Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaAntal Veres Megváltozta több, mint 10 éve
1
Állami Számvevőszéki ellenőrzés tapasztalatai Ellenőrzés: 2007. szeptember 12 – november 27. KIMVE - Budaörs 2008. február 28.
2
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Társulás rövid általános bemutatása Társulás rövid általános bemutatása Társulás gazdálkodása Társulás gazdálkodása Társulás által felvállalt feladatok Társulás által felvállalt feladatok ÁSZ ellenőrzés célja ÁSZ ellenőrzés célja Ellenőrzéssel kapcsolatos tapasztalatok Ellenőrzéssel kapcsolatos tapasztalatok
3
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. 20 település (136 150 lakos) Jelentős természeti értékek Dinamikusan fejlődő lakosságszám Folyamatos fejlesztési igény
4
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Társulási Tanács Társulás Elnöke Társulás Alelnöke Munkaszervezet Pénzügyi és Ellenőrző Bizottság „Szigeti gerincút” előkészítő Bizottság Turisztikai és Natúrpark ügyeivel foglalkozó Bizottság Egészségügyi Bizottság 51 számú főút ügyeivel foglalkozó Bizottság Kistérségi Kerékpárút előkészítő Bizottság RSD és Környezetvédelmi Bizottság
5
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Kistérségi menedzser (munkaszervezet vezető) Gazdasági vezető Pénzügyi ügyintéző Oktatási és szociális referens Kistérségi asszisztens Tourinform Iroda: - Irodavezető - Munkatárs
6
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Többcélú Társulások által ellátandó feladat: oktatás és nevelés szociális ellátás egészségügyi ellátás család- gyermek és ifjúságvédelem közművelődési, közgyűjteményi tevékenység helyi közlekedés, helyi közútfenntartás ingatlan- és vagyongazdálkodás ivóvízellátás, vízgazdálkodás, vízkárelhárítás, valamint bel- és csapadékvíz-elvezetés kommunális szolgáltatások és energiaellátás környezet- és természetvédelem, valamint hulladékkezelés szennyvíztisztítás és –elvezetés területrendezés esélyegyenlőségi program megvalósítása foglalkoztatás gazdasági- és turizmus fejlesztés, valamint idegenforgalom állat- és növényegészségügy belső ellenőrzés területfejlesztés
7
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Közoktatási társulások: Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Intézményi Társulás Ráckeve- Lórév Intézményi Társulás Kiskunlacháza- Áporka Intézményi Társulás Szigetbecse- Makád Intézményi Társulás Dunavarsány- Majosháza
8
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Gyermekjóléti és Családsegítő társulások: Csepel-Sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Dömsöd-Apaj Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Dunavarsány- Délegyháza Majosháza Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Kiskunlacháza- Áporka Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Szigethalom- Dunah.Taksony, Szcsép,Szszm, Szújfalu Gyermekjóléti és Családsegítő Szolgálat Ráckeve- Makád, Lórév, Szigetbecse
9
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Belső ellenőrzés: Csak a normatíva összegéig Korábban két vállalkozó végezte (2004-2007) Egy vállalkozó végzi (2008- )
10
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Az ÁSZ ellenőrzés célja annak megállapítása volt, hogy: a többcélú kistérségi társulások megalakulására és működésük normatív ösztönzésére fordított pénzeszközök felhasználása összhangban volt-e az önkormányzati közszolgáltatások hatékonyabb megszervezésével; a személyi-, tárgyi- és gazdálkodási feltételek megteremtésével, a feladatellátás érdekében biztosított kötött felhasználású támogatások ellenőrzési rendszerének kialakításával a többcélú kistérségi társulások felkészültek-e a feladatok közös ellátására; érzékelhető-e az egyes közszolgáltatások terén azok színvonalának növekedése, térségi kiegyenlítődés, a kistérségek összehangolt fejlesztése.
11
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Tapasztalatok : Társulás dokumentumainál vizsgálta: Társulási Megállapodás és az Alapító Okirat módosulásait Szervezeti Működési Szabályzatot Munkaszervezetet és a gazdálkodást érintő szabályozottságot
12
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Tapasztalatok: Vizsgálta, hogy a Társulás rendelkezik –e azokkal a dokumentumokkal melyek, a normatíva igénylés alapját képzi: Intézményfenntartó Társulási Megállapodások (szociális feladatok ellátására létrejött intézményi társulások esetében megállapodásra vonatkozóan a közigazgatási hivatal törvényes működésre vonatkozó nyilatkozatának meglétét) Intézményfenntartó Társulási Megállapodások (szociális feladatok ellátására létrejött intézményi társulások esetében megállapodásra vonatkozóan a közigazgatási hivatal törvényes működésre vonatkozó nyilatkozatának meglétét) Alapító Okiratok Alapító Okiratok Működési engedélyek Működési engedélyek Megállapodás az Intézményfenntartó Társulás és a Többcélú Kistérségi Társulás között Megállapodás az Intézményfenntartó Társulás és a Többcélú Kistérségi Társulás között
13
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Tapasztalatok: Közoktatási intézményi feladatok I. az óvodai és az általános iskolai létszámadatok megfeleltek –e, a jogszabályokban előírt átlaglétszám feltételeknek a bejáró gyermekek után járó támogatás igénylése során, csak azokat a tanulókat vettük –e figyelembe, akiknek lakóhelye az intézmény székhelyétől, telephelyétől különböző helyen van. Az iskolabusszal utaztatott gyermekek alapján járó normatíva igénylése során érvényesült –e a költségvetési törvény 2007. év szeptember havi módosítása. Az iskolabusszal történő utaztatás megoldási módját. Megvalósultak –e azok a törvényi feltételek, miszerint a busz menetrendtől független járatként közlekedik, és a tanulók mellett külön kísérő biztosított. Tagintézményi, valamint a kistelepülési tagintézményi támogatás vonatkozásában vizsgálta, hogy az igénylés ténylegesen csak a tagintézményként működő óvodákba és 1-4 évfolyamokra járó gyermekek után történt –e.
14
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Tapasztalatok: Közoktatási intézményi feladatok II. támogatások igénylése során szolgáltatott mutatószámok megegyeznek –e, az azt alátámasztó nyilvántartásokkal : 2006/2007 októberi közoktatási statisztika 2007/2008 októberi közoktatási statisztika (átlaglétszám,bejáró gyermekek) bejáró gyermekek iskolabusszal utaztatott név- és lakcím szerinti jegyzéke, külön jelölve ki az, aki közülük iskolabusszal utaztatott
15
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Tapasztalatok: Belső ellenőrzésnél vizsgálta: hogy a Társulás rendelkezik –e belső ellenőrzési kézikönyvvel, stratégiai tervvel, valamint éves ütemtervvel a feladatellátás módját. Külső erőforrás bevonásával történő feladatellátás esetén a ellenőrzést végző szakértői szervezettel kötött szerződés tartalmát hogy a Társulási megállapodás rendelkezik –e, az ellenőrzéssel kapcsolatos hatáskörök megosztásáról meghatározásra került –e, a belső ellenőrzési feladatok finanszírozásában való részvétel módja, arányai és mutatói az állami támogatás igénylését megalapozó mutatószámok, azaz a költségvetési szervek számának meghatározása a tényeknek megfelelően történt –e. Ennek alátámasztására az önkormányzatok önálló illetve részben önálló intézményeinek alapító okiratait kértük be
16
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Konklúzió: Törvényi szabályozás hiánya Magasabb rendű szervek tanácstalansága Bevált gyakorlatok hiánya Önálló ötletek alapján történő feladatellátás Szakmai gyakorlati fórumok hiánya
17
Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Kistérségi Munkaszervezet Vezetők Egyesülete Budaörs, 2008. február 28. Feladatok a jövőre nézve: éves költségvetési törvényekben előírt átlaglétszám feltételek teljesülésének ellenőrzése szervezett információs rendszer kialakítása vállalkozások nyomon-követése támogatások cél szerinti felhasználásának ellenőrzése adatbázis rendszer kialakítása, amely alkalmas a kistérség ellátottsági helyzetének bemutatására felmérni a kistérség az együttműködési formák továbbfejlesztésével (intézményalapítás, intézményátvétel) a tkt. hogyan juthat többlet pénzügyi forrásokhoz és azok hatékonyabb felhasználása miként valósítható meg
18
Köszönöm megtisztelő figyelmét Csepel-sziget és Környéke Többcélú Önkormányzati Társulás Munkaszervezete www.csepelszigetikisterseg.hu iroda@csepelszigetikisterseg.hu
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.