel
23
Többállapotú gomb ismételt elkészítése, minden állapotban szimbólummal
35
Animált gombok
55
Gombok nyomkövetési módjai Gombként viselkedik Menüként viselkedik
56
Az érintési állapotban hangot adó gomb elkészítése
65
Folyamatos hangot adó gomb készítése
69
Láthatatlan gomb készítése
72
Edit > Cut, Edit > Paste in Center
75
Az ActionScript használata A Flash saját programnyelve Olyan utasításokat adunk meg, amelyeket a filmünk követni fog Ebben a leckében csak az alapokkal ismerkedünk meg, a részletes ismertetés jóval később fog megtörténni. Window > Action
76
Eszköztár Keresés és csere Kódtipp mutatása Hibakeresés beállításai Beállítások Utasítás hozzáadása Nyelvtan ellenőrzése Elérési út beszúrása Automatikus formázás Kódnavigátor Aktuális kód Kódrészlet kitűzése
77
Toolbox (Eszköztár) : –Az összes telepített műveletet megtaláljuk, mappákba rendezve Script (Kód) : –A műveletek a végrehajtási sorrendjükben jelennek meg. Navigator (Navigátor) : –A filmünk összes kódját megtaláljuk Current script (Aktuális kód) : –Megmutatja, hogy éppen melyik kódrészletet szerkesztjük
78
Pin Script (Kódrészlet kitűzése) : –Saját lapot hozhatunk létre egy adott kódrészlethez, hogy ne kelljen mindig kiválasztani az adott objektumot, vagy réteget Options (Beállítások) : –További lehetőségek, például betűtípus beállítása Reference (Kézikönyv) : –A kiválasztott kóddal kapcsolatban kaphatunk segítséget
79
Options Add Statement (Utasítás hozzáadása) : –"plusz gomb". Ugyanazokat a kódelemeket tartalmazza, mint az eszköztár Find and Find and Replace (Keresés, Keresés és Csere) : –Ezekkel a gombokkal kereshetünk ki kódrészleteket, éppen úgy mint egy szövegszerkesztőben
80
Options Insert Target Path (Elérési út beszúrása) : –Egy adott objektumot címezhetünk meg Check Syntax (Nyelvtan ellenőrzése) : –Megnézhetjük, hogy a kódunk szintaktikailag hibátlen-e. Auto Format (Automatikus formázás) : –A kódot áttekinthetőbbé teszi
81
Options Show Code Hint (Kódtipp mutatása) : –A kódkiegészítő segéd bekapcsolása Debug Options (Hibakeresés beállításai) : –Töréspontok adhatók meg azokon a helyeken, ahol meg szeretnénk állítani a kód futását View Options (Nézetbeállítások) : –szabályozhatjuk a kód megjelenítését
82
Filmrészlet folyamatos ismétlését végző művelet elkészítése
84
Edit > Cut, Edit > Paste in Center
96
A képkocka címkéjének átadása a gotoAndPlay műveletnek
99
Gombok hozzáadása egy animációhoz, amelyekkel a lejátszás megállítható és folytatható
108
A Lejátszás gomb utasításai on(press){ play(); }
110
Művelet hozzáadása egy filmklip példányához
114
A Filmklip parancsai onClipEvent (load) { stop(); } onClipEvent (mouseDown) { play(); } onClipEvent (mouseUp) { stop(); }
116
Viselkedések használata Window > Behaviors Viselkedés beszúrása Viselkedés törlése Objektum neve Eseménylista Beállítások Előrébb visz / hátrébb visz Művelet / viselkedés neve
117
Add Behavior (Viselkedés beszúrása) : –A viselkedés kiválasztására szolgál Delete Behavior (Viselkedés törlése) : –Eltávolítja a kijelölt viselkedést Event (Esemény) : –A viselkedést kiváltó esemény kiválasztása Action (Művelet) : –A viselkedés nevére duplán kattintva, azt újra beállíthatjuk
118
Weblaphoz kapcsolódó gomb készítése
126
Automatikusan legenerálódott a következő kód on (release) { //Goto Webpage Behavior getURL("http://szerver2.lacszki.sulinet.hu","_self "); //End Behavior }
127
Beágyazott példányok megcímzése
146
A Leallitas gomb scriptje on (press) { stop(); }
147
Játsszuk le A kocsi leáll, de a kerekek tovább forognak.
