Előadást letölteni
Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon
KiadtaVince Balog Megváltozta több, mint 10 éve
1
Akkreditációs aktualitások Bazsa György, a MAB elnöke A Magyar Rektori Konferencia ülése Pécs, 2008. június 25.
2
Aktualitások – 2009. szeptember 1. jegyében Szakos ügyek Alapszak indítások (+ 2-3 létesítés) Mesterszak létesítések (szakirány, MTT) Mesterszak indítások (tanári mesterszak) Doktori iskolák akkreditációja (doktori fórum) Egyetemi tanári pályázatok véleményezése Intézményi és párhuzamos szak-akkreditációk Működési aktualitások: információk kiszivárgása a MAB működés belső nehézségei Tisztázatlan jogi helyzetek
3
Alapképzés Beér- kezett IgenNem Storno+ vissza Folya- matban Létesítés (kkk) 1631417105 Indítás1.0888032411819
4
Mesterképzés Beér- kezett IgenNem Storno+ vissza Folya- matban Létesítés (kkk) 442313652143 Indítás83145116213205
5
Doktori iskolákban értékeltünk 2 340 törzstag-jelöltet IGEN 1 426 fő61 % feltételesen 475 fő20 % NEM 439 fő19 % 160 működő DI-t és 8 új DI-t IGEN 45 DI27 % feltételesen 104 DI62 % NEM 19 DI11 % Az értékelések mélysége, minősége nem egyenletes, olykor felületes, de összességében most vállalható azzal, hogy 2009-ben következesek leszünk. 62 reklamáció érkezett – ez kb. 3%.
6
Merre vittük mi Bolognát? Fő- is- ko- lai sza- kok E g y e t e m i sza- kok Alapszakok M szakok, szakirányok PhD Szakir. tovább- képzés ?
7
Hallgató /év /Szak = / FOI PhD 1.000 / „1.000” → 6000 témavez. M 16.000 / 400 = 400 / 20 = 20 A 45.000 / 150 = 300 / 10 = 30 hallg/év/szak/FOI
8
Minőség Mennyiség →
9
Érték Érdek →
10
Alkalmaz- hatóság Specia- lizáció → Magyar Tanácsadó Testület (2008.10.10.):
11
Egyetemi tanári pályázatok: 2007 és 2008 Érkezett 166 ill. 134 pályázat véleményezésre (ebből DSc 43, támogatást kapott 40) 23 orvos, 15 agrár, 11 művészeti, 8-8 hadtudomány, történelem, pedagógia-pszichológia IgenNemIgen % Képzési ági bizottságok963871,6 Doktori Bizottság914367,9 MAB Plénum924268,7
12
Az intézményi és a párhuzamos szak-akkreditációt elkülönítve folytatjuk 2008/09: Intézményi: BME, SZE, ZMNE, LFZE, MIE, MKE, SZFE, DRHE, EHE, OR-ZSE, DF, EKF, RTF, BKTF, KJF Párhuzamos szak-akkreditációk: informatika és a művészeti szakok.
13
A MAB működésének néhány problémája: 2009. szeptember 1! – mesterszakok indítása „kiszivár(o)g(tat)ások” – elszaporodtak, élesedtek túlterheltség – olykor nem elég alapos és nem következetes a MAB véleménye vigyáznunk kell a MAB (szakvéleményekben megtestesülő) hitelére és tekintélyére
14
Tisztázatlan jogi helyzetek: karalapítás: kormányrendelet vs. MAB szerep szakirány: a szú a magyar felsőoktatásban (vajon az orvosok, fogorvosok, gyógyszerészek, jogászok miért nem szakirányoznak?) 3 legutóbbi példa: Mediterrán tanulmányok: balkán, ibéró-amerikai, iszlám, latin mediterránum szakirányokkal Barokk tanulmányok: angol, francia, lelkiségtörténet, magyar irodalom, magyar történelem, művészet- történet, német, neolatin, olasz, spanyol, szlovák szakirányokkal Terminológus: szakreferens, szaklektor, igazgatási terminológus szakirányokkal
15
Egyszer gondoljuk újra végig felsőoktatásunkat: intézményrendszer a többciklusú képzési szerkezet szakstruktúrája szakirányok elburjánzása academic and professional degrees? a felvételi követelmények alap-, ill. mester- és PhD képzésben a kreditrendszer működése, hatásai a tömeg- és elitképzés viszonya és módszerei a learning outcomes felfogása és előkészítése a „stake holders”, a munkaerőpiac szempontjai az intézményi minőségbiztosítás ESG alapon
Hasonló előadás
© 2024 SlidePlayer.hu Inc.
All rights reserved.