Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Vízvári László Kovács Tünde Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet
2
HEFOP Humán- Erőforrás Fejlesztés Operatív Program HEFOP Gazdasági Verseny- képesség Operatív Program GVOP Környezet- védelmi és Infrastruktúra Operatív Program KIOP Agrár- és Vidék- fejlesztési Operatív Program AVOP Regionális Fejlesztési Operatív Program RFOP 3. prioritás: Az egész életen át tartó tanulás és az alkalmazkodó képesség támogatása 2. intézkedés: A szakképzés tartalmi, módszertani és szerkezeti fejlesztése 1. komponens: Új szakképzési szerkezet
3
Jellemzők Az Országos Képzési Jegyzék (OKJ) korszerűsítése, a szakképesítések számának csökkentése (kb. 400 szakképesítés) A szakképzés tartalmának és szerkezetének megújítása A modul rendszerű képzés fejlesztése és bevezetése Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet RÁÉPÜLŐ SZAKKÉPESÍTÉSEK ELÁGAZÁSOK Alap szakképesítés Rész-szakképesítés
4
Az elvégzett feladatok
Szakértők, fejlesztők felkészítése Kiscsoportos validálások (SZVK) Változtatási javaslatok összegzése – konszenzus konferencia Újabb változtatási javaslatok összegzése, korrekciók Társadalmi vita Korrekciók Jogszabályi megjelentetésre előkészítés Felnőttképzési programok elkészíttetése Feladatbank átkódolása Szóbeli tételsorok elkészíttetése
5
Szabályozás 1993. LXXVI. törvény a szakképzésről
2001. CI. törvény a felnőtt képzésről 1/2006. (II.17.) OM rendelet az Országos Képzési Jegyzékről és az Országos Képzési Jegyzékbe történő felvételről és a törlési eljárás rendjéről. 20/2007. (V.21) SZMM rendelet a szakmai vizsgáztatás általános szabályairól és eljárási rendjéről Szakmai és vizsgáztatási követelmények Központi oktatási programok Felnőtt képzési programok Követelménymodulok vizsgafeladatai
6
Fejlesztési tapasztalatok
Pozitívumok Kompetencia alapú megközelítés Moduláris szerkezet Új tartalom Hierarchikus építkezés Kompetencia alapú vizsgáztatás Negatívumok Fejlesztők megosztottsága Szakértők felkészültsége és felelőssége Szakmai szervezetek szerepe Időfaktorok
7
Előttünk álló feladatok
Szabályozás Szakmai és vizsgáztatási követelmények megjelentetése Kp. oktatási programok adaptálása Felnőttképzési programok kiadása Feladatgyűjtemény kiadása Felkészülés Tanár továbbképzés menedzsment továbbképzés módszertani továbbképzés gyakorlati felkészítés Szakértők és vizsgáztatók kiválasztása, felkészítése Szaktanácsadói rendszer újraépítése Tananyag ellátás (továbbképzési füzetek)
8
Támogató projektek Munkaerő piaci felmérés, előrejelzés
az egészségügyi szakdolgozók munkaerő piaci helyzete megváltozott. kompetencia és készség szükséglet változás történt munkaerő piaci igények feltérképezése Kompetencia elemzés és összehasonlítás a hatályos Országos Képzési Jegyzék a jogelőd OKJ-ben szereplő egészségügyi szakképesítések az un. ágazati jegyzékben szereplő (régi) szakképesítések Az ECVET módszerével Korábban szerzett ismeretek beszámítása Innovatív oktatási módszerek a gyakorlati szakképzésben Kompetencia alapú gyakorlati oktatás módszertana Kompetencia mérés módszertana Szimulációs gyakorlatok módszertana Probléma alapú oktatás módszertan
9
Pályakövetés kidolgozása
Célcsoportok Munkavállalók (Pályakezdő fiatalok) Munkáltatók Módszerek Követéses adatgyűjtés Statisztikai adatszolgáltatások Reprezentatív mintavétel Visszacsatolás, értékelés
10
Ütemezés Feladat SzVK megjelentetése Kp oktatási programok kiadása
II. III. IV. V. VI. VII. VIII. IX. X. XI. XII, Szabályozás SzVK megjelentetése Kp oktatási programok kiadása Felnőtt képzési programok kiadása Vizsga feladatok kiadása Felkésíztés Tanár továbbképzések Szaktanácsadó rendszer felépítése Szakértők felkészítése Fejlesztés Munkaerő piaci felmérés Kompetencia elemzés Innovatív gyakorlati módszerek Tananyag ellátás Pályakövetési rendszer kidolgozása
11
Köszönöm a figyelmüket!
Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.