Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS"— Előadás másolata:

1 STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS
Skaliczki Judit ÚJ LEHETŐSÉGEKHEZ ÚJ MÓDSZEREK A teljesítménymérés helyzete a hazai könyvtárakban GÖDÖLLŐ Október 15.

2 Stratégia és teljesítménymérés
A közös jellemzők Mind az extenzív, mind az intenzív fejlesztésben felhasználandók A minőségmenedzsment kialakításának és fenntartásának eszközei A jobbítás feltételrendszerének részei Stratégiai terv csak teljesítménymérésre alapozva valósítható meg Stratégia és teljesítménymérés

3 Stratégia és teljesítménymérés
Aktualitásuk Új stratégia Minőségfejlesztési projekt Új irányelvek Minőségalapú szakfelügyelet Stratégia és teljesítménymérés

4 Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok Az Európai Unióhoz való csatlakozás könyvtári feltételei és következményei - Eukonform, azaz minőségi szolgáltatások - a minőségmenedzsment könyvtári meghonosítása - a hátrányos helyzetűek könyvtári ellátása Stratégia és teljesítménymérés

5 Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok A hozzáférés teljes körű biztosítása az ODR és az IKT fejlesztésével - vizsgálatok (mérések) az ODR továbbfejlesztése érdekében - vizsgálatok (mérések) az IKT továbbfejlesztése érdekében Stratégia és teljesítménymérés

6 Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok Regionális ellátás, a kistelepülések ellátásának megszervezése - milyen kritériumok szabják meg az önálló könyvtár fenntartását - mit jelent a szolgáltatások megvásárlása - hány lakosra kell a társult fenntartást megszervezni Stratégia és teljesítménymérés

7 Stratégia és teljesítménymérés
Stratégiai célok A könyvtáros életpálya javítása - a különböző képzőhelyeken végzett könyvtárosok tudásanyagának mérése és összehasonlítása - a különböző képzőhelyek tanterveinek vizsgálata és összehasonlítása - a különböző könyvtárakban dolgozó munkatársak körülményeinek vizsgálata és összehasonlítása Stratégia és teljesítménymérés

8 Stratégia és teljesítménymérés
Új irányelvek A fenntartásról A hozzáférésről A szolgáltatásokról Az ellátandók köréről Az állományról Stratégia és teljesítménymérés

9 Minőségfejlesztési projekt 2003-2005
„Könyvtári minőségfejlesztés21” A megvalósítás módja : A könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés c. pályázat Stratégia és teljesítménymérés

10 „Könyvtári minőségfejlesztés 21”
Partnerközpontúság A könyvtári folyamatok szabályozása és dokumentálása A tudatos szervezetfejlesztési képesség kialakítása A folyamatos fejlesztési képesség kialakítása A szolgáltatások folyamatos fejlesztése Stratégia és teljesítménymérés

11 A könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2003-2005
2003 teljesítménymérések 2004 benchmarking 2005 irányelvek megalapozása Stratégia és teljesítménymérés

12 A 2003. évi pályázatok az ODR könyvtárak részére
A pályázatok száma : A pályázott összeg : A megítélt összeg : Stratégia és teljesítménymérés

13 Minőségalapú szakfelügyelet
A küldetésnyilatkozat, a stratégiai terv értékelése és megvalósításának ellenőrzése A könyvtár minőségpolitikájának értékelése és ellenőrzése A szolgáltatási és a minőségi előírások értékelése Stratégia és teljesítménymérés

14 Stratégia és teljesítménymérés
A teljesítménymérés A korszerű könyvtárosi munka alapja A korszerű szolgáltatások megszervezésének és fenntartásának eszköze A könyvtár és a könyvtáros társadalmi helyzetének jobbító lehetősége A használói elégedettség kialakításának feltétele Stratégia és teljesítménymérés


Letölteni ppt "STRATÉGIA ÉS TELJESÍTMÉNYMÉRÉS"

Hasonló előadás


Google Hirdetések