Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
1
STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Skaliczki Judit ÚJ LEHETŐSÉGEKHEZ ÚJ MÓDSZEREK A teljesítménymérés helyzete a hazai könyvtárakban GÖDÖLLŐ Október 15.
2
Stratégia és teljesítménymérés
A közös jellemzők Mind az extenzív, mind az intenzív fejlesztésben felhasználandók A minőségmenedzsment kialakításának és fenntartásának eszközei A jobbítás feltételrendszerének részei Stratégiai terv csak teljesítménymérésre alapozva valósítható meg Stratégia és teljesítménymérés
3
Stratégia és teljesítménymérés
Aktualitásuk Új stratégia Minőségfejlesztési projekt Új irányelvek Minőségalapú szakfelügyelet Stratégia és teljesítménymérés
4
Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok Az Európai Unióhoz való csatlakozás könyvtári feltételei és következményei - Eukonform, azaz minőségi szolgáltatások - a minőségmenedzsment könyvtári meghonosítása - a hátrányos helyzetűek könyvtári ellátása Stratégia és teljesítménymérés
5
Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok A hozzáférés teljes körű biztosítása az ODR és az IKT fejlesztésével - vizsgálatok (mérések) az ODR továbbfejlesztése érdekében - vizsgálatok (mérések) az IKT továbbfejlesztése érdekében Stratégia és teljesítménymérés
6
Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok Regionális ellátás, a kistelepülések ellátásának megszervezése - milyen kritériumok szabják meg az önálló könyvtár fenntartását - mit jelent a szolgáltatások megvásárlása - hány lakosra kell a társult fenntartást megszervezni Stratégia és teljesítménymérés
7
Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok A könyvtáros életpálya javítása - a különböző képzőhelyeken végzett könyvtárosok tudásanyagának mérése és összehasonlítása - a különböző képzőhelyek tanterveinek vizsgálata és összehasonlítása - a különböző könyvtárakban dolgozó munkatársak körülményeinek vizsgálata és összehasonlítása Stratégia és teljesítménymérés
8
Stratégia és teljesítménymérés
Új irányelvek A fenntartásról A hozzáférésről A szolgáltatásokról Az ellátandók köréről Az állományról Stratégia és teljesítménymérés
9
Minőségfejlesztési projekt 2003-2005
„Könyvtári minőségfejlesztés21” A megvalósítás módja : A könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés c. pályázat Stratégia és teljesítménymérés
10
„Könyvtári minőségfejlesztés 21”
Partnerközpontúság A könyvtári folyamatok szabályozása és dokumentálása A tudatos szervezetfejlesztési képesség kialakítása A folyamatos fejlesztési képesség kialakítása A szolgáltatások folyamatos fejlesztése Stratégia és teljesítménymérés
11
A könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2003-2005
2003 teljesítménymérések 2004 benchmarking 2005 irányelvek megalapozása Stratégia és teljesítménymérés
12
A 2003. évi pályázatok az ODR könyvtárak részére
A pályázatok száma : A pályázott összeg : A megítélt összeg : Stratégia és teljesítménymérés
13
Minőségalapú szakfelügyelet
A küldetésnyilatkozat, a stratégiai terv értékelése és megvalósításának ellenőrzése A könyvtár minőségpolitikájának értékelése és ellenőrzése A szolgáltatási és a minőségi előírások értékelése Stratégia és teljesítménymérés
14
Stratégia és teljesítménymérés
A teljesítménymérés A korszerű könyvtárosi munka alapja A korszerű szolgáltatások megszervezésének és fenntartásának eszköze A könyvtár és a könyvtáros társadalmi helyzetének jobbító lehetősége A használói elégedettség kialakításának feltétele Stratégia és teljesítménymérés
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.