148
A kód kiegészítése on (press) { stop(); this.kocsi1.elsokerek.stop(); this.kocsi1.hatsokerek.stop(); }
149
A Lejatszas gomb scriptje on (press) { play(); this.kocsi1.elsokerek.play(); this.kocsi1.hatsokerek.play(); }
150
Egyszerű húzható objektum elkészítése
154
A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this); } on (release) { stopDrag(); }
155
A húzás területének behatárolása A téglalapot ne lehessen lehúzni a színpadról.
156
A téglalap scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550-this._width/2, 400- this._height/2); } on (release) { stopDrag(); }
157
Ellenőrizzük, hogy hová esik az objektum Hozzunk létre egy másik, nagyobb objektumot, a téglalapot csak ebben lehessen elengedni.
161
A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550-this._width/2, 400-this._height/2); } on (release) { stopDrag(); if (this.hitTest(_parent.Keret1)) { trace("Rendben"); } else { trace("Hiba!"); }
162
Módosítás Mivel a szöveg a weblapon nem íródik ki, a téglalapot rossz pozíció esetén ugrasszuk vissza a bal felső sarokba, jó pozíció esetén a keret közepébe.
163
A Doboz scriptje on (press) { startDrag(this, true, 0+this._width/2, 0+this._height/2, 550- this._width/2, 400-this._height/2); } on (release) { stopDrag(); if (this.hitTest(_parent.Keret1)) { this._x = _parent.Keret1._x; this._y = _parent.Keret1._y; } else { this._x = this._width/2; this._y = this._height/2; }
164
A felhasználó nevének beolvasása változó segítségével
166
NE LEGYEN KIPIPÁLVA!!!
168
A Gomb scriptje on (press) { nextFrame(); } on (keyPress " ") { nextFrame(); }
169
A Layer 1:1 scriptje stop();
172
A Layer 1:2 scriptje uzenet.text = "Szia "+fhnev;
173
Változó értékének növelése
176
A Gomb scriptje on (press) { szamlalo++; }
177
A változó anélkül is változhat, hogy látnánk a színpadon Távolítsuk el a számláló mezőt a színpadról! Helyezzünk el egy másik, üzenet nevű mezőt!
179
A Gomb scriptje on (press) { szamlalo++; uzenet.text = "A kattintások száma: "+szamlalo; }
180
Filmklip áttetszőségének módosítása
184
A Gomb scriptje on (press) { klip._alpha = 50; }
185
Egy klip áttetszőségének értékét növelő és csökkentő gombok elkészítése
187
Csökkentő gomb on(press){ klip._alpha = klip._alpha-10 }
188
Növelő gomb on(press){ klip._alpha = klip._alpha+10 }
189
Egyedi tulajdonságok létrehozása és módosítása egy filmklipben
193
A Labda scriptje onClipEvent (enterFrame) { this._x += this.speed; }
194
Az előre gomb scriptje on(press){ labda1.speed = 5; }
195
A hátra gomb scriptje on (press) { labda1.speed = -5; }
196
A leállító gomb scriptje on (press) { labda1.speed = 0; }
197
A ComboBox összetevő kézi feltöltése adatokkal
198
Window > Components
202
A ComboBox összetevő adatainak megadása ActionScript segítségével A Layer 1:1 scriptje Lista.removeAll(); Lista.addItem("Iskola", "http://szerver2.lacszki.sulinet.hu"); Lista.addItem("Linux", "http://www.distrowatch.com"); Lista.addItem("GMail", "http://www.gmail.com");
204
ActionScript kód futtatása a ComboBox összetevő segítségével A Lista scriptje on (change) { getURL(this.selectedItem.data, "_self"); }
206
A RadioButton összetevő használata
213
A Layer 1:1 scriptje stop(); Tovabb.onPress = function() { szoveg = "A továbbított adat: "+radioGroup.selectedData; nextFrame(); }
214
A Layer 1:2 scriptje uzenet.text = szoveg;
215
VÉGE
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.