Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAnikó Szőkené Megváltozta több, mint 10 éve
1
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
2
A felnőttkori nem-formális és informális tanulás elismerésének előtérbe kerülése Európában és Magyarországon 2.1. Az Európai Unió és tagországai kutatási, fejlesztési törekvései, eredményei, tapasztalatai 2.1.2. Kulcsfontosságú kutatási eredmények 2.1.3. Az egyén szükségletei az előtérben 2.1.4. Mi a közszféra közreműködésének, részvételének oka? 2.1.5. Megközelítésmódok – a felülről lefelé építkező megközelítések 2.1.6. Alulról felfelé építkező megközelítések 2.1.7. A partnerség 2.1.8. Országos szintű jogszabály-alkotási törekvések, kezdeményezések 2.1.9. Az országos képesítési jegyzékek 2.1.10. INFTE országos irodák, hivatalok 2.1.11. Az INFTE és a különböző oktatási szektorok 2.1.12. Alkalmazott INFTE módszerek 2.1.13. A deklaratív (önértékelés) módszer 2.1.14. A portfolió módszer 2.1.15. Az elismerés társadalmi haszna 2.1.16. Az akadályok számbavétele 2.1.17 Sikertényezők 2.1. 18. A harmadik szektor és a nem-formális tanulás értékelése és elismerése 2.1.19. Önértékelési módszerek a civil szektorban 2.1.20. Néhány nemzetközi INFTE projekt
4
A nem-formális és informális tanulás elismerésének haszna -A források hatékonyabb hasznosítása -Hátrányos társadalmi csoportok integrálása -Hatékonyabb hozzáférés az oktatáshoz -Demográfiai előny: bevándorlók, idősek -Technológiai aspektus: a formális oktatás nem tudja követni az ICT fejlődés gyorsaságát - Hozzájárulás az EU fejlesztési politikájához
6
A nem-formális és informális tanulás elismerésének fő módszerei -Tesztek és vizsgák -A deklaratív, önértékelési módszer -A portfolió módszer -A megfigyelés
7
A közszféra érdekei -Mobilitás az oktatás és munkaerőpiac között -Hatékonyság növelése az oktatásban -Egyenlő esélyek megteremtése -A hátrányos helyzetűek segítése -Az élethosszig tartó tanulás elősegítése -A különböző gazdasági szektorok kinyilváníthatják szükségleteiket - Más európai országokkal megvalósuló koherencia
8
Akadályok az INFTE területén -Az igények és a források ellentmondása -Hiányzik a megfelelően képzett szakember gárda -Az egyes képzési területek különbözőségei -Az együttműködés hiánya -Eljárási korlátok -Az információkhoz való hozzáférhetőség -Személyes korlátok -A nemek és az INFTE
9
Sikertényezők az INFTE területén -Partnerség és konzultációs mechanizmus -Jogszabályi keretek -Nemzeti szintű információs kampány -Világos referencia keretek megteremtése -Minőségbiztosítás, monitoring
10
A harmadik szektor és a nem-formális tanulás elismerése Kompetenciák amelyek megszerezhetők - a függetlenség - az önfegyelem - a kommunikációs készségek - a kreativitás - számítástechnikai készségek - a team munka készségek - a nyelvi készségek - a környezetvédelmi tudatosság - a vezetési készségek - a szervezési és probléma megoldási készségek
11
A harmadik szektor és a nem- formális tanulás - a kreativitás - számítástechnikai készségek - a team munka készségek - a nyelvi készségek - a környezetvédelmi tudatosság - a vezetési készségek - a szervezési és probléma megoldási készségek
12
További információk: Magyar Népfőiskolai Társaság www.nepfoiskola.hu Európai Felnőttképzési Szövetség Közép-Kelet Európai Irodája http://www.nepfoiskola.hu/eaea/index.html Európai Felnőttképzési Szövetség www.eaea.org Sz. Tóth János PhD e-mail: mnt@nepfoiskola.hu MNT, 1077 Budapest Wesselényi u. 13 II/5 Tel.: +36 1 411 14 59 Fax: +36 1 411 14 60
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.