Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaCsilla Gáspárné Megváltozta több, mint 10 éve
1
„Sombereki Caritas Központ kialakítása” elnevezésű ROP 3.2.2 mintaprojekt zárókonferenciája Somberek, 2007. június 12. Marketing szemlélet nonprofit szervezeteknél munkacsoport munkájának bemutatása dr. Pavluska Valéria egyetemi docens, PTE
2
A szakértői munkacsoportok célja „A Sombereki Caritas Központ további működtetése, illetve szolgáltatásainak, feladatainak fejlesztése és bővítése, valamint újabb források igénybevétele érdekében egy stratégiai terv kidolgozása a program fenntarthatósága, folytatása érdekében, valamint további, a projekthez kapcsolódó pályázatok előkészítése” A nonprofit marketing munkacsoport célja: a szakterülethez kapcsolódó programjavaslatok a SCK projekt fenntarthatósága és fejlesztése érdekében
3
Közreműködők Balogh Anikó Mocsolád-Civilház Kht ügyvezetője Dina Miletta egyetemi tanársegéd, PTE Kárpáti Árpád ifjúsági referens, Baranya Ifjúságáért Kht ügyvezetője dr. Pavluska Valéria egyetemi docens, PTE
4
A feladat értelmezése 1. Megkívánja a fogalmak tisztázását „Nonprofit” nemcsak az anyagi érdekeltség hiányát jelenti; ismert értelmezése magába foglalja az államtól való távolságtartást, az önkormányzatiságot, az aktív társadalmi (civil) részvételt (önkéntességet), a közhasznúságot, a pártpolitikától való elkülönülést is A program jövője szempontjából a javaslat erőteljesebben érinti a társadalmi részvétel kérdését
5
A feladat értelmezése 2. „Marketing” nem csak kommunikáció, meggyőzés és befolyásolás modern értelmezése szerint a marketing a szervezeti/projekt célok elérését a fontos célközönségek megnyerésén, megtartásán, bővítésén keresztül szolgálja a gyakorlatban a marketing az ezt megvalósító komplex elemzési, tervezési, megvalósítási és ellenőrzési folyamat A program jövője szempontjából a javaslat a marketingszemléletnek megfelelően fogja át a projekt ajánlatainak (szolgáltatások), forrásszerző tevékenységeinek, illetve szűkebb és tágabb környezeti kapcsolatainak kérdését
6
A programjavaslat keretmodellje A projekt szervezete Szolgáltatások igénybevevői Forrásbiztosítók Helyi társadalmi környezet Versenytársak Tágabb társadalmi környezet Kooperációs partnerek
7
Helyzetelemzés (MIR) 1. Általános helyzetelemzés, a jelen trendjei és a várható változások (a mikrotérség településeire) Demográfiai helyzet Gazdasági helyzet Társadalmi szerkezet, értékek, hagyományok Szociális térkép Civil háttér (szervezetek, infrastruktúra, eredmények) Természeti adottságok, infrastruktúra Mikrotérségi kohéziós erők (gazdasági, kulturális, infrastrukturális) A mikrotérség kapcsolódása a tágabb környezethez (kistérség, megye, régió)
8
Helyzetelemzés (MIR) 2. Igénybevevői információk (a mikrotérség településeire) feedback az eddigi szolgáltatásokról (szociális, munkaerőpiaci, közösségi) – jól használható, releváns kvantitatív és kvalitatív mutatók alapján teljesítménymutatók, igénybe vétel a projekt eddigi kommunikációjának értékelése elégedettségvizsgálat hatásvizsgálat image-vizsgálat benchmarking igényfelmérés meglévő szolgáltatások módosítása, kiegészítése újabb szolgáltatások beemelése önkéntes feladatvállalás felmérése szolgáltatások díjfizetése előrejelzés
9
Helyzetelemzés (MIR) 3. Forrás oldal információi (a mikrotérség településeire) erőforrástérkép gazdasági erőforrások - pénzügyi források, infrastruktúra humán tőke - helyi tudástár társadalmi tőke - közös normák, szívesség bank meglévő és várható külső források együttműködési politika közösségi tervezés – mikrotérségi önkormányzatok, helyi civil társadalom lobby-erő
10
Stratégiai döntések, célok Stratégiai prioritások kijelölése Főbb szolgáltatási területek meghatározása (szakmapol.) Társadalmi részvétel erősítése Lehet-e részleges önfinanszírozás? Mikrotérségi együttműködés Célcsoportok meghatározása Egyes szolgáltatások célcsoportjai Forrásbiztosítók célcsoportjai Pozícionálási stratégiák Az egyes célcsoportokra irányuló szolgáltatások, tevékenységek főbb jellemzőinek meghatározása
11
A társadalmi részvétel erősítésének stratégiája 1. A „Csele-völgye” identitás kialakítása történelmi hagyományok az „új együttműködés” mint közös érték Az identitás erősítését szolgáló közösségi tervezés (teljes területi lefedettséggel) önkormányzatok és intézményeik vállalkozások civil szféra (formális és informális is) szakértők (facilitálók), fórumok, munkacsoportok TÁMOP pályázati lehetőség
12
A társadalmi részvétel erősítésének stratégiája 2. A társadalmi részvétel infrastruktúrájának, intézményeinek megteremtése települési közösségi terek létrehozása (Internet hozzáférés) mikrotérségi elektronikus kiadványok (közös honlap, hírlevél) „Csele-völgye” civil térkép elkészítése, karbantartása mikrotérségi forrásközpont létrehozása (Caritas?) „Csele-völgye” tájékoztató, mindentudó, eseménynaptár civil honlap civil aktivitást erősítő képzési lehetőségek Civil aktivitást erősítő programok mikrotérségi civil hálózatépítés és működtetés civil kerekasztal működtetése „Csele-völgye” közösségi rendezvény(ek) hagyományteremtő szándékkal
13
Kommunikációs stratégia A „Csele-völgye” identitás kommunikációs eszközrendszerének kialakítása Név (Caritas Csele-völgye) logo Folyamatos kommunikáció honlap sajtókapcsolatok Informális csatornák Kommunikációs kampányok mikrotérségen belül mikrotérségen kívül
14
Köszönöm a figyelmet! valeria_pavluska@human.pte.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.