Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek"— Előadás másolata:

1 Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek
Eötvös József Általános Iskola Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek Cserhátiné Gémesi Gyöngyi

2 Nevelkedés és tanulás együtt, egyenlő hozzáférés az oktatáshoz
Eötvös József Általános Iskola Nevelkedés és tanulás együtt, egyenlő hozzáférés az oktatáshoz 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola Cserhátiné Gémesi Gyöngyi

3 Eötvös József Általános Iskola
Bevezetés Az inkluzív nevelést elősegítő tevékenységek háttere Az együttnevelés általános iskolai gyakorlata A sajátos nevelési igényű tanulók iskolai megjelenésének a hatása 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

4 Eötvös József Általános Iskola
Előzmények A Közoktatási törvény 2003-as módosítása Uniós csatlakozás 2004 Pályázatok az esélyegyenlőség biztosítása érdekében Nemzeti alaptanterv 2007 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

5 Eötvös József Általános Iskola
Feltételek Megfelelés a jogszabályi előírásoknak A XIII. kerületi közoktatási koncepció elvárásai Támogatja az együttnevelést intézményeiben Biztosítja a feltételeket Segítő szakemberhálózatot működtet 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

6 Intézményi feltételek
Korábbi pedagógiai tapasztalatok (ÉKP, fejlesztő osztály) Alapvetően jó együttműködő kapcsolat a szülőkkel, nyitott iskola Otthonos légkör Az iskola mesterséges környezete gyerekbarát Jó az eszközökkel történő felszereltsége A tantermek kialakítása optimális Az új tudásokra nyitott tantestület 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

7 Pedagógus továbbképzések
2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

8 A továbbképzések hozadéka
nyitottság kapcsolatépítés módszertani megújulás kreativitás pedagógus önállóság erősítése új tudások megszerzése pozitív iskolai légkör szemléletváltás 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

9 Szereplők a nevelés-oktatás folyamatában
tanuló pedagógus motiváció szülő Cél: együttműködés a közös és egyéni teljesítmény elérésében 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

10 Átalakult tanórai folyamatok
Cselekvés útján történő ismeretszerzés Mozgásos játékok Mesesarok Beszélgetőkör Drámajáték Egyéni képességekhez igazodó munkaformák Differenciálás Kooperatív csoportmunka Páros munka 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

11 Átalakult tanórai folyamatok
Tevékenységközpontúság Játék Eszközhasználat 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

12 Eötvös József Általános Iskola
Tanulást segítő Helyi érték Szorzókártya Mértékváltás Képességfejlesztő Észlelést Logikát Figyelmet Koncentrációt 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

13 A befogadást elősegítő programok, tevékenységek
A tanórán kívül foglalkozások széles köre Kézműves és egyéb szakkörök Énekkar Sportfoglalkozások Iskolai rendezvények Farsang Diákönkormányzati nap Klubnapközis foglalkozások Nyitott hétvégi programok 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

14 Eötvös József Általános Iskola
Énekkari munka 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

15 Kézműves foglalkozások
2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

16 Kézműves foglalkozások
2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

17 Múzeumi foglalkozások
2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

18 Közös játék a szülőkkel
2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

19 Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során
Helyes követelményrendszer kialakítása Értékelés A többségi tanulók szüleinek elfogadó magatartása A sajátos nevelési igényű gyerekek szüleivel történő folyamatos kapcsolattartás 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

20 Kiemelt figyelmet igénylő szempontok az együttnevelés során
Az integráló iskolába való érkezés Magas osztálylétszámok Magasabb óraszámú megtámogatás Sokszínű gyerekpopuláció 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

21 Az együttnevelés iskolai hasznosítása
A nevelésben-oktatásban résztvevők nyitottabbá válnak a másik ember elfogadására A pedagógiai kultúra fejlődik A pedagógus együttműködési hajlandósága javul Elősegíti a gyerekek közötti interakció, kooperáció kialakulását Nagyobb alkalmazkodás az együttélés szabályaihoz 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola

22 Eötvös József Általános Iskola
Összegzés helyett… „Minden hegy csúcsban végződik. Emelkedjetek bátran, s kik kiindulva a hegy alján távol álltatok egymástól, Fenn a tetőn találkozni fogtok!” Eötvös József 2011. december 1. Eötvös József Általános Iskola


Letölteni ppt "Befogadó iskolák, befogadó pedagógus-közösségek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések